Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 14

Emner: Nu har jeg spundet og strikket med Kameluld..

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700

    Nu har jeg spundet og strikket med Kameluld..

    Ja jeg har spundet kamelulden og strikket mig en hue. Så langt så godt... men, første dagen jeg gik med huen, voksede og voksede den. - Og da jeg ikke kunne gå med en hue neden om øjene, valgte jeg og kaste den i vaskemaskinen og tørretromblen den. Den krøb lidt, men vokser stadig når jeg bruger den. Tilgengæld er den dejlig varm - og jeg er blevet meget glad for den.

    Nu får jeg nyt kameluld - og ville jo lige vide, hvad jeg har gjort forkert i første omgang?

    Er der nogen der ved det?
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  2. #2
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Spelsauen Se meddelelser
    Så langt så godt... men, første dagen jeg gik med huen, voksede og voksede den. .....
    Jeg har ingen bud, men.....
    kan se det for mig...

    Nette

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Ja den er heller ikke så enkel som arbejdshue, hvor man gerne skulle kunne se hvad man laver. Men stadigvæk, afsindig varm og lækker at have på.

    Er der slet ingen af jer uldeksperter, der kender til problemet med kameluld - eller er det bare mig der har formået og kreere sådan en selvvoksende kameluldshue?
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  4. #4
    Britta S Gæst
    Åh Spelsauen, der er da ingen, der kan sige det , som du kan.

    Jeg kan tydeligt se dig for mig - med den selvvoksende kameluldshue.
    Jeg sidder og smågriner lidt. Sikke et billede på nethinden.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Du skal tvinde det lidt hårdt, jeg fortrækker at det sammen med får.

    Når du laver en hue; mål rundt om hoved, og træk så 4 cm fra, så har du omkredsen på hue, lav en strikke prøve, og gange så op til du har de rigtige cm
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Tak Hundeuld - havde selv tænkt. De får kan vi nok ikke undværer.

    Den med de 4 cm var jo ikke så tosset - og det med prøvestykke var måske lidt værre, men jeg må vel tage mig sammen til disse små prøver også.

    Men det med at spinde kamelulden hårdt - jeg er ikke helt sikker på jeg forstod den. Er nemlig slem til at overspinde - men måske det er her hunden ligger begravet?
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Ok så skal du ikke gøre det .. men jeg lader jo noget af ulden løbe lidt hurtigere igennem rokken, og andet mere fast, derved får jeg en uensartet tråd, hvor varmen rigtig kan stå imellem fiberne.. så tvinder jeg fåreulden lidt mere "fast" og når de griber hinandne ved tvinding så bliver det godt.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  8. #8
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Ok så skal du ikke gøre det .. men jeg lader jo noget af ulden løbe lidt hurtigere igennem rokken, og andet mere fast, derved får jeg en uensartet tråd, hvor varmen rigtig kan stå imellem fiberne..
    Nu kommer jeg så atter engang med et nysgerrigt spørgsmål. Er der muligt at gøre helt og aldeles ensartet, når man gør det i "hånden"? Kan det komme til at se 100% ud som på maskine?

    Nette

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Ja, men jeg nægter at gøre det..

    Det er maskinerne der skal efterligne os, og ikke omvendt, jeg er nemlig så grulig træt af dem der efterligner maskingarn, det kan jo være lige meget med at spinde... Hver spinder skal spinde sit garn, og være hulens stolt af det.

    Kan du mærke du lige trykkede på DEN knap
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  10. #10
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Kan du mærke du lige trykkede på DEN knap
    Jep! Jeg mærkede det tydeligt. Og tak for svaret.
    Jeg giver dig ret i, at man bør lave sit eget. Der jeg ville hen var, hvor akkurat man egentligt kan være på en rok. Jeg går ud fra, hvis man kan spinde garnet helt nøjagtig ens hele tiden, så er man meget nøje, ligesom en maskine, der kun kan gøre det på een måde. Jeg troede faktisk ikke, det var muligt i hånden.

    Nette

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •