Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 25

Emner: Barnevognstæppe-opskrift igangsat - nu færdig

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526

    Barnevognstæppe-opskrift igangsat - nu færdig

    Hej alle sammen.

    Jeg lovede for snart alt for længe siden nogle rokkere, at jeg ville skrive opskriften ned på de barnevognstæpper jeg strikker, ud fra "harddisken" i øverste etage;o) Nok en ganske god idé, at få skrevet det ned, inden "harddisken" begynder at fejle, den har jo nogle år på bagen!

    Så nu er jeg startet på et lyserødt, og opskriften er derfor begyndt at tage sin begyndelse.

    Jeg vil lægge billeder ind efterhånden som det tager form, så hvis nogen vil være med undervejs, så send en pb, så får I den del af opskriften der er klar i øjeblikket. Når den er helt færdig, har Hundeuld lovet at lægge den i download.

    Lidt oplysninger om tæppet: Færdigt mål er ca. 60 x 80 cm. Strikket i garn med ca. 230 m løbelængde, pinde 2½. Eks. på garn: Bambino fra HP Løvegarn eller Baby Soft som jævntligt er at få i Netto. Disse garner er acryl, men da de ikke er i direkte kontakt med babyen, har brugerne ønsket disse garner, da de er billige at strikke af. Jeg mener også der findes en Merino-uld med samme løbelængde. Der kan blive ca. 12 firkanter ud af et nøgle, afhængig af hvor stramt eller løst man strikker. Bagstykket er strikket i glatstrikning med vrangen udad. Lav en strikkeprøve, når forstykket er syet sammen, så bagstykket kommer til at passe. For- og bagstykke hækles sammen med en stor tungekant. Beregn lige så meget garn til bagstykket, som der er brugt til forstykket.

    Hvis du ønsker tæppet større, øger du bare antallet af mønsterfirkanter i bredden eller længden.

    Tæppet strikkes af 48 firkanter der sys sammen til 12 mønsterfirkanter, der igen sys sammen med 3 i bredden og 4 i længden.

    Det mintgrønne er som det lyserøde gerne skulle komme til at se ud med tiden. Til at starte med får I lige een af de 48 firkanter jeg er begyndt på. Puhaa, det tager tid, ca. 25 min. pr. stk., når man har strikket et par stykker, for så sidder opskriften hurtigt i hænderne.

    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Det er bare et rigtig flot tæppe. Hvem der bare havde noget mere tid til rådighed, men hvis jeg nu ikke brugte så meget tid her på Rokken, så kunne det jo være........
    Knus Rita

  3. #3
    Mosterkoster Gæst
    wauw glæder mig til hele opskriften.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Herning
    Indlæg
    96
    hej missemor, den er jeg da helt vild med at prøve at strikke får vi et mønster, for jeg tror ikke min harddisk kan se sig ud af det he he , den er da virkelig flot

    Anna

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Så er de første to firkanter syet sammen. Jeg bruger en stramajnål (der er rund i enden) og syr løkkerne i siderne sammen med løse sting. De første par gange skal man lige tælle løkker, så det kommer til at passe på yderkanten, men så finder man hurtigt rytmen, så det kommer til at passe.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    og så kommer billederne lige..... - glemte at oploade dem.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    så er firkant nr. 3 syet på
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Så kommer den sidste firkant på første mønsterfirkant. Når den sidste side skal sys sammen, så start med at sy et sting diagonalt i midten af de 3 opslagsmasker fra den ene firkants spids til den anden, og så en gang mere på de to andre firkanter, også diagonalt. Så undgår du et hul i midten af firkanterne. Derefter sys den sidste søm sammen. Husk at tælle løkkerne, så de passer i kanten.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Så er de første to mønsterfirkanter syet sammen, ret mod ret, så retrillerne ligger nogenlunde ovenpå hinanden.

    Og det er så dertil, jeg er nået p.t. Mere følger snarest......

    Til Anna: Send mig en PB med din mailadresse, så skal du få opskriften på firkanterne. Resten følger, når jeg når dertil.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    19 Feb 2007
    Geografisk sted
    3400 hillerød, sjælland
    Indlæg
    13

    opskrift

    hej missemor

    jeg ville da frygtelig gerne bede om opskriften , på det vidunderlige baby tæppe. hvor er du bare dygtig.

    mange hilsner
    sonny/
    Sidst redigeret af sonny : 10-05-2008 kl. 08:56 Årsag: fjernelse af mail adresse
    sonny

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •