Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 12

Emner: Reservedele til Knitmaster ?

  1. #1
    beta Gæst

    Reservedele til Knitmaster ?

    Hej

    Er der nogen der ved hvor jeg kan købe resrevedele til min Emperial Knitmaster 328 ?

    Jeg har her i påsken pakket min gamle maskine ud, (inspireret af jer) og kan ikke få den til at virke som jeg vil, jeg står nærmest som en nybegynder, alt jeg har kunnet for 25 år siden er lige som blæst væk, den har ligget på loftet i over 20 år, og der er min hukommelse også nok blevet gemt.

    Jeg har surfet på nettet for at finde råd, og forhandler jeg vil nu prøve at få ny nålespærreskinne, mon det er en jeg skal købe hel eller skifter jeg "bare" det skumgummibånd ud bag på, er der nogen der ved det ??

    Håber på der er nogen der ved det.

    Fortsat god påske

  2. #2
    Trold Gæst
    Så vidt jeg husker er det før blevet nævnt, at "Juno garn" kan hjælpe med reservedele.
    Prøv evt. at kigge andre tråde om maskinstrik og strikkemaskiner igennem, så tror jeg du finder det.
    Jeg har selv for ganske nylig købt en Empisal Knitmaster 328 (desværre uden rib), men er ikke kommet igang endnu, har kun kigget lidt på maskinen og brugsanvisningen.
    Jeg har gået og grundet lidt over, om Empisal Knitmaster og Royal Knitmaster ikke er det samme, for på æsken til min står der Empisal, men på selve maskinen står der både Empisal og Royal.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Vordingborg - Sydsjælland
    Indlæg
    162
    Jeg har en notits liggende om at gummiskinnen skulle kunne udskiftes med en Tesa tætningsliste 9x4 mm nr. 05459-0045. Det er fundet et eller andet sted på nettet - jeg har ikke afprøvet det selv da min skinne vist nok er ok. Men det var da et alternativ du kunne overveje uden det koster en hel bondegård.
    Birdie4760
    nu osse med strikkemaskine

  4. #4
    beta Gæst
    Told tak for tipset om Juno garn der vil jeg kigge nærmere hvad de har, jeg ved heller ikke hvad forskel der er på Royal og Empisal, på min brugsanvisning står der kun Royal Knitmaster
    Mvh beta

  5. #5
    beta Gæst
    Birdie4760 Tak for svaret, jeg har noteret dit tips ned, jeg kan se i enderne at skumgummiet er helt opløst, så det er kun et spørgsmål om tid jeg skal have den skiftet ud, men nu har jeg fået gang i strikkeriet, så venter jeg til der går kludder i det.

    Mvh beta

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Færøerne
    Indlæg
    285
    Hej Beta.

    Den skinne, nålebremse, som den hedder eller "sponge bar" på engelsk må du købe ny. Det frarådes at reparere sådan en, da man kan komme til at skade både maskinen og nålene.

    Du får dem nok billigere ved at bestille den udenlands, men når told og andet er iregnet, er forskellen måske ikke den store.

    AC-strik i København, er en forretning der forhandler Knitmaster maskinerne, der vil du uden tvivl kunne anskaffe en.

    Jeg ved ikke hvad de koster, men her måtte jeg give kr.4oo for en ny. Så spørg rundt, måske er der forretninger der ligger inde med et billigere lager.

    Nålebremse skinnen kan blive slidt, selvom maskinen ikke bliver brugt, idet den er af skumgummi. Har maskinen stået pakket væk længe, er der stor sandsynlighed for, at skinnet er smuldret og indtørret.

    Man ser det ved, at nålene føles løse, og at maskerne løber, da man strikker. Så det er en ting, der absolut må være i orden.
    de venligste hilsener fra
    hulda

  7. #7
    Ulla P Gæst
    Der er 'kun' told/skat, hvis man køber uden for EU

    Ebay har tit noget ... hold øje med, om det sendes fra UK eller uden for EU.

    Jeg har set, at der er en del knitmaster-ting på Ebay.UK
    http://crafts.search.ebay.co.uk/knit...0QQsacatZ14339

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Færøerne
    Indlæg
    285

    Maskinstrik

    Hej Ulla P.

    Ideen er god nok, men hvis du ser på hvad de skriver, så kan de ikke sende disse ting som alm. post da disse nålebremser er længere end tilladelsen.

    F.eks. hos BSK, der koster en nålebremse £19.95 + forsendelse £15, det bliver jo næsten lige så dyrt som I kan købe dem for i DK.

    Se selv her: http://www.bedfordsewingandknitting/
    de venligste hilsener fra
    hulda

  9. #9
    Ulla P Gæst
    Nej, jeg nærlæste ikke - jeg forholdt mig til, at der 'bare' var Knitmastermuligheder ... Jeg har ikke en knitmaster og gik derfor ikke i detaljer - men mente, at linket generelt kunne være til gavn.

    Sorry!

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Færøerne
    Indlæg
    285
    Hej Ulla P. Har jeg ikke læst et sted, at du har en Silver reed Sk280?
    de venligste hilsener fra
    hulda

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •