Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 20 af 20

Emner: Flæskesteg på grill........hjælp

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Vi griller tit flæskesteg på weber'en, både sommer og vinter, og her synes "mændene", at der i bakken med vand også skal ½ rigtig god øl (de drikker så resten), det giver en rigtig god sovs.

    Vi griller til temperaturen er 76 grader, så tages den af, pakkes i staniol, dækkes med et håndklæde og trækker til sovsen er lavet. Mens sovsen laves luner vi de franske kartofler i en alubakke på grillen.

    Skulle sværen ikke blive sprød, så vend stegen med sværen nedad, over kullene i den ene side, men ikke mere end 1-2 min., så er den helt perfekt, og den bliver ikke blød igen ved at stå og trække 15-20 min.

    Grilltiden er ca. 1 time, om vinteren ca. 15 min. længere p.g.a. kuldepåvirkning af grillen.

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    12 Feb 2008
    Geografisk sted
    Viborg/Skals - 8832
    Indlæg
    83
    Vejret er til grill hele året rundt.

    Her hos os griller vi anden juleaften og mums hvor det smager.


    Her er det dog grillet kalkunbryst tillavet som husarsteg.

    Behøver jeg at sige at familien spiste det hele...

    Ps: billederne kom ind i lidt forkert rækkefølge.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    KREA SKØR og føs´da 1

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    9330 Dronninglund
    Indlæg
    71
    Uhmm...det ser bare lækkert ud.

    Er det løg og tomat du fylder i kalkunbrystet?
    Vil du evt. give opskriften fra dig
    Mariane


  4. #14
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Fanø - 6720
    Indlæg
    304
    Helt enig - det ser super lækkert ud!! Jeg håber også på, at du vil dele opskriften.
    Mange hilsener

    Kastanje

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Var der nogen der grillede flæskestegen igår ???
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    04 Oct 2007
    Geografisk sted
    7160 Tørring
    Indlæg
    563
    Ikke lige igår, men om sommeren gør vi det tit og vejen til altid at få sprøde svær = sæt stegen på skrå, brug noget staniol til at ligge under den ene side Wupti sprøde svær. UHHM...................
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Var der nogen der grillede flæskestegen igår ???
    Mvh. Marianne

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Var der nogen der grillede flæskestegen igår ???
    Jeps, vi gjorde både den 23. og den 24., men først måtte vi lige grave weber'en fri for sne
    Vi var 12 personer den 23., og der havde vi to stykker flæskesteg fra en hel gris vi fik tidligere på måneden, og et stykke andebryststeg, der dog først kom på ½ time senere, så var det færdigt nogenlunde samtidig, da de der spiste andebryst ville have det helt gennemstegt.

    Det var superlækkert, det kan absolut anbefales. Det bedste ved at grille året rundt er, at det er mændene der griller, d.v.s. jeg får mindre oprydning og opvask indenfor, og det gør jo slet ikke noget.

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    18 Feb 2007
    Geografisk sted
    9560 Hadsund
    Indlæg
    76
    en anden god måde at lave steg på er at skære sværden af og så lave en god marinade i en plastpose, put stegen i og lad den trække til dagen efter.

    mums siger drengene.
    De vælger altid denne fremgangsmåde til deres fødselsdage, samt i hyggestunder.

    vi griller året rundt.

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Kender I det med, at man ikke lige har fået taget noget op af fryseren i tide, eller der pludselig kommer nogle ekstra til aftensmad?

    Vi har et par gange med rigtig stor succes endda, her i vinteren, også i snestormen, pludselig sådan ved 13-14 tiden, fundet ud af, at vi ville grille flæskesteg, men den var jo dybfrossen.

    Men det gør slet ikke noget. Tag stegen direkte fra fryseren, gnid den med salt og evt. peber, og læg den på weber'en med inddirekte varme. Fra man lægger stegen på grillen og til den er færdig går der ca. 3 timer. Dertil kommer så tiden med at få klargjort kullene.

    Så tænker nogen måske, at så bliver sværen da sort, men det gør den slet ikke, den bliver lækker sprød, og stegen bliver simpelthen så mør og saftig, så det kan kun anbefales. Vi sætter så først stegetermometer i, når der er gået de første 2 timer. Jeg tror det kan sammenlignes lidt med langtidsstegning i ovn.

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    18 Feb 2007
    Geografisk sted
    9560 Hadsund
    Indlæg
    76
    Tusind tak for tippet.

    jeg er et fjols til at få tingene taget op i god tid.

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •