Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 20 af 20

Emner: Strikke ret den forkerte vej

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet ellis

    Her har jeg klippet noe fra en norsk hobbyside hvor emnet er omtalt:

    Du har et gitt antall masker på pinnen og strikker disse vanlig rett. Når du kommer til enden, snur du IKKE pinnen, men flytter garnet fra den vante pekefingeren over på den andre. Tar maskene "bakfra" og strikker så tilbake - gjør alt motsatt-. Du må også ta maskene "bakfra" når du strikker den riktige veien.

    Jeg har tenkt å prøve dette, for vrangmasker er noe ræl å strikke....
    Venlig hilsen
    Rokken

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet the_dane

    Der er flere måder at gøre det på. Jeg har som sagt lært at strikke som dansker men oprindelig lærte jeg den engelske måde.
    Måske denne vidoefrekvens kan hjælpe dig. - men der super hvis du stikker nogle mønstre.

    http://www.philosopherswool.com/Pages/Streamingvideo.htm

    kan det hjælpe dig. her viser hun nemt og forståeligt hvordan hun gør med 2 tråde på en gang, men du kan selvfølgelig benytte selve strikkemåden
    Denne side her viser alle måder måde på billede og video. på engelsk strik og dansk strik måde.
    Måske du kan bruge noget af det.
    Venlig hilsen
    Rokken

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet the_dane

    Venlig hilsen
    Rokken

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Gertrud

    Hold da op hvor var det interessant at den den vejledning.
    Jeg strikker ikke så meget med mønster; men har nu gemt den under foretrukne, så jeg kan vende tilbage til den, når jeg kommer videre i min kunnen og tager nye udfordringer op.
    Jeg tror også jeg vil benytte rundpind lidt mere, fremfor at strikke frem og tilbage, når det kan lade sig gøre.
    Venlig hilsen
    Rokken

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet s

    Alt for Damerne havde for mange år siden en artikel om Kaffe Fassett, han strikke altid fra retsiden, men frem og tilbage. Har prøvet og det gik ok, men langsomt.
    Venlig hilsen
    Rokken

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet kataja

    the dane det var en meget spændende vidio men hvordan laver man det fra vrangen jeg er i gang med en tofarvet trøje men den er strikket frem og tilbage
    Venlig hilsen
    Rokken

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Ditmar

    Nu er jeg begyndt på en taske i Evilla fra Bendix. Og bunden er glatstrikket, og jeg strikker baglæns på 'vrangpindene'. Det tager længere tid, men det MÅ være spørgsmål om øvelse. Det er godt nok akavet.

    Det ville være meget lettere bare at skifte til vrang, men nu giver jeg det en chance.
    Venlig hilsen
    Rokken

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet

    Godt gået.
    Sådan skal det være.
    Kram Gertrud
    Venlig hilsen
    Rokken

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet mpindstrup

    Husk nu at al begyndelse er svært.

    Jeg underviser i svømning og har bemærket at det faktisk altid er de voksne svømmere der er mest utålmodige og ikke kan forstå at de ikke kan det hele efter en time! Børnene er ligeglade med at det tager dem flere uger at lære noget nyt.

    Hvor lang tid brugte du ikke på at strikke de første pinde da du var barn? Og se hvor hurtigt det går nu! Bare roligt du skal nok få det lært.
    Venlig hilsen
    Rokken

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Ditmar

    mpindstrup skrev:
    Husk nu at al begyndelse er svært.



    Jeg gav det også en chance på flere timer.


    Citat:

    Hvor lang tid brugte du ikke på at strikke de første pinde da du var barn? Og se hvor hurtigt det går nu! Bare roligt du skal nok få det lært.


    Nu har jeg sådan set fået det lært - og jeg kan ikke huske, hvor lang tid det tog, da jeg lærte at strikke, for det er 40 år siden

    Jeg har analyseret mine bevægelser, og jeg laver en lige så kompliceret bevægelse, når jeg strikker ret baglæns, som når jeg strikker vrang. Blot er det mere akavet, fordi jeg skal gøre det med en hånd, jeg ikke er god til at bruge. Der er altså ikke noget vundet tidsmæssigt.

    Der kunne være noget vundet ved at have tråden løbende på bagsiden af strikketøjet, når man strikker mønster, men det gør jeg alligevel næsten aldrig.

    Projektet er derfor afsluttet med konklusionen: Det kan godt lade sig gøre, og man kan også godt lære det, men det giver ingen synlige fordele.

    Jeg færdiggjorde resten af bunden med hver anden p vrang.
    Venlig hilsen
    Rokken

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •