Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 20

Emner: Børnevæv...

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515

    Børnevæv...

    I genbrugsbiksen kunne jeg altså ikke nære mig idag Den her lille børnevæv stod og så så ensom ud til bare kr. 20,-
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Ja Sep, den havde jeg også skyndsomt snuppet med i farten.
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Nej hvor dejligt, så kan Anne Sofie forsætte der, når hun har lært at spinde...
    Bagefter er det lille søsters tur
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #4
    Nette Gæst
    Nej nej nej nej, jeg sidder helt med tårer i øjnene!!!!

    Sådan en havde jeg som barn, nøjagtig mangen til og med de samme blomster på!!!!

    Det kunne være min. Den er fra sidt i 70erne... den er da ikke så lille igen? Huske den som ca 40 cm lang, men husker en hel del, der var meget mindre.

    Nette

    Ps. Undskyld alle udråbstegnene, men smileys kunne ikke signalere min iver godt nok. :-)

  5. #5
    Hjørdis Jensen Gæst
    Hvor er den sød, den ku' jeg heller ikke ha' overset !


  6. #6
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Lige præcis hundeuld...

    Så husker jeg altså heller ikke helt galt Nette... Jeg mener nemlig, at det var sådan en, jeg så meeeeeget langt efter som barn (jeg er fra 71). Men det var der ikke råd til (og idag kan jeg købe den for en flad tyver ) Den er lige knapt 40 cm. lang og ca. 15 bred.

    Så jeg må snart til at sætte mig ind i, hvordan man sætter tråde op osv., for jeg har aldrig prøvet sådan en væv. Men nøj hvor jeg drømte om at lave dukketæpper m.m.m. dengang. Så hvis nogen har en brugsforvirring liggende, så er jeg meget interesseret i en kopi

    Og så skal jeg ellers have pakket den lidt væk nu, for ellers får jeg ikke fred idag De har begge prøvet at væve på en træramme med søm i skolen og været ret begejstrede for det nemlig.
    og Julemor

  7. #7
    heel Gæst
    arj hvor er den lækker =)

    Jeg synes jeg spotter en spjældvæv sat på den også... men det er måske mine øjne der bedrager mig?

  8. #8
    Nette Gæst
    Jeg er fra 72, og det er så både første og sidste gang, jeg nævner det herinde.

    Sådan som jeg kan huske det, så var den en del af mit legetøj. Jeg husker at have siddet og prøvet at væve på den, og hører i baggrunden min elskede mormor sige "Nej Nette, det er altså ikke stort nok endnu, du skal have tålmodighed."
    Men jeg husker aldrig at have fået noget færdigt på den, kun lige begyndt som på denne her, og så er der noget, der siger mig, at de voksne i min familie slet ikke kunne tråde den, og at tanken om den væv, og at den var umulig at tråde, altid gav mig en negativ følelse.

    Jeg tror heller ikke ejeren af denne væv har brugt den, for det ser ud til, at det er den originale tråd der endnu sidder på. Den var nemlig orange.
    Faktisk kunne det være MIN væv...

    Håber du finder ud af, hvordan det skal gøres. SÅ umuligt kan det vel heller ikke være. :-)

    Nette

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Ja farverne er ret retro Åh ja hvem har ikke hørt den med "Nej lille .... den er ikke lang nok endnu"?! om et eller andet, da man var barn Jeg er jo så pædagogisk, at jeg fortæller pigerne, at hvis de strikker eller hvad ved jeg lidt længere/mere så kan det bruges til det og det

    Heel, jeg ved det ikke, for jeg har (endnu) ikke en brik forstand på væve. Men spjæld siger mig noget om at åbne/lukke (fra min tid med kakkelovn) og de to i midten kan et eller andet med at hæve sænke trådene... Er det det så?

    Ihvertfald SKAL jeg lære den at kende, inden de overhovedet får den at se! Lige nu er den i et pudebetræk i garderoberummet - HØJT oppe!
    og Julemor

  10. #10
    Nette Gæst
    Man kommer garnet om den der dims, der ligger oven på den på billedet, så hæver man det ene hold tråde, kommer dimsenmedgarn ind imellem og ud på den anden side. Så kører man den der kam ned og "banker" tråden fast. Så hæver man igen på midten, så det andet hold tråde kommer op, hvorefter man banker denderkam ned igen for en sikkerheds skyld, så det ligger pænt og stramt, og så tager man igen dimsenmedgarnet og kører igennem og sådan fortsætter man.

    Jeg ved faktisk ikke, hvorfor der er tråde på begge sider af sådan en væv... Men ok, nu nåede jeg også kun at væve 5 cm. garn på min.

    Jeg ved heller ikke, hvad de to kroge er til, men de var ret irriterende, for når den stod under min seng, rev de altid div. poser op, som kom der ned helt tilfældigt, når der skulle ryddes op.
    Nette

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •