Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 3 af 3

Emner: Jeg bliver da vanvittig.....

  1. #1
    sjoegreen Gæst

    Jeg bliver da vanvittig.....

    Nu har jeg ledt, og ledt og ledt - og det er bare ikke til at opdrive opskrifter på hæklede djævlehuer - eller småbørnshuer i det hele taget - jeg har dog fundet en enkelt sommerhat hos Drops design (tror jeg det hed9 - den ER lavet og er super sød.

    Men det undrer mig i dén grad, at der åbenbart ikke er hverken kyser, djævlehuer, sommerhuer o.lign. når man altså kun kan hækle?

    Udover det, vil jeg da lige sige tak for al den start-hjælp jeg fik (til at hækle rundt og skifte farve bl.a.) - det kører for mig derfor tiden herinde er knap.....

    Jeg har bl.a. modificeret opskriften på "famors hagesmæk" så den nu er blevet til en fin savlesmæk (noget mindre) i de underskønne Dora garn - tja, faktisk er det nok nærmere blevet til 7-8 stykker.

    Jeg har IKKE hæklet i et par dage, simpelthen fordi jeg skulle forsøge mig frem, jeg har nemlig set et SKØNT billede af en hæklet kasket med skygge, og ville forsøge selv at komponere en opskrift - men det er ikke så ligetil for en novice, og tog lige mdoet fra mig, så jeg måtte holde pause.... men nu er jeg vist klar igen......

    Hvad siger I - findes der bare ingen særlige opskrifter - og er det mon fordi det ikke er så eftergiveligt når man hækler, som når man strikker?
    Jeg syntes jo elelrs, når jeg laver stgm. at det er meget elastisk...

    Mange hilsner fra Christina - bidt af en gal hæklepind

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210
    Hejsa

    Det er fordi, at strik er "elastisk", derfor strikker man djævlehuer.

    Hæklet kan desværre kun hækles som kyser mm.

    Hvis du er interesseret i hækles baby-kyser mm, så send en mail-adresse til mig, så sender jeg dem til dig.
    supersine669

    carpe diem

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    12 Apr 2008
    Geografisk sted
    jammerbugten
    Indlæg
    502
    hej
    har opskrifter på hæklede huer, en der ligner en hjelm og en der er lavet af to runde hæklede hjul ved ørene lidt som bedstemor firkanter.
    send din email V H.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •