Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: Hjælp til Brother søges

  1. #1
    noma Gæst

    Spørgsmål Hjælp til Brother søges

    Hej med jer, kære med-nørklere.

    Jeg er helt ny på sitet (50)


    Jeg har lige købt en Brother KH-230, som er en grovstrikker. Jeg strikker og hækler rigtig meget i hånden og har så kastet mig ud i dette nye projekt. Der fulgte en dansk og meget udførlig manual med, men noget der ikke står noget om er hvordanman lukker af? Hvilket jeg slet ikke kan greje hvordan jeg gør??

    Jeg tager et skridt af gangen og er netop nu ved at lære at strikke glatstrik uden at tabe masker, hvilket er rigtig svært, synes jeg.

    Kan i hjælpe mig med hvordan jeg lukker af? Det kan da ikke passe det er manuelt vel? Altså sådan at jeg skal have det på en strikkepind og lukke på den måde?

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Færøerne
    Indlæg
    285
    Prøv at gå ind på YouTube, der er nok noget du kan bruge.
    Hvis du afspiller denne optagelse, ser du i enden på videoen hvordan man lukker af
    http://www.youtube.com/watch?v=FQN7S...eature=related
    de venligste hilsener fra
    hulda

  3. #3
    Trold Gæst
    Jeg har en knitmaster 328, og har i brugsanvisningen fundet noget om at lukke af. Jeg har scannet det ind , og vil gerne prøve at sende det til dig, hvis du er interesseret. Så skal du sende mig en pb med din mail-adresse.
    Jeg har ikke prøvet at sende indscannede ting før, så hav lidt tålmodighed.

  4. #4
    noma Gæst
    Tak for linket. Jeg har lige været inde og se det. Det er en stor hjælp at få det vist, YouTube er bare genialt

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    04 Feb 2007
    Geografisk sted
    5700 Svendborg
    Indlæg
    24
    jeg har en brother 270 grovstrikker. Jeg kan ikke forstå at du taber maskerne, har du ikke nedtræk på?
    Venlig hilsen Birthechr.

  6. #6
    noma Gæst
    hvad er nedtræk? Er det lodderne? Jo det har jeg sat på det er også blevet bedre mht til tab af masker.

    Kan du hjælpe mig med at lukke af i den ende hvor, der ikke sidder i maskinen? Den anden ende er vist på youtupe

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    04 Feb 2007
    Geografisk sted
    5700 Svendborg
    Indlæg
    24
    har du ikke en opslagskam, den bliver sat på strikketøjet og i den skal lodderne sættes i. Er det opslagnings kanten du mener du skal lukke af?
    Venlig hilsen Birthechr.

  8. #8
    noma Gæst
    Jo jeg har en opslagskam, hvor jeg sætter lodderne, men når jeg så er færdig hvordan lukker jeg så af i den ende med opslagskammen? Nu har jeg fundet ud af at lukke af i den anden ende vha YouTube

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Færøerne
    Indlæg
    285
    Maskerne med opslagskammen skal nok ikke lukkes af.

    Jeg er ikke bekendt med Brother maskinerne, men jeg vil mene, at du bare skal tage opslagskammen ud af arbejdet, så er maskerne intakte.
    de venligste hilsener fra
    hulda

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    04 Feb 2007
    Geografisk sted
    5700 Svendborg
    Indlæg
    24
    Hvis du har slået op med lukket opslagning skal der ikke lukkes af. Prøv at kigge i din instruktionsbog, der skulle gerne stå noget om åben og lukket opslagning.
    Venlig hilsen Birthechr.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •