Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 20 af 20

Emner: Lækre, hurtige makronmuffins

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    04 Dec 2008
    Geografisk sted
    8464 Galten
    Indlæg
    106
    Citat Oprindeligt indsendt af CharlotteSol Se meddelelser
    Hehe, jeg sidder mellem levende ordbøger på mit arbejde, den ene har rent faktisk arbejdet som kok på Georg Stage - men der var ingen der vidste hvad de hed... Men så er det jo godt jeg har din mand ;)
    ... de har heller ikke mandelessens, kun noget som hedder bittermandelessens som man åbenbart kun må bruge en lille smule af... Svenskerne *suk*

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    04 Dec 2008
    Geografisk sted
    8464 Galten
    Indlæg
    106
    Citat Oprindeligt indsendt af Nette Se meddelelser
    Findes der ingen dansk/norske ordbøger?

    Nette
    Hvad får man ud af en dansk/norsk ordbog - man kan jo alligevel ikke forstå hvad de siger - men når man læser er det som at læse dansk. Og ja, jeg taler af erfaring, jeg taler med norske kunder dagen lang. Jeg fatter hat af hvad de siger. Det er endnu ikke lykkedes mig at have en samtale med en nordmand hvor jeg har forstået bare 50 % af hvad der blev sagt :p

  3. #13
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af CharlotteSol Se meddelelser
    Hvad får man ud af en dansk/norsk ordbog - man kan jo alligevel ikke forstå hvad de siger - men når man læser er det som at læse dansk. Og ja, jeg taler af erfaring, jeg taler med norske kunder dagen lang. Jeg fatter hat af hvad de siger. Det er endnu ikke lykkedes mig at have en samtale med en nordmand hvor jeg har forstået bare 50 % af hvad der blev sagt :p
    Joo, men det er vel ikke ALT norsk, der er forståeligt? Er der ikke enkelte ord ind imellem, der hedder noget underligt og anderledes?

    Men det er rigtigt, jeg kan heller ikke forstå det talte norsk, kun det skriftlige. :-)

    Nette

  4. #14
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af CharlotteSol Se meddelelser
    ... de har heller ikke mandelessens, kun noget som hedder bittermandelessens som man åbenbart kun må bruge en lille smule af... Svenskerne *suk*
    He! Begynder så småt at forstå, de så ofte tager en smuttur til Danmark.

    Nette

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    04 Dec 2008
    Geografisk sted
    8464 Galten
    Indlæg
    106
    Citat Oprindeligt indsendt af Nette Se meddelelser
    He! Begynder så småt at forstå, de så ofte tager en smuttur til Danmark.

    Nette
    Nå ja, men det lykkedes mig da at købe noget der ligner makroner - nu kan jeg ikke huske hvad de hedder - og så noget bittermandelessens. Mine arbejdskolleger har alligevel fået fornemmelsen af at jeg er håbløs, så jeg kan vel ligeså godt give den fuld skrue med uspiselige muffins på min sidste arbejdsdag! :p

    Men nu ved jeg da hvad jeg skal købe næste gang jeg er i DK!!

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    04 Dec 2008
    Geografisk sted
    8464 Galten
    Indlæg
    106
    Så lykkedes det - endda uden elpisker.
    Ham der manden har smagt og sagt go' for dem... Problemet med ham er bare at han ukritisk spiser alt hvad der bliver serveret for ham (undtagen min mors mad, men den er der ingen der kan spise), så jeg ved ikke lige hvor meget jeg kan stole på ham.
    ..så nu må vi se hvad de siger i morgen!

    Men ellers var det supernem opskrift - og jeg fik hele 77 stk ud af det. :)
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  7. #17
    Nette Gæst
    Super.
    Og hvis de så er uspiselige for andre en ham, der kan lide dem, så behøver du jo ikke tænkte på mad til ham i morgen, OG du kan samtidig være sikker på, du ikke vil blive helt glemt på arbejdspladsen. :-)

    Nette

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Der er en der bliver populær imorgen...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Citat Oprindeligt indsendt af CharlotteSol Se meddelelser
    Så lykkedes det - endda uden elpisker.
    Ham der manden har smagt og sagt go' for dem... Problemet med ham er bare at han ukritisk spiser alt hvad der bliver serveret for ham (undtagen min mors mad, men den er der ingen der kan spise), så jeg ved ikke lige hvor meget jeg kan stole på ham.
    ..så nu må vi se hvad de siger i morgen!

    Men ellers var det supernem opskrift - og jeg fik hele 77 stk ud af det. :)

    De ser altså helt rigtige ud!
    Et lille tips: Hvis de f.eks. skal bruges til en børnefødselsdag, så kom frugtfarve i, f.eks. grøn, og kald dem "bladan-kager", det hitter hos ungerne. Der kan også kommes glasur på, og drysses med krymmel, små slikstykker o.lign.

    På denne adresse: http://translate.google.dk/translate_t# kan man oversætte fra sprog til sprog, men der siger den også bare, at det hedder "makron" på norsk.

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    04 Dec 2008
    Geografisk sted
    8464 Galten
    Indlæg
    106
    Nu har jeg serveret dem for kollegerne. Og der bliver da guffet løs... jeg havde dog et mindre uheld med glasuren (lidt for meget vand til lidt for lidt flormelis), så det blev uden.
    Det må blive en anden gang ;)

    Jeg kendte i øvrigt godt googletranslate - når man arbejder sammen med en masse finnere der ynder at skrive ting på finsk til mig - og samtidig grine hemmelighedsfuldt - må man jo ty til nettet for at få hjælp. Jeg har også fundet en side med finske bandeord. Den er fantastisk!

    ...men der er ingen fare for at de glemmer mig på arbejdspladsen - jeg er jo hende der danskeren der drikker øl konstant og snakker i et væk. I drømmer ikke om hvor kedelige svenskere er! De drikker ikke, de ryger ikke, de går ikke i byen, de bander ikke, de spiser kun sunde ting. JEG VIL HJEM!! ;)

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •