Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 33

Emner: Læs i morgen

  1. #21
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Uld tilpasser sig din krop temp. derfor er det ikke for varmt
    Ja, det er jo netop det, den gør.
    Ulden tilpasser sig kroppens BEHOV, den virker ligefrem afkølende for solen. Jeg havde dog forventet, det ville være værst for fingerne, der knokler på pindene. Men det gik fint i går, så jeg fortsætter i dag.

    Min veninde lider af en sygdom, husker ikke lige navnet, der gør, at hun konstant sveder fra fødder og hænder.
    Det må være frygteligt! Alt håndarbejde er så godt som umuligt det meste af tiden. Jeg har lært hende at strikke, men både pinde og garn driver af vand efter fem minutter.
    Hun kan blive opereret, men hun kender flere, der er blevet det, og som bagefter blot sveder fra andre dele af kroppen. :-(

    Nette

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Hun skal have hjemmestrikket sokker, det vil hjælpe på fødderne, siger en der sender 6 par hjemmestrikket sokker i 80% uld til Florida hvert år.
    Manden led så frygtelig af fodsved og hvad dermed følger, indtil 1987.. da fik han de første par sokker, og har ikke haft problemer med fødderne siden
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Hun skal have hjemmestrikket sokker, det vil hjælpe på fødderne, siger en der sender 6 par hjemmestrikket sokker i 80% uld til Florida hvert år.
    Manden led så frygtelig af fodsved og hvad dermed følger, indtil 1987.. da fik han de første par sokker, og har ikke haft problemer med fødderne siden
    Det skal straks afprøves! Så langt har jeg ikke tænkt, at det kan løse problemet med svedige stinkende fødder. Min ene søn er ekstremt angrebet af dette, men kun når han går med lukkede sko på jobbet, ikke i fritiden i badetøfler. Vi troede faktisk det kunne være sålerne i skoene der var årsagen, men efter at have prøvet mange forskellige mærker gennem tiden, og problemet stadig er der, kan det jo ikke være det. Hvilket garn kan anbefales til "sommerbrug"?
    Måske mine halstørklæder virker så varme, fordi jeg strikker med flere tråde, og ikke alle er uld.
    Og jeg glæder mig til nye forsyninger, har snart ikke mere ukrudt at pille op i haven

  4. #24
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Citat Oprindeligt indsendt af haven Se meddelelser
    Sig mig er der ikke nogen der har fået strikket et par strømper af det garn endnu , andet end hundeuld..........

    Hun var noget bekymret, da der kun er 40% uld i det garn, så der blev 2 nøgler af hendes eget garn og lagt i kassen, så taget 2 nøgler af det her garn. 1 par strømper blev strikket, jeg har gået med dem 1 uge nu, og de er mega gode , siger en der har gået med hjemmestrikket strømper i næsten 41 år 365 dage om året. Så strik endlig så meget i orker, så andre kan få lige så gode tørre og varme fødder som jeg
    PS, de er ikke for varme om sommeren.
    Jo det har jeg så nu Haven - må jo træne lidt inden dysten i efteråret Her er lige en spiralsok (den første) str. 38/39. Den sidder godt og føles dejlig lun
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Den ser rigtig godt ud Zep fed mønster...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Citat Oprindeligt indsendt af moster50 Se meddelelser
    Ja, nu har jeg jo også meldt mig til at være varmestuestrikker. Og jeg vil også meget gerne strikke strømper. Men da jeg kun har en opskrift på strømper og jeg kun har strikket 5 par til min mand er jeg lidt nybegynder i strømpestrikning og jeg kunne da godt tænke mig forskellige opskrifter så det ikke bliver alt for kedeligt.
    Zep de der strømper du har strikket ser ret spændende ud. Var det muligtmed en opskrift?
    De her er dejligt nemme, for der er ikke hæl - istedet strikkes de i spiral, så de former sig efter foden. Jeg har skrevet den str., de passer bedst til, men faktisk kan de godt bruges af en lidt mindre eller lidt større fod

    *xx* gentages så mange gange, det er muligt på omgang.

    str. 38/39: Jeg har slået 56 masker op på strømpepind 2½, strikket ca. 3 cm. rib (2 ret, 2 vrang) derefter går jeg over til at strikke spiralen.

    De første 3 omgang; 1 vrang, *2 ret, 2 vrang*, 1 vrang.
    Omgang 4-6: *2 vrang, 2 ret*
    Omgang 7-9: 1 ret, *2 vrang, 2 ret*, 1 ret
    Omgang 10-12: *2 ret, 2 vrang*

    Gentag de 4 ovenstående linier til sokken ialt måler ca. 35 cm. Strik så 4 omgange ret.

    Indtagning:
    1. omgang: *Strik 5 ret, strik 2 masker sammen*
    2. omgang: Ret
    3. omgang: *Strik 4 ret, strik 2 masker sammen*
    4. omgang: Ret
    5. omgang: *Strik 3 ret, strik 2 masker sammen*
    6. omgang: Ret
    7. omgang: *Strik 2 ret, strik 2 masker sammen*
    8. omgang: Ret
    9. omgang: *Strik 1 ret, strik 2 masker sammen*
    10. omgang: Ret
    11. omgang: *2 masker sammen*
    12. omgang: Ret
    13. omgang: Luk de sidste masker ved at bryde garnet og strikke maskerne, men istedet for at de kommer på en pind, trækker du for hver gang garnet helt igennem masken og slipper den.

    Håber noget af det giver mening, for det kommer inde fra hovedet af og ikke en opskrift... Men ellers tager vi da bare en sludder om det


    Dejligt, at du vil være med
    og Julemor

  7. #27
    strikketøsen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Nette Se meddelelser
    Hmm, tænke tænke...

    Har vi slet ingen journalister herinde på rokken?

    Nette
    Nette,

    Aha ....

    Var det så ikke lige et projekt for dig, når du er færdig med uddannelsen?


  8. #28
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af strikketøsen Se meddelelser

    Var det så ikke lige et projekt for dig, når du er færdig med uddannelsen?
    Joo, jeg kunne nu nok også godt klare det nu, men jeg har ikke rigtig nogle fornuftige kontakter, ... endnu. Det er jo ikke nok at skrive, der skal også være nogen, der vil udgive. :-)

    Nette

  9. #29
    johnna Gæst


    hvor lang tid har du tilbage?


    hilsen johnna

  10. #30
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af johnna Se meddelelser

    hvor lang tid har du tilbage?
    He! Jeg er ikke engang startet endnu. Strikketøsen tager bare glæderne lidt på forskud. :-)
    Er kommet ind og skal starte til februar. Knokler lige nu med andre eksaminer i stedet for. Jeg glæder mig til på tirsdag, når jeg er helt færdig.


    Nette

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •