Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 20

Emner: Lækre, hurtige makronmuffins

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526

    Lækre, hurtige makronmuffins

    Jeg fandt i mine gemmer en opskrift tilbage fra min nu 27½ årige søn havde husgerning, som det hed dengang, i folkeskolen, for rigtig mange år siden. Den er rigtig lækker og hurtig at lave. Den er især god til dem der har børn, hvor de af og til skal have kage med i børnehave/skole, da den er rigtig god at fryse, og derfor kan laves lang tid før de skal bruges. Tør op på et par timer.

    Makron-muffins i papirsforme, ca. 60 stk.

    500 gr. margarine
    6 dl. sukker
    8 æg
    8 dl. mel
    ca. 48 makroner (svarer til een pose discount-makroner fra Netto)
    6 tsk. mandelessens
    4 tsk. bagepulver

    Tænd ovnen på 200 grader.
    Smelt margarinen i en gryde og afkøl den.
    Pisk sukker og æg sammen i en skål.
    Rør margarinen i æggemassen, tilsæt mel, knuste makroner, mandelessens og bagepulver og rør det sammen med håndpisker.
    Læg en lille klat (lille spiseske) dej i hver form, og bag kagerne midt i ovnen i ca. 17 min.

    Som variation kan der kommes lidt grøn frugtfarve i, og så kan de kaldes "bladan-kager".

    Der kan også kommes en klat glasur på, når de er kolde, og så evt. et stykke slik, hvis det er til en børnefødselsdag.

    Vil man kræse lidt ekstra, så læg en halv makron i hver form, før dejen fyldes i, så knaser de mere, når de spises.

    I får lige et billed "før" og et "efter".

    Velbekommen.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Ja nu har vi lige købt ind til sneglene, nå det må blive næste gang, for de her ser godt nok gode ud.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2008
    Geografisk sted
    Nordjylland
    Indlæg
    141
    Skal da helt bestemt afprøves-de ser jo mums ud
    Mvh. Else M - Hyggestrikker og hundepasser

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Uha dem her kunne jeg godt bruge nogen af idag er lækker sulten.i
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    04 Dec 2008
    Geografisk sted
    8464 Galten
    Indlæg
    106
    Jeg har sidste arbejdsdag i morgen og har lovet at tage kage med, dem her ser lette ud, så dem tror jeg at jeg prøver.
    Største problem bliver nok at finde makroner i Sverige - jeg har lige spurgt 4 svenske kolleger, ingen af dem vidste hvad de hedder, 2 af dem vidste ikke engang hvad det er.
    Men jeg må jo bare krydse fingre for at jeg kan finde dem :)

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Den snuppede jeg lige Tak!!! sage fanten - og gik...
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  7. #7
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af CharlotteSol Se meddelelser
    Jeg har sidste arbejdsdag i morgen og har lovet at tage kage med, dem her ser lette ud, så dem tror jeg at jeg prøver.
    Største problem bliver nok at finde makroner i Sverige - jeg har lige spurgt 4 svenske kolleger, ingen af dem vidste hvad de hedder, 2 af dem vidste ikke engang hvad det er.
    Men jeg må jo bare krydse fingre for at jeg kan finde dem :)
    Altså, har du ingen ordbog med derop?:-)
    Makron kan oversættes til mandelbiski eller sådan noget lignende.
    Det må man da kunne få deroppe. Hvordan skulle man ellers kunne lave lagkage og falsk kransekage i Sverige?

    Nette

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Nå, nå Nette, jeg søgte faktisk på nettet og fandt intet? Så ringede jeg til en som har boet i Sverrig - næ, så nemt er det heller ikke. Men selvsagt, der findes en svensk/dansk/dansk /svensk ordbog. Det samme gør sig ikke gældende på norsk, hvilket ikke betyder noget her
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    04 Dec 2008
    Geografisk sted
    8464 Galten
    Indlæg
    106
    Citat Oprindeligt indsendt af Nette Se meddelelser
    Altså, har du ingen ordbog med derop?:-)
    Makron kan oversættes til mandelbiski eller sådan noget lignende.
    Det må man da kunne få deroppe. Hvordan skulle man ellers kunne lave lagkage og falsk kransekage i Sverige?

    Nette
    Hehe, jeg sidder mellem levende ordbøger på mit arbejde, den ene har rent faktisk arbejdet som kok på Georg Stage - men der var ingen der vidste hvad de hed... Men så er det jo godt jeg har din mand ;)

  10. #10
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Spelsauen Se meddelelser
    Nå, nå Nette, jeg søgte faktisk på nettet og fandt intet? Så ringede jeg til en som har boet i Sverrig - næ, så nemt er det heller ikke. Men selvsagt, der findes en svensk/dansk/dansk /svensk ordbog. Det samme gør sig ikke gældende på norsk, hvilket ikke betyder noget her
    Hmm, mit indlæg var til Charlotte, som jeg ved før har ledt efter svenske ord. Og det var slet ikke hårdt ment, læg mærke til smileyen. :-)

    I følge min ordbog siger den faktisk "kan oversættes" "Mandelbiski". Går ud fra, at "kan oversættes" betyder, at man bare kan sige makron med svensk accent. LOL

    Findes der ingen dansk/norske ordbøger?

    Nette

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •