Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 5 12345 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 47

Emner: Hjælp til min strikemaskine

  1. #1
    kridthuset-ikast Gæst

    Smiler Hjælp til min strikemaskine

    Jeg købte en meget velfungerende brugt strikkemaskine her sidste efterår. Den har også et ribapperat og diverse ekstra nåle, bord og hele udstyret, men hende jeg købte den af var lidt forvirret og tiden var ret presset.
    Kan nogen af jer give mig et godt råd, eller eventuelt henvise til et sted, hvor man kan komme og få lært at betjene den. Det er en Brother KH-588.
    Jeg har alle manualer, så det kan godt lade sig gøre at læse sig til en del, men det er mere en der kan hjælpe mig på gled, i starten. Jeg er god til det meste håndværk, men det her er nyt land.
    Håber der er hjælp at hente.

  2. #2
    beta Gæst
    Hej

    Jeg kan ikke hjælpe dig, men meld dig til et kursus, der er et på Lolland her sidst i marts tror jeg det er, du kan finde "tråden" i forum.

    Ellers regner jeg med at der bliver et i Vendsyssel til efteråret.

    Fortsat god påske

    Mvh beta

  3. #3
    Ulla P Gæst

    Kridthuset er på listen til Lollands-kurset ...


  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Færøerne
    Indlæg
    285
    Prøv først at få den sat op.

    Sidenhen skal du kun koncentrere dig om, at få slået masker op.

    Så er du kommet så langt, og det er en stor fordel at kunne inden man tager på kursus.

    Det kommer til at tage alt for lang tid for den stakkels lærer, hvis hun skal til at opsætte flere maskiner og få dem startet op.

    I kommer alle til at få meget mere ud af et kort kursus, hvis I har gjort jer umage med at lære jer de første trin, nemlig opsætning af maskinen og opslagning af masker.
    de venligste hilsener fra
    hulda

  5. #5
    Ulla P Gæst
    Tak hulda.

    Det var/er et godt fif.

  6. #6
    Mosterkoster Gæst
    Jeg har sat den op, og kan også slå op uden problemer. Mit problem er, at jeg ind i mellem taber masker. Midt i strikketøjet.
    Er det bare mig der sjusker, eller er der noget jeg kan gøre anderledes, så det ikke sker, for det gør at jeg taber lysten til at gøre arbejdet færdigt.

    Har lavet det ene bagstykke, opdagede at jeg havde tabt en maske, samlede op, og se hvor tydeligt det er.

    Så det stykke ryger ud nu.

    maskinstrik.JPG bagsmfejl.jpg bagsmfejl1.JPG
    Sidst redigeret af Mosterkoster : 24-03-2008 kl. 12:33 Årsag: manglende filer

  7. #7
    Ulla P Gæst
    Skal du ikke bruge vægte/lodder??

  8. #8
    Mosterkoster Gæst
    Jo, men jeg valgt ikke at gøre det, for det trak store huller i mit strikketøj, kan det være årsagen?

  9. #9
    Ulla P Gæst
    Jeg vil ikke lægge hovedet på blokken - men ja, det tror jeg ... - næsten 90% sikkert.

  10. #10
    Britta S Gæst
    Hvad bruger man lodder til?
    Ja, jeg kan jo næsten regne det ud, men det er igen steder nævnt i mine manualer, og det går foreløbig fint uden. I min manual har jeg læst at forkert spænding, kan være årsag til tabte masker. Uden dog at skulle gøre mig klog på det. Men det er måske en løsningsmodel?

Side 1 af 5 12345 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •