Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 10 af 12 FørsteFørste ... 6789101112 SidsteSidste
Viser resultater 91 til 100 af 115

Emner: Alt om strømper foto opskrift

  1. #91
    nette strik Gæst
    dejligt at læse.... fortsat god strikke fornøjelse

    ja, det er hyggeligt at være sammen om pindene.

  2. #92
    Tilmeldingsdato
    10 Feb 2013
    Geografisk sted
    Nørrebro, København
    Indlæg
    25
    Nu er jeg (IGEN) ved at løbe ind i noget, der kræver et spørgsmål.

    Jeg er gået i gang med tåen, og i min opskrift står der:

    På 1. omgang tages den 4. sidste m løst af på pind 1, strik næste m og træk den løse over og strik p ud. På pind 2 tages 3. m løs af, strik 4. m og træk den løse over og strik p ud. Pind 3 som pind 1 og pind 4 som pind 2. Gentag disse indtagninger på hver anden omgang, indtil der kun er 8 m tilbage. Disse syes sammen med maskesting, og tråden hæftes godt på vrangsiden.

    Nu spørger jeg måske dumt - men hvad går jeg, når jeg kun har 4 m tilbage på pinden, hvordan laver jeg så indtagningerne? Tager jeg bare den næstsidste m på pind 1 og 3 og den 2. m på pind 2 og 4, eller hvordan?

    Og hvad er maskesting, hvordan laves de.

    Jeg takker på forhånd for jeres vejledning.

    Uhhhh - jeg har næsten strikket en hel sok :-) --Jeg er bare så glad.....

  3. #93
    nette strik Gæst
    jeg klipper garnet og trækker tråden igennem maskerne når jeg har 8 m tilbage på pinden. andre gør det ved de sidste 4.

  4. #94
    Tilmeldingsdato
    11 Mar 2008
    Geografisk sted
    Valby
    Indlæg
    169
    Jeg syer sammen med maskesting. Jeg stopper når jeg har 6 eller 7 masker på hver pind, men det kommer an på sokkens størrelse. Her er et link til maskesting, det er på engelsk, men man kan sagten se hvad hun gør. http://www.youtube.com/watch?v=TYEaM6g4NBc. Det er bare at finde ud af hvad du bedst kan lide, der er mange måder at afslutte tåen:-)

    Vh. Jonet

  5. #95
    nette strik Gæst
    Den er her på dansk, http://www.youtube.com/watch?v=gUg5S2HrDgQ det var den vi også brugte i DB strikket firkant i februar. Rigtig god at lære.

    Jeg må indrømme at jeg aldrig bruger den i strømper og sokker, men til skulder og andet jeg gerne vil have uden sømme.

  6. #96
    Tilmeldingsdato
    10 Feb 2013
    Geografisk sted
    Nørrebro, København
    Indlæg
    25
    Tak for jeres svar.

    Men jeg forstår stadig ikke helt opskriften. Hvordan tager jeg ind, når jeg kun har har fire masker tilbage på hver pind? Er det så den første maske på p 1 der skal tages løs af, eller hvordan?

  7. #97
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Dotte Se meddelelser
    Tak for jeres svar.

    Men jeg forstår stadig ikke helt opskriften. Hvordan tager jeg ind, når jeg kun har har fire masker tilbage på hver pind? Er det så den første maske på p 1 der skal tages løs af, eller hvordan?
    Se video, hvis du vil sy maskesting, som der står i opskriften, jeg forstå din opskrift sådan at det er 8 m på hver pind. = 32 m i alt,

    HUSK der er mange forsklelige måder at strikke strømper/sokker på, den ene kan være lige så rigtigt som den anden,

  8. #98
    Tilmeldingsdato
    11 Mar 2008
    Geografisk sted
    Valby
    Indlæg
    169
    Jeg kan godt se hvad du mener. Jeg ville stoppe når du har 4 masker på hver pind altså 16 masker på en omgang. Sy dem sammen med maskesting...hvis du kommer ned på 8 masker på en omgang bliver tåen meget spids, men det er jo smag og behag.

    Vh. Jonet

  9. #99
    Tilmeldingsdato
    10 Feb 2013
    Geografisk sted
    Nørrebro, København
    Indlæg
    25
    Tak for jeres svar - det må næsten også have været det jeg gjorde sidst. Talte med min mor på telefonen i dag og hun kunne heller ikke lige se andre muligheder.

    Vender tilbage med resultatet- forhåbentlig snart.

    Jonet, jeg var ude og shoppe tykt strømpegarn i dag. Så næste projekt bliver dejlige, tykke, ekstra varme sokker.

    Tak for jeres hjælp,

    Vh
    Dorthe

  10. #100
    Tilmeldingsdato
    11 Mar 2008
    Geografisk sted
    Valby
    Indlæg
    169
    Det lyder dejligt:-).

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •