Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 115

Emner: Alt om strømper foto opskrift

Hybrid View

Foregående indlæg Foregående indlæg   Næste indlæg Næste indlæg
  1. #1
    Tilmeldingsdato
    10 Feb 2013
    Geografisk sted
    Nørrebro, København
    Indlæg
    25
    Jeg har fundet en strømpe frem, som jeg begyndte på at strikke for flere år siden (det er kun min tredje strømpe, og jeg er generelt meget nybegynder ud i strikningens verden).

    Nu har jeg fået samlet masker op efter at have strikket hælen, og så står der i min opskrift:

    "...og der strikkes atter rundt i omgange, idet der strikkes 2 m r sm på hver side af vristen (til kile) på hver anden omgang til der atter er 60 m på omgangen."

    Men hvor på pinden skal man strikke 2 m r sm? Er det i den ende af pinden, der er tæt på hælen? Eller er det i den ende, der er langt fra hælen"

    Det virker måske som en simpelt spørgsmål for en der er garvet, men for en nybegynder synes jeg at oplysningen mangler i opskriften. Jeg har prøvet at kigge i billedserien her på siden, men synes ikke rigtig, jeg kan se det på billerne.

    På forhånd tak for jeres hjælp :-)

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    17 Jan 2010
    Geografisk sted
    sønderborg
    Indlæg
    30
    i slutning af første pind det vil sige tæt på hælen og på den 4 pind i begyndelsen af pinden også tæt på hælen god fornøjelse med strøømperne

  3. #3
    nette strik Gæst
    Her er en god undervisning foto serie http://www.hendesverden.dk/handarbej...n/sokkeskolen/

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    10 Feb 2013
    Geografisk sted
    Nørrebro, København
    Indlæg
    25
    Jeg har nu fået strikket hælen, delt maskerne på to pinde, samlet masker op, taget ind, så jeg har 60 masker tilbage og strikker nu rundt igen for at lave foden.

    Nu skal jeg så lige prøve at forklare noget:

    På de to pinde, hvor jeg har delt masker, samlet op og taget ind - når jeg strikker dem (1. og 4. pind), så er det ligesom, at der er en række masker lodret mellem dem og på hver side af den, kan jeg ikke få det lige så tæt/stamt som resten af vejen rundt, så jeg har ligesom en maske omkranset af "huller" lodret. Jeg skriver "huller" for det er ikke som sådan et hul, jeg har ikke tabt masker - der er 60 på runden.

    Giver dette mening for jer, forstår i min beskrivelse. Og er det normalt?

    Jeg kan godt se, om jeg kan tage et billede af det og lægge ind, hvis det er, at det kunne hjælpe.

    Tak takker på forhånd for hjælp og vejledning.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    13 Jul 2010
    Geografisk sted
    Fyn
    Indlæg
    75
    Kære hundeuld,
    Dinopskrift med billeder lærte mig at strikke sokker for flere år siden. Tak. Elsker min nu krøllede version. Nu giver jeg den videre til kollega, kan tallene i hovedet....næsten... Du har lavet den mest logiske opskrift på sokker, som jeg kender. Tusind tak.
    Kh Hækla

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Tusinde TAK for dine ord , dejligt at kunne hjælpe med en opskrift.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Ja så klager manden over jeg ikke strikker strømper til ham og han har slet ikke nogen IMG_4991.jpg her er hvad jeg fandt i hans 2 skuffer 29 par og så siger staklen han mangler strømper
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  8. #8
    Michsus avatar
    Michsu er offline Depotbestyr for Limfjordsgruppen + Varmestuestrikker
    Tilmeldingsdato
    29 Feb 2012
    Geografisk sted
    Vodskov
    Indlæg
    567
    Jamen Bente, jeg forstår ham nu godt! staklen mangler jo bare NYE strømper
    Limfjordsgruppen

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Ha ha du er god men han kan nu godt slide nogen af dem her op først, ellers ender det med vi skal bygge til ...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Nogen der kan bruge den her.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •