Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 9 af 9

Emner: Et lille suk om hjælp

  1. #1
    Jane Gæst

    Et lille suk om hjælp

    Jeg har en brother 910 og et ribapp. kr850. Når og KUN når ribapp. er slået til strikkes ingen masker når slæden køres fra højre mod venstre. Modsat vej strikkes perfekt. Hvis jeg bruger hovedapp. alene strikkes der også perfekt. Har talt med Jono Garn, Svendborg og Guldager, Århus og sammen med henholdsvis Ulla og Margit gennemgået alle knapper, ripapp. opstilling mm og alt er OK, så de gav fortabt men foreslog jeg skulle spørge her. Er der en eller anden der her en ide, så vil jeg være dybt, dybt taknemmeligt. Er jo svært at strikke rib-sokker når rib-app. driller.
    kh Jane

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Jeg har et ribapparat med nr. kr586, så det er ikke helt det samme. Men i instruktionsbogen hertil står der om tomgangsknapper. Det er 2 knapper (en i hver side) som kan trækkes ud. De sidder symetrisk på hver side af knappen, hvor man indstiller maskestørrelsen. Hvis disse er trukket ud (løftet op), så kan slæden køre hen over maskerne uden at strikke dem. Måske er den ene trukket ud hos dig? Det er bare et forslag. Håber du finder løsningen.
    Knus Rita

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    11 Sep 2007
    Geografisk sted
    Tranbjerg
    Indlæg
    11
    Hej Jane.
    Jeg har selv patentapperat Kr 850, jeg har heldigvis en mand der er supergod til at reparerer, det kan være at der er hoppet en fjeder af inde i slæden på patentapperatet, prøv at tjekke det, hvor bor du hvis du evt skal have mere hjælp?
    Mange hilsner Carla

  4. #4
    Jane Gæst
    Hej Rita
    Tusind tak for dit svar. Jeg har på begge sider en knap der kan trykkkes ind og drejes, men begge disse knapper står også rigtigt.
    kh Jane

  5. #5
    Jane Gæst
    Hej Carla
    Tusind tak for dit svar. Jeg er også heldig med en fingersnild mand og som også meget gerne hjælper. Vi synes også vi har forsøgt alle muligheder, dog har vi ikke prøvet at skille slæden ad - for det skal men vel for at se om der er en fjeder, der er sprunget af, ikk? Det der er så underligt, er jo, at maskerne på rib.app. bliver strikket, men ikke dem på hovedapp. Når man ser ned imens man kører slæden, er det tydeligt at nålene bliver kørt frem, så jeg har på fornemmelsen at de bliver strikket, men efterfølgende bliver smidt af igen. Jeg bor i Silkeborg, hvad med dig - kan kun se det er i Jylland.
    kh Jane

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    11 Sep 2007
    Geografisk sted
    Tranbjerg
    Indlæg
    11
    Hej Jane.
    Jeg bor i Århus, Jeg har undervist i maskinstrik, og min mand har repareret strikkemaskiner, så lidt forstand har vi da på det, men mange gange skal man jo se hvad det er der sker, ellers må du jo give en kop kaffe en dag, der er jo ikke så langt fra Århus til Silkeborg. Det er jo rigtig træls, når ikke det virker.
    Mange hilsner Carla

  7. #7
    Jane Gæst
    Hej Carla.
    Ja, så må I jo være de helt rigtige og spørge. Skulle du komme til Silkeborg, så vil du også få kage til kaffen ell. måske en go' frokost. Jeg er selv i Århus ca. 1 gang om ugen (tirsdag el. onsdag) for at passe mit barnebarn. Så måske vi kunne finde ud af et eller andet. Vi har eget firma, så jeg kan være hjemme næsten når som helst ell. jeg kunne prøve at ta' slæde og mellemstykke med ud til dig ?Jeg vil så gerne igang med en trøje, som jeg har købt garnet til, så det er bare så irriterende at maskinen driller mig. Og der skal jo også strikkes sokker og trøjer til den lille.
    Kh Jane (er for øvrigt også en 1954-er)

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    11 Sep 2007
    Geografisk sted
    Tranbjerg
    Indlæg
    11
    Hvad Søren er det da for noget, skal jeg op på et høloft
    Carla

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    11 Sep 2007
    Geografisk sted
    Tranbjerg
    Indlæg
    11
    Ja den er god med dig, der er langt fra Lolland til Århus
    Carla

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •