Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 7 af 7

Emner: Paris & hobby

  1. #1
    Rysse Gæst

    Paris & hobby

    På mandag flyver jeg til Paris med min bedre halvdel. Jeg glæder mig sådan til at komme væk selv om det kun er i 5 dage. Bare ud og se noget andet.

    Men for en sikkerheds skyld, så skulle der vel ikke være nogle herinde som ved om, der skulle være en hobbyforretning eller to jeg kunne snige mig ind i. Ja selvfølgelig kun for at samle ideer. Jeg skal i hvert fald ikke have noget med hjem tror jeg nok.....

  2. #2
    Mosterkoster Gæst
    Lad os nu se

  3. #3
    OPR1 Gæst
    Rigtig god tur til den dejlige by.

    Jeg har besøgt Paris 17-18 gange og har aldrig nogensinde fundet en decideret hobbybutik. Selv garnbutikker er der langt mellem.

    Pariserne har ikke samme tradition for hobbies som vi har herhjemme.

    Der er størst mulighed i den nye bydel Saint Denise, hvor der er et shoppingcenter og så i Les Halles, hvor jeg mener at have set en garnbutik.

    Ellers er der også den her:
    La Droguerie, 9-11, rue du Jour, tæt på Les Halles. Der sælges garn pr. gram og ikke i nøgler. De har også mønstre, kits osv. men alt er på fransk.

    I kvarteret omkring Boulevard Haussmann kan man være heldig at finde små butikker, men det ER altså ikke det store udbud der er af hobbyartikler.

    Man kan selvfølgelig også bruge en hel dag i stormagasinerne Galeries Lafayette og Printemps men Paris er jo et modemekka og det ses tydeligt overalt.

    Det vrimler med tøjbutikker og butikker med ting til hjemmet mens de kreative ting er stort set usynlige

  4. #4
    bagger Gæst
    Og hvis du skal bruge stof så er det kvarteret neden for Mont Martre det gælder, lækkert

  5. #5
    Rysse Gæst
    1000 tak for Jeres tips. De er noteret og jeg tager min seddel med i lommen, hvis vi skulle være i nærheden, så skal de ihvertfald tjekkes ud.

  6. #6
    lillebi Gæst
    Les Halles og Monte matre op mod sacre cour, der ligger en masse små butikker i de små gader, men pas på at du ikke forvilder dig ind, hvor der er skummelt. Ha en rigtig god tur Rysse, håber du får noget godt med hjem som vi kan nyde at se på når vi mødes d. 26.
    knus

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Rigtig god tur.
    Strikke Marie

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •