Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 7 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 64

Emner: Jaywalker - strik sammen.

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Tak Strikkelene, så er det lige som i videoen (og ikke som jeg har gjort). Der kalder de det: cdd.

    Strikke Marie

  2. #12
    Nette Gæst
    Jette, jeg oversætter det sådan, som videoen viser. Jeg personligt har dog gjort ligesom du, og det laver jeg ikke om på. Så må jeg prøve på den anden måde med et nyt par bagefter. :-)

    Ja, jeg er nemlig også hoppet med på vognen... selvom der er en trøje, der trækker i mig..


    Nette
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  3. #13
    Nette Gæst
    Nej, der er noget galt med udtagningen!..
    Prøv og kigge på det nederste billede, der hvor man ser dem tæt på, dem i sort, hvid, pink og gul osv...
    Der er ingen huller i dem, den TO maskelænker...Hmm

    Vender tilbage senere... Må lige oversætte selv..

    Nette

  4. #14
    Nette Gæst
    Hmm, "k-f/b" kan ikke oversættes til andet end "ret, foran, bagved" vel? Men det giver jo ikke den fine lænke hele vejen ned?

    Nette

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg kan forestille mig, at maskerne måske skal krydses (lidt i retningen af, når man laver snonings mønstre).
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Hyggeligt Nette, at du er røget med på sokken.....

    Jeg er også stadig i tvivl om den kf/b, kan kun oversætte det med strik foran/bagved i samme maske. Har set mange af de jaywalker sokker, der er i nærbilleder på Ravelry, og det ligner nu temmelig meget vores udtagning. Men ret mig, hvis der er nogen, der har et bedre bud eller har strikket dem.

    Indtagningen er jeg efterhånden ret sikker på skulle være som på videoen altså cdd og ikke kun dd. Jeg gør som Nette. Strikker disse færdige på den måde, jeg er begyndt på og så et andet par bagefter der er som opskriften.

    Hælen. Jeg strikker den med flap, og her er også noget jeg ikke kender, men det ser ret godt og solidt ud. Som en slags vævestrik/dobbelt strik.
    Her er lige et par nærbilleder.

    Jaywalker hæl 005.jpg

    Jaywalker hæl 007.jpg

    Jaywalker hæl 008.jpg

    Jaywalker hæl 010.jpg

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Tjek lige disse link.
    http://www.flickr.com/photos/40945203@N00/146863311
    http://www.flickr.com/photos/8457103@N08/513433447/in/set-72157601462564623/
    Det er gode billeder tæt på. De gule sokker er trevlet op, der var fejl på, men billedet viser jo hvor forskelligt man læser en opskrift.
    De andre kan jeg ikke finde ud af om er den måde vi gør det på (tager ud) eller der er en anden?
    Nu vil jeg dog sove på det. Det har været en stegende god dag i haven. Utroligt at sådan et tilsyneladende lille nemt mønster kan volde så meget kval.
    Strikke Marie

  8. #18
    Nette Gæst
    Nu har jeg pillet mit op til ribben og begynder forfra med mønstret. Jeg kan godt se, der i midten mellem de to hulrækker kommer en lænke på mit, men jeg kan bare ikke se de to huller på de billeder på ravelry. Æv!

    Laila, jeg har 68 m og strikker 6 ret imellem ligesom Strikke Marie. For at lette de første omgange for mig selv, så har jeg sat en maskemarkør i hist og her. Men det er rimelig enkelt. Når man kommer dertil, hvor man tager to af, den 2. maske ligger lige over indtagningslænken underneden. Forstået på den måde, at de tre masker, man bruger her, ligger hhv. lige før, lige over og lige efter det færdige indtag fra omgangen før.
    Udtagningen i slutningen af dekaden sker på den maske, som ligner en vrangmaske, den som er taget ud i omgangen nedenunder. Derefter følger en ny dekadestart, hvor man tager ud i retmasken.. - Hvis det er til nogen hjælp.

    Jeg vender tilbage, når jeg kommer til hælen.... Men skal altså også læse til eksamen!

    Nette

  9. #19
    ingeborg Gæst
    Jeg hopper også med på denne strømpestriksammen.
    Jeg er ikke meget hjemme i pinsen, men så må jeg komme halsene bagefter jer andre, som en anden rendemaske.

  10. #20
    Nette Gæst
    Dejligt Ingeborg. :-) Jeg kommer også bagefter, og har altid svært ved at få tid til nr. 2..

    Godt nyt piger...Nu har jeg knoklet og knoklet, og nu er mine øjne ved at falde i. På forunderligvis ser det ud til, at mine huller er forsvundet og erstattet med en lænke hele vejen ned i stedet...
    Billedet er ikke så godt, desværre, mit kamera er gammelt, var billigt, og burde egentlig skiftes ud. :-)

    Det virker dog som om man roligt kan strikke ribben foroven med en pind et halvt nr. mindre, ribben virker meget bred i forhold til mønsterdelen.

    Nette
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

Side 2 af 7 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •