Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 9 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 89

Emner: Farvetråden

  1. #21
    Lullu Gæst

    Satte din mand sig på det... Hvor jeg bare kom til at grine...
    Tak for billederne, det er rigtig spændende at følge med i.
    Det må jeg også prøve, når børnene flytter hjemmefra om 10 år.
    KH Lullu

  2. #22
    Mosterkoster Gæst
    Sikke nogle farver. Det kunne jeg da godt strikke noget pænt af.

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Aftenens kreationer er nu hængt til tørre til offentlig skue.

    Sokkegarn 001.jpg

    Sokkegarn 002.jpg

  4. #24
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Uha uha hvor flot, jeg laver et dukument af det i aften til down load...
    Tusinde TAK skal du have

    Jeg må have det prøvet, jeg ved eller kender en der vil blive vild med en trøje i nogle stærke farver, og det er en mand...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Hej Hundeuld.
    Det er en nem måde at glæde en havemand?
    Foto apparatet var indstillet til at tage billeder på afstand. Men hvis du sætter dem ind i første omgang, kan vi jo bare bytte dem ud senere med nogle, der er mere klare/skarpe. Det er ikke sidste gang, jeg laver dette her. Det er sjovt, og enkelt.
    Synes også der er en ting, der tiltaler mig - at man kun bruger de kemikalier og farve og vand, der er brug for til garnmængden. Når jeg har plantefarvet, har det været med dårlig samvittighed, når der skulle bejdses med chrom, tin og hvad der ellers giver så smukke farver. Når man så afleverede det restvand, der var efter alle farvebadene, kiggede de bare underligt på een på miljøstationen over at man kom med "affalds - farvelade- vand". Men jeg synes godt man må tænke lidt videre end til sine egne sokker.
    Måske er det i virkeligheden mere miljøvenligt at farve på denne måde? Strømbesparende er det jo også - 1½ min.
    Kan kun anbefale det.

    Da jeg farvede de to pink/orange/cheriserøde fed, gjorde jeg det at jeg lagde dem oven på hinanden for at få nogenlunde ensartethed i lagene samme sted på feddet. Det er selvfølgelig lidt mere tidskrævende, hvis man skal farve til en sweater, men det giver jo et godt færdigt resultat. Og man kan jo godt være lidt professionel selvom man ønsker det personlilge touch.
    Jeg tror egentlig godt man kan lægge farven på med en pensel - her er det jo kun fantasien, der sætter grænser både for farven og størrelsen af pensel.
    En rigtig god børne aktivitet, demens aktivitet eller aktivitet for udviklingshæmmede. Uanset hvad. Det kan kun blive pænt.
    Hilsen Strikke Marie

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Næ det var ikke havemanden , men min nye svigersøn.. han er farveblind, men han kan se røde farver, og han har ønsket sig en trøje i mange røde farver, så det må prøves, han kan jo selv være med til at farve garnet..
    Hvor køber jeg de farver på nettet, så jeg ved de er i orden ?
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  7. #27
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Ja der har jeg været, men er der ikke et farvekort et sted ?
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  8. #28
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Lullu Se meddelelser
    Tak for billederne, det er rigtig spændende at følge med i.
    Det må jeg også prøve, når børnene flytter hjemmefra om 10 år.
    Det første siger jeg også. Hvor er det spændende, og derfor tror jeg ikke, jeg kan vente, til vi bliver børnefrie herhjemme. :-)

    Nette

  9. #29
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Jo der er farvekort. Jeg har to sider her, men kan ikke finde dem på nettet lige nu.
    Hvis du er interesseret kan jeg tage kopier og sende til dig - jeg har ikke fået installeret min scanner endnu - der er jo alt for mange andre ting, der skal laves - og idag skal der lægges kartofler. Vi kan jo ikke leve af garn alene, selvom vi gerne ville.
    Priserne jeg har er jo 10 år gamle, så de er jo absolut kun vejledende.
    Man behøver principielt kun blå, gul, rød og sort, idet alle farverne kan mørknes ved at tilsætte ganske få drys sort, og lysnes ved at spare på pulveret. Jeg elsker disse eksperimenter med farverne.
    Strikke Marie

  10. #30
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    I skal da ikke vente til børnene flytter. Giv dem handsker på og en pensel i hånden, og så lad være med at udnytte dem, for vi har jo ikke børnearbejde i DK, men tænk hvor flot det vil se ud når alt garnet hænger til tørre.
    Børn er hurtige til at fange sådan noget, og knald gode at have med. De er ikke bundet af hvordan det skal være, så der kommer ofte noget rigtig godt og kreativt ud af deres "leg" med farverne.
    Strikke Marie

Side 3 af 9 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •