Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 5 af 12 FørsteFørste 123456789 ... SidsteSidste
Viser resultater 41 til 50 af 115

Emner: Alt om strømper foto opskrift

  1. #41
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet hundeuld

    Så er der lagt nogle ribborte ind (side 4 ), kender du en opskrift på en ribbort, og kan tage et billed af dem, så læg endelig ind med opskrift...men ikke kopi fra internettet..
    Venlig hilsen
    Rokken

  2. #42
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Viktoria

    Jeg får helt lyst til at strikke strømper efter denne billedserie - TAK Hundeuld
    Og til alle jer andre for råd og vejledning
    Venlig hilsen
    Rokken

  3. #43
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Maj-Britt

    Da jeg startede min strikke karriere i 5. klasse var min lærer sikker på at det ALDRIG ville komme til at gå, den 1. var dobbelt så stor som den næste, og jeg SLED, men efter endnu nogle forsøg - jeg blev jo stædig af at hun havde sagt sådan - begyndte det at flaske sig.
    Jeg strømpestrikkede mig gennem realen og gymnasiet, - kunne strikke når jeg gik og når jeg læste og så fjernsyn, det var nærmest mekanisk, holdt så en lang pause og strikkede derpå lidt til mine unger og prøvede så sidste vinter - nu er jeg altså 45 - og se om ikke det sad, jeg kan stadig vride en sok imens jeg holder øje med kartoflerne og dirigerer med ungerne, så klø bare på Confortia , det er som at cykle - når først det sidder så kører det.
    Venlig hilsen
    Rokken

  4. #44
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet hostrik

    Lige en lille kommentar til den om træpinde.

    Træ er et varmt materiale, og derfor får det musklerne til at slappe mere af. Metal er koldt, og derfor er det skyld i mange dårlige skuldre. Jeg er selv indehaver af en højre af slagsen. Men bare min massør/akupunktør ser den jævnligt, så går det.
    Men er i til rigtigt luksus, så skal i prøve Ædeltræ, de er "dyre"(taget helbredet i betragtning = okay investering), men i kender det, at spidsen på bambus bliver træls. Det sker ikke med Ædeltræ, tværtimod, så bliver de bedre med alderen. Mine ynglinds pt. er dominopinde, til børnetøj - mærkeligt nok - og mine nr 3 + 3½ har nok strikket ca 30 - 40 trøjer indtil videre, og de bliver bare bedre og bedre.

    Før havde jeg en kat, der yndede at bide i mine pinde, den savner jeg pt. så jeg kan få resten af mine bambus skiftet ud!! , lidt nærrig er man vel.

    Ædeltræ har desuden en garanti, så hvis de flosser i strikkeretningen, så kan de byttes.
    Venlig hilsen
    Rokken

  5. #45
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet hundeuld

    Jeg fik en mail ,som jeg har fået lov til at videre bringe

    Ærbødigste fru

    Ville de lade deres smukke hænder danse en vals med strømpepindene, og designer nogle herre sokker i str 42 (tynd) i 2 grå farver, som ikke er set før.
    med højagtelse og paptud
    Deres undersåt
    Poul von slattenskid...

    Den kunne jeg ikke stå for, så tryk på billedet så kan i se strømpe i et mønster der ikke er lavet før


    1. Poul von slattenskids sokker
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    • Filtype: jpg 1.jpg (29,5 Kb, 87 visninger)
    Venlig hilsen
    Rokken

  6. #46
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet hostrik

    Når jeg strikker strømper til mig selv ( str 42) i 6-tr opalgarn, bruger jeg strømpepind nr 3, det dynes jeg gi´r en fin strømpe. Det med maske, skal du prøve dig frem, jeg kan godt lide at strømpen ikke er for stram, så jeg har brugt 55 - 60m, hvilket mange synes er alt for mange, nogle opskrifter er helt nede på 42. Men det er smag og behag. Slå nogle m op og strik 5 cm, og prøv så, hvordan det passer til din fod/ankel.

    Når jeg strikker rib, så forskyder jeg ribben 1m på hver 4. pind fx:

    1. - 4. p: 3 ret, 2 vrang ( så skal maskeantallet være deleligt med 5)
    5. - 9. p: 1 vrang, ((3 ret, 2 vrang)-gentag)
    10. - 14. p: 2 vrang ((3 ret, 2 vrang) - gentag)

    Fortsæt med at forskyde på denne måde, så får du(synes jeg) en rib der sidder bedre.

    Jeg glemte lige at sige, at jeg både får en str 42 + 26 ud af et ngl garn.

    Håber det kan hjælpe.
    Venlig hilsen
    Rokken

  7. #47
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet http://www.rokken.dk/phpBB2/profile.php?mode=viewprofile&u=2399

    Nåe på den måde. Ja det er jo hvad der sker når man ikke lægger mærke til hvad der står

    Nogen der kan hjælpe med hvor mange masker jeg skal slå op til en pige på næsten 10 år der ikke er andet end skind og ben?

    Og forresten, når man skal strikke den der snoede ribbort står der: Denne ribbort er god, den bliver siddende oppe på benet.
    strik 2 ret -2 vrang
    4 omgange, forskyd så med 1 maske for hver 4 omgang.

    Når man forskyder, hvad så? Strikker man tre af det man slutter med og så fortsætter med to af hver, eller nøjes man med en og så fortsætter? Eller hvordan?
    Venlig hilsen
    Rokken

  8. #48
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet bagger

    ja når du forskyder, så kommer du til at strikke 3 masker der er ens, men det er jo fra to forskellige omgange, hvis du forstår hvad jeg mener
    Venlig hilsen
    Rokken

  9. #49
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet hundeuld

    str 10 år tynd person ,
    pind 2 1/2 40 masker skal du bruge..
    strik 24 omgange rib
    så 15 omgange glat
    brug de 20 masker til hæl
    strik 20 pinde i hælen
    strik kile
    tag 10 masker op i hæl siden på hver side af hælen
    tag ind til 40 masker igen
    strik den længde du vil have.
    luk til tå
    Venlig hilsen
    Rokken

  10. #50
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet hundeuld

    For nogle dage siden var der en der spurgte hvordan man strikker en tråd med ind i strikke tøjet, så man var fri for at hæfte ender, her kommer en foto serie..

    1.Lægger tråden over hinanden

    2.Drejer tråden rundt om den tråd man strikker med , for hver maske man strikker
    3.Sådan kommer det til at se ud fra vrangen
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    • Filtype: jpg 1.jpg (17,1 Kb, 32 visninger)
    • Filtype: jpg 2.jpg (20,6 Kb, 24 visninger)
    • Filtype: jpg 3.jpg (27,1 Kb, 27 visninger)
    Venlig hilsen
    Rokken

Side 5 af 12 FørsteFørste 123456789 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •