Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 7 af 7

Emner: Viking pung

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075

    Viking pung

    Her er der mulighed for at finde en opskrift på at lave en så kaldt pranger pung, den kan jo også laves i stof.. og det er helt lovligt at hente op skriften.. Og der ligger flere opskrifter fra viking tiden...

    http://www.liveforum.dk/article.php?cid=382
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Samsø (Kolby)
    Indlæg
    226
    Sådan en lille læder-pung havde jeg da som barn (gad vide hvor den egentlig er blevet af?).

    Men min var - så vidt jeg husker - lavet af et cirkelrundt stykke, hvor der var huller hele vejen rundt i kanten. Gennem hullerne var så trukket en snøre, så man kunne trække den sammen til den lille pose.

    Og hvis jeg kender mig ret, så har jeg sikkert siddet og skiftevis bredt den ud og trukket i snoren igen - lige til den er gået i stykker Sådan nogle "tekniske vidundere" har altid fascineret mig.....
    Hilsen Gydda (alias Gitte)

    ...hvis livet giver dig citroner, så lav limonade !!

  3. #3
    mutti Gæst
    Åh sådan en pung kan jeg huske min far havde.
    Minder minder ......

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Jeg tænker kjolerne , hvorfor skulle man dog ikke kunne gå i dem.. Renee havde en på, da hun var til vikingtræf i Roskilde, for at sende skibet afsted. Det var en hun havde lejet, men for hulen hvor så den godt ud..

    http://www.rokken3.dk/forum/showthre...ghlight=viking
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #5
    Mia Gæst
    Jeg har syet mig selv en nordbo kjole i grøn uld, den er ikke så sommer venlig, men jeg er meget glad for den.
    Selve underkjolen er dog bare en lang kjortel i hør, den har jeg ikke gjort noget ud af, men jeg skal jo heller ikke gå rundt og vise mit undertøj ;)
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Sidst redigeret af hundeuld : 26-05-2011 kl. 08:14

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Neeej hvor er den flot..
    Se nu vil jeg så bede dig om at fortælle hvad det er du har i dit bæltre, og om du selv også har lavet det..
    Du kender altså de personer, der bare bliver ved og ved med at spørge
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  7. #7
    Mia Gæst
    Hundeuld: Nej jeg har desværre ikke selv lavet mit bælte og den ene af pungene er heller ikke mit værk.
    Men tingene i bæltet har alle en funktion, der er min lille saks, den kan man jo ikke undvære, en pung der er et taffel spil når den foldes ud så man altid har noget at underholde sig med, der er en pung til mønter og en pung til de lidt større ting.
    Sidst redigeret af OPR1 : 18-11-2008 kl. 08:41

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •