Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 4 af 7 FørsteFørste 1234567 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 40 af 64

Emner: Jaywalker - strik sammen.

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Så er den første (fedtede) Jaywalker færdig.
    Der er selvfølgelig den indtagning, der ikke er som på original opskriften, men det bliver lavet om ved næste par. Synes personligt at centreret dobbelt indtagning ser pænest ud på det færdige resultat. (ikke den jeg har brugt).

    Hælen er en kanon god hæl. Jeg tror den er yderst slidstærk, og den vil jeg fremover lave på alle mine sokker. Så selvom det har taget tid og optrevlinger, så er der kommet ny sokkelærdom for mig.
    Hælrundingen er også noget nyt, jeg har forsøgt. Har læst det for meget længe siden på en side, der gav mig virus, og kan ikke huske hvilken, men det er noget med at sno strikketråden rundt om den 2. sidste maske, flytte masken over. Tage den løs af når der er vendt rundt, og føre strikketråden frem eller tilbage så der kan strikkes videre. Skal se om jeg kan skrive det ned på dansk. Det giver en hælrunding uden huller.

    Når der er taget op på hælkappen til foden, så har jeg (kigget godt på de gode billeder, der er) taget hver anden m. løs af i højre og venstre side af mønsteret for at få en lidt synlig lænke til at omkranse mønsteret. Bunden af fodstykket er strikket ret. Lænken til venstre er strikket på den første m af retpindene på fodstykket. Ellers kommer det ikke til at passe.
    Jeg har strikket de lænker således at de falder på de pind, hvor der bliver taget ind på fodstykket og strikket mønsterp. 2 (den med ind og udtagninger. Så kan man tage ud som vanligt og på næste p lade den første m i mønsteret "køre" videre som lænken.
    Er det forståeligt? Ellers giv et praj.

    Tåen er strikket med indtagninger før og efter siderne, og med 2 retmasker imellem. Jeg stopper disse indtagninger når der er 6 m på hver pind. Så strikker jeg lige de 6 masker fra #p.1, så tråden kommer over i siden. Herefter syer jeg tåen sammen med maskesting. Se billeder. Så er der ikke noget der sidder og trykker.

    og tå 009.jpg

    og tå 010.jpg

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Herlev
    Indlæg
    167
    Så er det ikke mig der er skør - eller alt er selvfølgelig relativt. Jeg er startet og bruger Strikke Marie's oversættelse i håb om at den kan få mig en del af vejen indtil jeg kan få fat i den "rigtige" opskrift. Med mit tempo så når jeg at få den inden jeg er færdig med den første ribkant.

    Forresten flot resultat Strikke Marie.
    Varme rokke-kram
    Connie

  3. #33
    Mosterkoster Gæst
    Hmm, den hæl lyder meget som det link jeg gav dig, hvor man også undgår huller.

    http://www.cosmicpluto.com/blog/?p=585

    Dette link.

    Bare en ide.

  4. #34
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Nær Aalborg
    Indlæg
    10
    Citat Oprindeligt indsendt af Connie Se meddelelser
    Så er det ikke mig der er skør - eller alt er selvfølgelig relativt. Jeg er startet og bruger Strikke Marie's oversættelse i håb om at den kan få mig en del af vejen indtil jeg kan få fat i den "rigtige" opskrift. Med mit tempo så når jeg at få den inden jeg er færdig med den første ribkant.

    Forresten flot resultat Strikke Marie.
    Jeg har opskriften gemt som en PDF-fil, du kan bare sende en PB med din mail-adressen, hvis du vil have den med det sammen :-)

    Jaywalker er nem at gå til fordi der netop kun er 2 pinde at holde styr på.

    (50)
    MVH JAV

  5. #35
    Nette Gæst
    Strikke Marie, det ser rigtig godt ud, dit færdige arbejde her. Jeg forstår ikke helt det med hælen, men tror det er mere forståeligt, når man sidder med en sok på pindene. :-)

    Det gør jeg ikke, har bestemt mig for at droppe de sokker. De ser fine ud, men på det, jeg har strikket indtil nu kan jeg mærke, at det irriterer mig, at de slet ikke er elastiske, desværre.

    Nette

  6. #36
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Mosterkoster: nej det er ikke short row hælen. Den vil jeg prøve på de næste. Men den minder meget om det. Tror jeg så den på en tysk hjemmeside eller norsk????? Det er længe siden. Prøvede det kort af dengang men syntes det var bøvlet. Nu havde jeg jo så gang i et meget langsomt strikketøj, og kunne lige så godt prøve om det duede her. Jeg synes det passer godt til den lidt faste hæl.
    Vil prøve at skrive det op.

    Nette: Ja, det er en lidt anderledes sok, men jeg kan rigtig godt llide mønsteret og mullighederne. Kan sige at sok 2 bare flyver derudaf. Nu er alle "børnesygdommene" jo ovre med denne opskrift.

    Connie: har du fået opskriften? ellers send pm til mig.

    Jeg er nu nået ned til hælen på sok 2. Det kører bare.
    Strikke Marie

  7. #37
    ingeborg Gæst
    Jeg aner ikke om jeg strikker rigtigt, for jeg har heller ikke orginalopskriften, så jeg strikker som jeg selv mener det skal gøres


    Jeg er ikke kommet så langt, men indtil videre ser det da meget rigtigt ud
    zigzag 007.jpg


  8. #38
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Ingeborg.
    Det ser rigtigt og godt ud. Bedre end mine, for du har den rigtige lænke - centreret indtagning som original opskriften. Det ser pænt ud.
    Strikke Marie

  9. #39
    ingeborg Gæst
    Så har jeg fået mine første jaywalker færdige
    1000 tak for beskrivelserne, uden dem havde jeg ikke kunne strikke strømperne

    jaywalker 001.jpg

    garnet er Super soxx
    pinde nr. 3
    60 m til rib og 68 m på resten af strømpen
    og de endte med at blive en str. 38-39
    Strømperne kommer i varmestuekassen.

  10. #40
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Ingeborg.
    Hvor er de blevet gode - især fra overgang fra rib til mønster.
    Jeg er også gået lidt i stå, men de skal strikkes færdig idag, for jeg har nogle spændende ting, jeg skal igang med senere.
    - og så strikker jeg jo babygnomer i kaffepauserne -uha jeg er snart sort indeni.
    Strikke Marie

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •