Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 7 af 7

Emner: sækkestol

  1. #1
    bagger Gæst

    sækkestol

    Jeg synes jeg havde et mønster på en sækkestol, men jeg kan ikke lige finde det.

    Er der nogen som kan hjælpe.

    Jeg skal lave nyt betræk på en sækkestol og jeg kan ikke bruge det gamle stof, som er fyldt med hundehår og der er igen inderpose i stolen.

    har du et godt råd?


  2. #2
    Tinee Gæst
    Jeg har ikke noget mønster - men jeg ved, at der ligger en opskrift på en ny sækkestol/kæmpe gulvpude inde på Stof2000's hjemmeside...

    http://www.stof2000.dk/archive/PDF/g...SÆKKEPUDE.pdf

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001

  4. #4
    annelo Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af bagger Se meddelelser
    Jeg synes jeg havde et mønster på en sækkestol, men jeg kan ikke lige finde det.

    Er der nogen som kan hjælpe.

    Jeg skal lave nyt betræk på en sækkestol og jeg kan ikke bruge det gamle stof, som er fyldt med hundehår og der er igen inderpose i stolen.

    har du et godt råd?

    Jeg ville tegne det gamle af eller måle det. Er det muligt?

    /Anne

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    9330 Dronninglund
    Indlæg
    71
    Der er et link her til en sækkestol:

    http://www.sewing.org/enthusiast/html/et_beanbag.html

    Du skal klikke på Pattern for at komme til selve mønsteret, men der er også rigtig fine billeder af hvordan man syr den.
    Mariane


  6. #6
    minniesmor Gæst
    hej du kan sende mig din alm. adresse så skal jeg sende dig mit mønster på sækkestol og beskrivelse - bare det kan vente til efter d. 5.maj.

    knus Anne. (minniesmor)

    ps og så ville jeg sy to poser den ene til kuglerne og den anden med lynlås i som betræk der kan vaskes når det er nødvendigt.

  7. #7
    Nette Gæst
    Selvfølgelig kan man lave et nyt betræk ud fra målene på det, du har i forvejen.
    Du kan jo bare tage det af, og måle ud fra det.

    Er det blot en firkantet pude i over over over size, er det jo rimelig nemt.
    Er det med en cirkelformet bund, kan du bare måle radius, og lave en snor på den længde, som du så sætter en blyant i den ene ende af og en tegnestift i den anden. En ret nem måde at få den helt rund...

    Skriv lige, hvis det er for indviklet at forklare, så efterligner jeg gerne og smider et par billeder ind. :-)

    Jeg ville, som en anden også nævner, lave to poser, den ene et sømmerumsbrede længere inde, da inderposen gerne må være lidt mindre end ydreposen. Inderposen kan sagtens være af bomuldsstof til 30 kr. meteren.


    Nette

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •