Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 8 af 12 FørsteFørste ... 456789101112 SidsteSidste
Viser resultater 71 til 80 af 115

Emner: Alt om strømper foto opskrift

  1. #71
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Fanø - 6720
    Indlæg
    304
    Så har jeg fået puttet sønnike igen, det tog alligevel ikke så lang tid, at jeg ikke kunne vende tilbage til skærmen.

    Jeg kan se Hundeuld allerede har været herinde med en forklaring.

    Krummeluren - Hvad angår hælklappen har jeg gjort som Hundeuld. I stedet for at strikke et vist antal cm, som der står i din og min opskrift, har jeg strikket lige så mange pinde, som der er masker på pind 1 + 4 (i din str 20/21 = 18 masker). Herefter har jeg samlet masker op langs hælen i hver løkke, der er dannet i kanten ( i dit tilfælde 9 masker)

    Du har helt ret mht hælen. Strik til de sidste 8 masker i stedet for 9 (du skal strikke halvdelen + 1 maske)

    Hvad angår længden af skaftet så plejer jeg at strikke på slump, så der kan jeg desværre ikke hjælpe dig

    Håber det var en bedre forklaring denne gang
    Mange hilsener

    Kastanje

  2. #72
    KarinBirkkjær Gæst
    Tusind tak for opskriften på hjemmestrikkede strømper...
    Jeg vil straks gå igang, da hele familien står i kø...
    Hilsen fra Birk og husk nu at nyde den flotte vinter imens vi har den ;O)

  3. #73
    KarinBirkkjær Gæst
    Det er jo kun indtil man har samlet de forskellige størrelser i de kinesiske træstrikkepinde, så har man dem og de forgår jo ikke... ;O)
    Hilsen Birk

  4. #74
    KarinBirkkjær Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af rokken Se meddelelser
    Uha Uha så har jeg prøvet de strømpe strikkepinde jeg har købt af strikkestuen her på siden,
    de er af ibenholt i skal ikke prøve dem

    NEJ i skal ikke
    Husk det nu

    For I vil aldrig nogen sinde strikke med andet ..........
    når i har prøvet dem


    De er bare skønne
    Én gang TRÆPINDE altid TRÆPINDE, sådan er det bare ;O)

  5. #75
    ANNETTE37 Gæst
    Hej
    Jeg er ny her inde og ved ikke helt hvordan tingene fungere endnu. Jeg vil så gerne lære at strikke strømper. Jeg har srikket skaftet men kan ikke finde ud af at lave hælen. Jeg har prøvet at kigge her på nettet og i bøger men det er svært at forstå.Håber at der er nogle der kan hjælpe mig.
    Annette

  6. #76
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Hej Anette37
    Gå ind i link/download
    klik på fødder
    klik på strik
    Find ...jeg har en opskrift 1 af hostrik

  7. #77
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Her er lidt oplysninger om dit og dat vedr. strømper
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  8. #78
    Tilmeldingsdato
    10 Feb 2013
    Geografisk sted
    Nørrebro, København
    Indlæg
    25
    Jeg har fundet en strømpe frem, som jeg begyndte på at strikke for flere år siden (det er kun min tredje strømpe, og jeg er generelt meget nybegynder ud i strikningens verden).

    Nu har jeg fået samlet masker op efter at have strikket hælen, og så står der i min opskrift:

    "...og der strikkes atter rundt i omgange, idet der strikkes 2 m r sm på hver side af vristen (til kile) på hver anden omgang til der atter er 60 m på omgangen."

    Men hvor på pinden skal man strikke 2 m r sm? Er det i den ende af pinden, der er tæt på hælen? Eller er det i den ende, der er langt fra hælen"

    Det virker måske som en simpelt spørgsmål for en der er garvet, men for en nybegynder synes jeg at oplysningen mangler i opskriften. Jeg har prøvet at kigge i billedserien her på siden, men synes ikke rigtig, jeg kan se det på billerne.

    På forhånd tak for jeres hjælp :-)

  9. #79
    Tilmeldingsdato
    17 Jan 2010
    Geografisk sted
    sønderborg
    Indlæg
    30
    i slutning af første pind det vil sige tæt på hælen og på den 4 pind i begyndelsen af pinden også tæt på hælen god fornøjelse med strøømperne

  10. #80
    nette strik Gæst
    Her er en god undervisning foto serie http://www.hendesverden.dk/handarbej...n/sokkeskolen/

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •