Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 7 FørsteFørste 1234567 SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 64

Emner: Jaywalker - strik sammen.

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Herlev
    Indlæg
    167
    Uha jeg er meget fristet af at hoppe med og strikke de sokker sammen med jer andre men jeg har jo en lille som helst vil være i armene hele tiden. Jeg har faktisk slet ikke strikket efter jeg har fået hende for om aftenen ammer jeg konstant og det er der jeg plejer at strikke foran fjerneren. Jeg må se i morgen om jeg finder garn og pinde frem så jeg kan starte hvis jeg kan se mit snit til det.

    Nå men jeg må hellere se at komme i seng for nu sover Marie endelig - har haft svært ved at falde i søvn de sidste 2 aftner - i går blev den 3.
    Varme rokke-kram
    Connie

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    God pinse morgen til jer alle.
    Så er jeg klar igen. Det ser da godt og rigtigt ud, det du strikker, Nette. Skriv lige hvordan du så gør med udtagningerne?

    Ja, både Ingeborg, Hundeuld og Connie: I kan sagtens nå at være med. Det går ikke stærkt her - men vi skal nok "knække den Sok". Det er nærmest en "sodukosok".
    Strikke Marie

  3. #23
    Nette Gæst
    Ja, god pinse herinde. :-)

    Hyggeligt, at der er endnu flere, der vil være med. :-)

    Strikke Marie, jeg tager ud, som vi har snakket om, strikker ind fra forsiden, og derefter ind bagfra. Det ser faktisk også ud som om at dine huller er forsvundet på de billeder, du lagde ind i går? Det ser ud til, at der er en fin kæde hele vejen ned, med nogle knuder (vrangmasker) der ligger op af på begge sider?
    Jeg tager ind, som videoen.

    Men med alle de forsøg, jeg har lavet, har jeg efterhånden strikket to par sokker.

    Nette

  4. #24
    beta Gæst
    Årh .. hvor ser det spændende ud.

    Jeg vil gerne være med på den sok.
    Hundeuld vil du ikke godt lade denne tråd køre lidt hen på efteråret,
    så vil jeg gerne prøve at strikke den også, jeg har lige nu så meget ude i haven der skal gøres, den har fanget min interresse.
    Måske jeg vil lave en strikke prøve inde da.

  5. #25
    Rysse Gæst
    Er det korrekt forstået, at der kun er de to pinde. 1. pind strikkes ret og 2. pind er "mønsterpinden" hvad så mere der fra.... Er det så forfra 1 2 1 2 1 2 osv.....

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Herlev
    Indlæg
    167
    Okay er det bare mig eller er der andre der heller ikke kan finde den oprindelige opskrift inde på det link Strikke Marie har sat ind i første indlæg? Jeg kan slet ikke komme ind på noget som helst inde på den side. Jeg har forsøgt at tilmelde mig "klubben" men er ikke blevet medlem endnu så jeg kan logge mig på. Hvad med jer andre? Har I allesammen tilmeld jer for at få opskriften?
    Varme rokke-kram
    Connie

  7. #27
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Så har jeg også været ved at trevle det hele op: synes bare ikke det ville som jeg ville. Men besluttede mig at strikke videre og der må jo være en eller anden på varmestuerne, der trods alt har brug for et par sokker uanset om de er perfekte eller ej, så jeg tager dette som et prøve eksemplar.

    Sanne: Waouv nogle skønne farver. Jeg elsker klare farver.

    Connie: Ja, det har jeg ikke været opmærksom på. Jeg er jo medlem på Ravelry, så jeg kan nok gå ind uanset hvad, men kan høre du er tilmeldt. Det fortryder du ikke. Der er mange gode sager derinde. Det kan godt tage et stykke tid inden man får lov at oprette sig, da de har rigtig mange, der vil være med, og de lader dem komme "ind" i blokke. Vi kan jo nok bare spørge Charitas og Hundeuld om hvor lang tid det administrative tager på sådan et site

    Jeg spurgte på webstrik igår mht. udtagningerne: k-f/b: det er rigtigt som vi gør. strikker den første ret i forreste lænke og derefter drejet ret i den bagerste lænke. Der var en, der havde fundet ud af at p. nr. 2.75 var den rigtige størrelse for hende, så det kan jo også være her det laver for store huller for os andre, når vi bruger p. nr. 3????
    Hun skrev dog at det ikke var at se, når sokkerne var vaskede første gang. Så jævnede det sig meget ud.

    http://www.chance-strikkeren.dk/?p=71
    http://www.chance-strikkeren.dk/?p=114
    Her er et par gode nærbilleder af hvordan det kommer til at se ud.

    Strikke Marie

  8. #28
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Rysse.
    Ja, der er kun de to rækker som mønsterpinde. Der hvor det sjove er, er jo når der skal strikkes hæl, tages op m.m.
    Strikke Marie

  9. #29
    ingeborg Gæst
    Så er jeg også kommet igang. Jeg strikkede ribben med 60 m og tog ud til 68 på første omgang ret, fordi jeg er bange for, at strømpen kan være svær at få trukket på over hæl/vrist, når det er så uelastisk et mønster.

    Jeg har forøvrigt lige strikket halstørklæder i et mønster der minder om dette.

  10. #30
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Connie Se meddelelser
    Jeg har forsøgt at tilmelde mig "klubben" men er ikke blevet medlem endnu så jeg kan logge mig på. Hvad med jer andre? Har I allesammen tilmeld jer for at få opskriften?
    Hvis du går op i øverste højre hjørne på forsiden, er der en knap der hedder "Waiting list checker". Hvis du taster den emailadresse, du har tilmeldt ind der, kan du se, hvor mange der står i kø foran dig.
    Det tager ofte nogle uger at blive medlem derinde, det er et meget eftertragtet sted. - Og et sted, som kræver rigtig meget tid at studere. Man får lyst til at lave et hele derinde. :-)

    Nette

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •