Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: Hvor køber jeg mohairstof til bamser?

  1. #1
    Bunney Gæst

    Hvor køber jeg mohairstof til bamser?

    Hej Rokkere

    Er der nogen som kan hjælpe mig med en adresse i hovedstadsområdet/ på Sjælland hvor jeg kan købe gode ting til bamse-syning? Jeg tænker her især på mohairstoffet. En netadresse ville også være hjælpsom! Jeg synes jeg har skrumlet rundt på internettet uden held for at finde det....
    Håber der er en som kan hjælpe.
    Jeg havde tænkt mig at lave en kopi af min 40 år gamle kramme-kanin Ninerfar til min nieces baby, som har tænkt sig snart at komme til verden.

    Hilsener

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Hejsa.
    Jeg har et stykke stof liggende, olivengrøn/brun, som er ret langhåret. Om det er sådan noget du søger ved jeg ikke, men hvis du sender mig en pb med din adresse skal jeg gerne sende det til dig, jeg tror ikke jeg får brug for det.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    05 Dec 2007
    Geografisk sted
    Storkøbenhavn
    Indlæg
    347
    Kender du denne butik? http://www.dervar1gang.dk/

    Jeg aner ikke om de har det du skal bruge, men der står ihvertfald at de forhandler ting til bamse-syning...

    God fornøjelse med projektet
    - Carpe Diem! -

  4. #4
    Bunney Gæst
    TAK Missemor for tilbuddet men jeg har kastet min kærlighed på hvidt stof

    Og TAK Unger jeg troede ikke den pågældende butik eksisterede mere fordi jeg ikke kunne finde den igen på nettet ( jeg havde været der for flere år siden men kunne ikke huske præcis hvor den lå)
    Jeg vidste bare jeg kunne regne med hjælp her!

  5. #5
    Kilde Gæst
    Jeg syr en del bamser i mohair, og jeg køber det meste af mit stof i udlandet. Hvis du gerne vil have det herhjemme, kan jeg anbefale Teddyshop. Hendes website er ikke opdateret, men ring til hende i stedet og bed evt. om at få tilsendt vareprøver.

    Alternativt er http://www.loubear.com/ et rigtig godt sted at købe mohair. Det er ret billigt - og de sender gratis til hele verden. Du kan skrive til dem og bede om at få tilsendt (gratis) vareprøver - alternativt kigge på deres website.

    Det vigtigste, når du køber mohair er, at det er en god kvalitet med en bagside der ikke er stræk i. Afhængig af bamsens størrelse og andre ting, skal du også lige tænke lidt over, hvilken type stof du vil have fat i, f.eks. om det skal være tæt, langhåret, sparse, krøllet osv.

    Og et lille råd....når du klipper mohair ud, skal du altid lægge dit mønster på i forhold til luvretning på stoffet. En bamses pels skal f.eks. ikke have luven opad på armene - og man klipper altid kun i bagstoffet, aldrig i selve pelsen.

    Du er meget velkommen til at spørge undervejs, hvis du har brug for hjælpe - bamsesyning er en superdejlig hobby, så rigtig god fornøjelse med det.

  6. #6
    pia lynge Gæst
    Jeg syr også en hel del "kunstner-bamser" i mohairstof. Vi er 5 "piger" der samles så tit vi kan hos hinanden til hele bamsedage. Jeg kan anbefaler dig at kigge ind på den enes hjemmeside www: orange-plys.dk , da det er en overskuelig side. Hun kan sagtens sende til dig, og det er kvalitetesvarer. Hendes færdigpakker og mønstre er helt unikke og meget udførligt lavet.(uæa

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •