Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 4 af 12 FørsteFørste 12345678 ... SidsteSidste
Viser resultater 31 til 40 af 115

Emner: Alt om strømper foto opskrift

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet splint76

    Jeg har med stor fornøjelse gjort brug af din strikkeopskrift, men her kan jeg ikke følge med længere. Jeg har aldrig strikket ret meget og da slet ikke strømper. Men med din fine opskrift lød det ikke så svært og jeg forsøgte derfor.

    Men jeg forstår ikke "strikkes over halvdelen af maskerne". Vil det sige at jeg nu kun skal strikke på to af pindene?
    Og hvad så derefter? Jeg er heller ikke sikker på jeg har styr på det med at lade masken være og at tage masker op.
    Jeg synes virkelig det er et stort stykke arbejde du har lagt i det her og derfor er jeg også flov over at bede om mere hjælp. Men jeg kan altså ikke finde ud af det og jeg har ikke nogen jeg kan spørge.

    Venlig hilsen splint76
    og på forhånd tak for evt. hjælp.
    Venlig hilsen
    Rokken

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Mariane

    Jeg vil da gerne prøve om jeg kan hjælpe dig lidt.

    Når du skal strikke over halvdelen af maskerne vil det sige: hvis du ialt har 60 masker på dine 4 pinde skal du nu kun strikke de 30 masker (har du 56 skal du strikke 28 p - altså halvdelen) , altså kun på de to pinde, frem og tilbage ialt 30 gange (strik ret på retsiden og vrang på vrangsiden). De masker du ikke strikker skal du bare lade sidde på de andre to pinde - dem skal du nemlig bruge senere.

    Når de 30 rækker så er strikket skal du tage masker op det gør du sådan:
    Når du er færdig med de 30 rækker er du på retsiden (altså sidste pind strikkede du ret) så skal du samle 15 masker op langs det stykke du har strikket og det gør du ved at stikke strikkepinden igennem en lænke/maske og tage garnet rundt om pinden og trække garnet gennem lænken/masken og du har nu en maske på pinden, fortsæt til du ialt har 15 masker samlet op. Strik de masker der sidder på de to pinde med de masker der har "hvilet" (altså dem du ikke strikkede over) og saml så igen 15 m op på samme måde nu skal du så til at strikke kilen (altså indtagningerne) - du kan så vende tilbage, så skal vi nok hjælpe dig.

    Et lille tip (håber ikke det forvirrer) men når du strikker de 30 rækker så tag altid den første maske på hver pind løst af (dvs. du flytter bare masken over på pinden uden at strikke den) så er det nemmere at samle maskerne op. Det er ikke nødvendig, jeg synes bare selv det er nemmere

    Håber du kan bruge dette - ellers kommer du bare igen
    Venlig hilsen
    Rokken

  3. #33
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Tusindfryd

    Ja, når du har strikket 4. pind fortsætter du med maskerne fra 1. pind. De skal strikkes på den samme pind, sådan at du har 30 masker på en pind. De masker der sidder på 2. og 3. pind lader du bare være på pindene - de hviler til senere.

    De 30 masker strikkes med 1 pind ret og 1 pind vrang til du har strikket 30 pinde i alt.
    Venlig hilsen
    Rokken

  4. #34
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet splint76

    Tak til både Mariane og Tusindfryd.

    Nu har jeg strikket de 30 pinde, 1 ret pind, 1 vrang.

    Så skriver du Mariane, at jeg skal samle 15 masker op og du forklarer også meget fint hvordan jeg skal gøre det. Men alligevel har jeg lige lidt at spørge om.


    (Mariane skrev:)
    Når de 30 rækker så er strikket skal du tage masker op det gør du sådan:
    Når du er færdig med de 30 rækker er du på retsiden (altså sidste pind strikkede du ret) så skal du samle 15 masker op langs det stykke du har strikket og det gør du ved at stikke strikkepinden igennem en lænke/maske og tage garnet rundt om pinden og trække garnet gennem lænken/masken og du har nu en maske på pinden, fortsæt til du ialt har 15 masker samlet op.


    Skal de 15 masker "sidde" lige efter hinanden? det virker voldsomt i mine øjne. Eller skal jeg samle op på hver anden maske? Men så sidder jeg jo med 30+15 masker på samme pind.

    Jeg synes jeg er utrolig "fatsvag" lige hvad det her angår og kan godt forstå hvis I ryster på hovedet af mig. Eller hvis I ikke "orker" at skære det ud i pap for mig.

    Men jeg har luret lidt på kilen og den synes jeg ikke ser svær ud - den er jeg næsten sikker på jeg har styr på - måske en ringe trøst når jeg ikke kan strikke stykket mellem...


    Men mange tak for hjælpen ind til videre. Som det ser ud lige nu, tror jeg, jeg vil få brug for en del hjælp mere, inden jeg er færdig.
    Venlig hilsen
    Rokken

  5. #35
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Tusindfryd

    splint76 skrev:

    Så skriver du Mariane, at jeg skal samle 15 masker op og du forklarer også meget fint hvordan jeg skal gøre det. Men alligevel har jeg lige lidt at spørge om.


    Hov - du skal strikke kilen nu, det havde jeg slet ikke set Mariane var sprunget over *S* og så samle masker op bagefter. Når du har strikket kilen er der kun 16 masker tilbage af de 30 - pga indtagningerne. Disse 16 masker deles på 2 pinde så du har 8 masker på hver pind. Prøv at se Hundeulds billedserie. Det er så på hver af disse pinde du skal samle 15 masker op, således at "det bliver til en ring igen" og du igen kan strikke rundt.


    splint76 skrev:

    Jeg synes jeg er utrolig "fatsvag" lige hvad det her angår og kan godt forstå hvis I ryster på hovedet af mig. Eller hvis I ikke "orker" at skære det ud i pap for mig.



    Hov hov du *S* - du er sandelig ikke fatsvag! - Jeg kan selv huske hvordan jeg kæmpede med min første strømpe. Kors jeg pillede den hæl op mange gange.

    Du bliver bare ved med at spørge - lige til strømpen er færdig. Og igen når du strikker makkeren, hvis der er noget du har
    Venlig hilsen
    Rokken

  6. #36
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Fine

    Er det ikke dig, jeg henviste hertil, da du søgte hjælp på Jubii

    Jeg var selv ved at tude og blive hysterisk første gang, jeg skulle lave en hæl. Okay, jeg BLEV hysterisk. Men jeg var så heldig at få tilbudt specialundervisning af en rokker Det er altså nemmere, når man ser det.
    Venlig hilsen
    Rokken

  7. #37
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Mariane

    Ups det med kilen havde jeg glemt
    - men det var vist også lidt over min sengetid

    Sorry
    Venlig hilsen
    Rokken

  8. #38
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet split 76

    Godt så Nu har jeg strikket kilen og det var ikke svært, men jeg tror lige jeg skal læse det med at tage masker op et par gange - jeg tror nemlig stadig jeg har misforstået det. Men nogle gange hjælper det at læse igen og igen, så har 10-øren det med at falde lige pludselig. Smiler. Men tak for hjælpen - det var der virkelig brug for.

    Til Fine - jo jeg er ovre fra Jubii og det var dig der henviste mig - tak for det!


    Nu har jeg så forstået optagningen også, men jeg synes der kommer en pind vrang på forsiden - altså de 15 masker jeg samler op bliver til vrangmasker på retsiden. Det er vel ikke meningen?
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Venlig hilsen
    Rokken

  9. #39
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Dorthe Pernille

    Jeg kunne godt tænke mig at prøve at strikke strømper efter Hundulds billed-opskrift-serie, men jeg har lige et enkelt spørgsmål. Opskriften er til en størrelse 42-43, hvilket er lidt for stort til mig. Er der nogen måde, man kan regne sig frem til, hvor mange masker, man skal slå op til forskellige størrelser - jeg bruger selv størrelse 39-40, og vil gerne finde ud af, hvor mange masker jeg så skal bruge.

    På forhånd tak for hjælpen.
    Venlig hilsen
    Rokken

  10. #40
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Mariane

    Hej Dorthe Pernille

    Jeg slår 56 m op når jeg strikker strømper i str. 39
    Venlig hilsen
    Rokken

Side 4 af 12 FørsteFørste 12345678 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •