Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 20

Emner: Strikke ret den forkerte vej

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Strikke ret den forkerte vej

    Ditmar :

    Er der nogen, der har erfaring med at strikke ret spejlvendt, så man tager tråden ovre fingeren på højre hånd og strikker med venstre pind? Formålet skulle være at kunne strikke glatstrikning meget hurtigere.

    Jeg har fundet ud af, at hvis man bare spejlvender, så kommer alle maskerne til at sidde forkert - hvis man derimod samler tråden op nedefra og op i stedet for oppefra og ned, så bliver de fine.

    Jeg har tænkt mig på det næste, jeg strikker, der skal filtes, at jeg vil prøve. Hvis man blev god til det, må man kunne strikke 'vrang' i en forfærdelig fart.
    Venlig hilsen
    Rokken

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Dorthe

    Det må være sådan jeg så en kvinde strikke i Tyrkiet .. så jo . det må kunne fungere ... englænderne strikker jo også på en sjov måde - hvor den ene pind holdes "stille" sådan næsten "under armen "

    Lad os høre om dine forsøg og resultater !
    Venlig hilsen
    Rokken

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Bibber

    Ja så sig endelig til - jeg synes det går alt for langsomt med vang i forhold til ret
    Venlig hilsen
    Rokken

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet strikkemor

    På færøerne strikker de "den anden vej", dvs. at de holder garnet i højre hånd, med pegefingeren og tager/strikker maskerne over på venstre pind. Det ER altså højre...

    Jeg har en svigerinde der strikker sådan og det ser MEGET behageligt ud, men jeg kan ikke få det i mine fingre når jeg forsøger går det aaaaaaalt for langsomt fremad for mig På den vis har jeg ingen tålmodighed.....det skal bare sidde der med det vuns, ellers %¤#"&
    Venlig hilsen
    Rokken

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Ditmar

    strikkemor skrev:
    På færøerne strikker de "den anden vej", dvs. at de holder garnet i højre hånd, med pegefingeren og tager/strikker maskerne over på venstre pind.


    Gør de det begge veje, eller flytter de tråden over på venstre på tilbagevejen?

    Jeg kan godt forstå, at de har været nødt til at lære det med alt det mønsterstrik med flere farver de har. Det er et helvede på vrangpinden.
    Venlig hilsen
    Rokken

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet strikkemor

    Det ser ud som om hun hele tiden flytter garnet tilbage over venstre pind
    Venlig hilsen
    Rokken

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Mette

    Tine ..... inspireret af din idé, som du tidligere har omtalt, forsøgte jeg mig forleden. Jeg kunne godt strikke den anden vej, og som du siger, så tager man maskerne op i den "anden side". Desværre er jeg ekstremt højrehåndet, og kan stort set intet med venstre (hverken låse en dør op, drikke af et glas eller noget i den retning), så jeg kommer nok aldrig til at beherske den metode. Til gengæld er jeg ikke spor ked af vrangpinde, og med flere farver kan jeg altså også en teknik der ikke er spor langsom.
    Venlig hilsen
    Rokken

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet eg

    Citat:
    og med flere farver kan jeg altså også en teknik der ikke er spor langsom.


    Den teknik vil jeg gerne lære - strikker altid på rundpind og klipper op
    Venlig hilsen
    Rokken

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Mia

    Jeg har lært en del venstrehåndede at strikke, dvs jeg kan udemærket både ret og vrang med "den rigtige pind til venstrehåndede" synes ikke det ser meget forskelligt ud, bortset fra at maskerne vender lidt forkert, så du på højrehåndsretpinden skal strikke lidt anderledes også.
    Venlig hilsen
    Rokken

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Ditmar

    respekt!!

    Jeg kunne nok lære at strikke ret bagvendt, men vrang? Aldrig!!

    (Hvis du napper tråden nedefra i stedet for oppefra, når du strikker fra venstre, så kommer de rigtigt på pinden.)

    Min søster er også venstrehåndet, og hun strikker omvendt.
    Venlig hilsen
    Rokken

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •