Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 12

Emner: Afslutning på skråbånd - nogen "eksperter" her :-)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    19 Apr 2008
    Geografisk sted
    Næstved
    Indlæg
    115

    Afslutning på skråbånd - nogen "eksperter" her :-)

    Hej med jer - nu begynder jeg.........og I skal sikkert få nok men altså; jeg er begyndt at sy. Og jeg ønsker at blive god til det men pyha hvor er der meget at lære.
    Jeg er blevet glad for at kante med skråbånd og når det bare er en oplægningskant går det let og der er jo kun en "ende" som kan drille og blive mindre pæn, nemlig der hvor jeg bukker om ved aflsutningen på omgangen.
    På en lille trøje til min sø har jeg erstattet den ene skuldersøm samt halskanten med skråbånd og her får jeg igen nogle klumpede afslutninger.
    Findes der en fiks måde at gøre det på eller må jeg bare igang med rining? For nålene påvirker stoffet så meget at det ikke er særlig præcist.
    Jeg håber at det gav mening.
    KH Lene Gammelmor

  2. #2
    Dorado Gæst
    Altså jeg starter nok med at sy fast ca 8 cm fra kanten af skråbåndet og slutter ligeledes ca 8 cm før slutningen.

    Så måler jeg, og syr skråbåndet sammen, på lige eller på skrå (sværere)
    og så syr jeg resten fast.
    På den måde får du ikke den tykke klump.

    Håber du forstår

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    19 Apr 2008
    Geografisk sted
    Næstved
    Indlæg
    115
    Det var saft sørensen smart......det havde jeg ikke tænkt på.
    Taaark!
    KH Lene Gammelmor

  4. #4
    beta Gæst
    Det er også denne måde jeg plejer at gøre, så bliver det pænest.
    Ellers må du igang med nål og tråd.

    (gammelmor Lene er det ikke dig, der også er på Madital.dk) synes jeg har set dig der.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    19 Apr 2008
    Geografisk sted
    Næstved
    Indlæg
    115
    JOWJOW det er da mig - 3 kilo lettere og majet, majet gladere

    Men jeg syr stadig mest til familien...men mit næste syprojekt er nu til mig selv, for det er noget løst bondeskjorteagtigt noget og det kan også gå når de sidste 5 kilo er væk.
    KH Lene

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    19 Apr 2008
    Geografisk sted
    Næstved
    Indlæg
    115
    Og bare for at demonstrere at jeg rigtig, rigtig godt kan lide skråbånd så er jeg lige blevet færdig med dette sæt til min søn. Ja, vi kan godt lide stærke farver på ungerne
    Og nu bliver det spændende at se om der er noget mht billeder jeg har misforstået....
    KH Lene Gammelmor
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    guldkornene har du fået, så der kan jeg ikke bidrage med mere, men jeg vil da lige sige at det er et sødt sæt du der har laver, hvor har du fundet det smarte skråbånd.
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    19 Apr 2008
    Geografisk sted
    Næstved
    Indlæg
    115
    Taaak! Skråbåndene har jeg selv lavet. Jeg har syet en del sommertøj til mine unger og nu laver jeg så skråbånd af resterne.
    Jeg bruger de bånd til alt, men også købte bånd. Som kontrast, som noget der matcher, som nem oplægning...jooo skråbånd det er lige mig.
    KH Lene Gammelmor

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    19 Apr 2008
    Geografisk sted
    Næstved
    Indlæg
    115
    Mer tak! Selvfølgelig er det alt for stort men han vokser da forhåbentlig.
    Her vil jeg bare lige vise hvor glad jeg er for kanter og jeg sendte altså rokken.dk mange venlige tanker da jeg monterede skråbånd på nederdelen for det er bare så meget pænere end det jeg gjorde før.
    Nu sætter jeg så et billede ind men jeg vil lige spørge; er det i virkeligheden smartere at oprette en billed/ fremvisningstråd som andre har gjort? Eller er det for folk der har været aktive længere, altså aktive her?
    Min datters sæt - nu med pænt skråbånd og det ER altså verdens nemmeste måde at lægge op på
    KH Lene Gammelmor
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  10. #10
    Mosterkoster Gæst
    Sikke en fin kjole du har lavet, og hvor er det godt gået.

    Du kan sagtens oprette en tråd til dig selv, det handler ikke om hvor længe man har været med. Du er medlem, med et medlems fulde rettigheder.

    Men det er rigtig dejligt at du spørger, for det kan være at der sidder andre med samme spørgsmål, så på den måde kan de også få svar.

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •