Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 33

Emner: Læs i morgen

  1. #11
    Nette Gæst
    Hmm, tænke tænke...

    Har vi slet ingen journalister herinde på rokken?

    Nette

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Odsherred
    Indlæg
    426
    Sig mig er der ikke nogen der har fået strikket et par strømper af det garn endnu , andet end hundeuld..........

    Hun var noget bekymret, da der kun er 40% uld i det garn, så der blev 2 nøgler af hendes eget garn og lagt i kassen, så taget 2 nøgler af det her garn. 1 par strømper blev strikket, jeg har gået med dem 1 uge nu, og de er mega gode , siger en der har gået med hjemmestrikket strømper i næsten 41 år 365 dage om året. Så strik endlig så meget i orker, så andre kan få lige så gode tørre og varme fødder som jeg
    PS, de er ikke for varme om sommeren.
    Hilsen Jens
    Må din dag blive en god dag...

  3. #13
    ingeborg Gæst
    Næh, det er jo ikke alle der har fået fingrene i det garn endnu

    Så jeg sidder her med bare tæer og strikker af garnrester(selvom jeg har en stor kasse med hele nøgler af det gamle strømpegarn)

    Herligt at du vil være forsøgskanin Haven og godt at vide, at strømpegarnet er godkendt af en erfaren bruger

  4. #14
    OPR1 Gæst
    Det er rart at høre at strømper af netop det garn, er dejlige at have på.

    Jeg har nu heller aldrig været i tvivl, for 40% uld er jo næsten halvdelen af garnet.

    Desuden er strømper strikket af den blanding mere holdbare og slidstærke end sokker strikket af garn med meget mere uld i - og ideen bag sokker til varmestuerne er vel også at de hjemløse får ting, der netop er både holdbare og anvendelige.

    Jeg har ikke nået at strikke af det endnu, da jeg først har fået garn i dag, men det bliver da sokker af det garn, der ryger på pindene næste gang

  5. #15
    Tut Gæst
    (50) Det strømpegarn jeg strikker af til mig selv, har 80% uld og

    20% polamid. De holder i årevis, jeg bruger dem hele vinteren.

    Det er Baby og Hosegarn fra Løve garn. Coats HP forhandler det.

    Det nye strømpegarn fra Rokken er ikke nået til Lolland endnu.

    Jeg glæder mig til af prøve det.

    fra Tut

  6. #16
    Mosterkoster Gæst
    Nej, jeg har heller ikke strikket af det endnu, selvom jeg har fået noget. Jeg gemmer det til 1. oktober, for der skal jo strikkes igennem, og så nytter det jo ikke at løbe tør.

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Ja, jeg må jo indrømme, som nogen nok har læst, at jeg har noget af det nye strømpegarn liggende. Desværre har jeg ikke strikket noget af det endnu, men det er bestemt ikke lysten men tiden, der mangler.
    Knus Rita

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Ja noget af det strømegarn må godt gå en tur her ned til Sydsjælland, for mit lager er helt tomt for alt garn. Og sokker kan man jo sagtens strikke om sommeren, det er ikke for varmt at sidde med.
    Kan I forestille Jer et halstørklæde af uldgarn, der ligger ned af ens ben, mens man sidder på terassen og nyder weekendens lovede 28 grader?
    PYHAAA

  9. #19
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Missemor Se meddelelser
    Kan I forestille Jer et halstørklæde af uldgarn, der ligger ned af ens ben, mens man sidder på terassen og nyder weekendens lovede 28 grader?
    PYHAAA
    Først, tillykke med pengene. Det er rigtig godt gået. Jeg har meget til overs for de hjemløse, men jeg har altså endnu mere til overs for de kvinder og børn, der ender på krisecentrene rundt omkring. De forlader pludselig måske endda midt om natten deres hjem, som ellers burde være den trygge base, og kommer hen til et sted uden kuffert med ekstra tøj og legetøj. Det må være forfærdeligt i et barns liv!

    Nå, men jeg kender egentligt godt til det der med at sidde med uldgarn der fylder ned over benene og varmer op på en varm sommerdag. Sådan sad jeg nemlig her i går eftermiddags ude på græsset og strikkede på min kaunijakke, imens ungerne legede. Men sjovt nok, så havde jeg forventet, det ville være for varmt, men det var det underligt nok ikke. Det var ganske som at sidde med alt andet.

    Nette

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Uld tilpasser sig din krop temp. derfor er det ikke for varmt
    Missemor, der kommer forsyning inden så længe...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •