Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 14

Emner: tæppe til baby

  1. #1
    barkentin Gæst

    tæppe til baby

    Hej, jeg har fået det sødeste billede af Noah's ark fra USA og stof til bagsiden i regnbuestriber. Så tænkte jeg, at jeg kunne lave et tæppe til den lille ny til at ligge på. Jeg vil købe fibervat til mellemlag, og så kommer spørgsmålet. Hvis jeg vil sy igennem nogle af konturerne til pynt men også til at holde på mellemfoeret, hvilke sting bruger man der?
    Hilsen
    Christine
    P.S.
    I kan se stoffet her:
    http://www.homesew.com/PrintFabrics-ss2.html
    Eller
    http://www.homesew.com
    vælg print PrintFabrics og så side 2
    eller
    http://www.homesew.com/fa803.html
    Sidst redigeret af barkentin : 06-05-2008 kl. 10:10 Årsag: fejl i adressen

  2. #2
    Nette Gæst
    Måske er jeg helt hen i vejret, men i så fald forstår jeg ikke dit spørgsmål. :-)

    Når jeg har syet omkring den slags figurer, ligeledes for at fremhæve og holde på foer og bagstof, så har jeg da bare syet med ganske almindelige lige sting på 3 mm på maskinen.
    Husk at være opmærksom på, at undertråden skal matche til bagstoffet, og at den ikke nødvendigvis behøver have samme farve som overstoffet.

    Jeg er vild med forsidestoffet, men ville personligt vælge noget andet til bagpå. Jeg er ikke god til alt for mange farver på een gang. Det forvirrer mig. :-)

    Nette

  3. #3
    barkentin Gæst
    Hej Nette, nej, det var ikke hen i vejret, det var det, jeg spurgte om, jeg ville bare sy det i hånden og kun i forsidestoffet, derfor spurgte jeg om stingene. Med hensyn til bagsiden, så overvejer jeg lige igen.
    Tak for svaret.
    Hilsen
    Christine

  4. #4
    anjashobby Gæst
    jeg syntes det er total fedt og er også vild med det stof du vil have bagpå...Jeg har selv lige lavet noahs ark til at ligge i barnevognen ved min den lille men det er på broderi symaskinen:-)
    Glæder mig til at se dit færdige arbejde.

  5. #5
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af anjashobby Se meddelelser
    Jeg har selv lige lavet noahs ark til at ligge i barnevognen ved min den lille men det er på broderi symaskinen:-)
    hov hov, bordet fanger.. Må vi se billedet!?

    Nette

  6. #6
    MMajken Gæst
    Hej, jeg har fået det sødeste billede af Noah's ark fra USA og stof til bagsiden i regnbuestriber. Så tænkte jeg, at jeg kunne lave et tæppe til den lille ny til at ligge på. Jeg vil købe fibervat til mellemlag, og så kommer spørgsmålet. Hvis jeg vil sy igennem nogle af konturerne til pynt men også til at holde på mellemfoeret, hvilke sting bruger man der?
    Hilsen
    Christine


    hej christine
    skønt stof du har fundet.
    nu ved jeg ikke ikke lige hvor tyk fibervat er om der er alm plavevat men han kan få noget der hedder volumen flis der er ca 3-4 mm tyk og ligner pladevat bare tyndere og beregnet til tæpper og andet.
    jeg vil foreslå du syr gennem det hele med quilte sting (forstykke-volumen flis-bagsttykke) for at holde volum flisen på plas også efter vask og til pynt rundt op figurene
    jeg har prøvet at tage et billede af en sommerfugl jeg har quiltet den måler ca. 9x11 cm
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  7. #7
    barkentin Gæst
    Hej Majken,
    sikke flot, det ser ud, er der brugt brodergarn?
    Hilsen
    Christine

  8. #8
    barkentin Gæst
    Åh ja, det vil jeg gerne se.
    Hilsen
    Christine

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    17 Mar 2007
    Geografisk sted
    Bevtoft
    Indlæg
    90
    Hvad giver du for stof og porto i USA - har nemlig også haft kig på dette stof?
    - medlem af Krea Syd

  10. #10
    barkentin Gæst
    6,95 $ - jeg får det leveret til min adresse derover, og når jeg har samlet sammen, hvad jeg har bestilt de diverse steder, får jeg det sendt hjem. Flere tests har vist, at jeg skal tillægge 0,65 øre pr. krone. Så det er ikke engang en fordobling af prisen, og kursen er jo lav i øjeblikket.
    Hilsen
    Christine
    P.S. Skal jeg give dig et praj, næste gang vi bestiller noget derover?

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •