Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 9 af 9

Emner: maskepapir

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet maskepapir

    The_dane

    jeg var inde og se i down load hvad der lå af spændende ting og så at du har lagt et ark ind med maskepapir
    Du skriver: 30 masker x 40 pinde men når jeg tæller firkanter etc får jeg det til 60 masker hen og 70 pinde op (hvis 1 tern = 1 maske) er der noget jeg har misforstået??
    Vil nemlig prøve at lægge en tegning nedenunder og så lave et mønster efter det.
    Venlig hilsen
    Rokken

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Bitbyte

    Papiret er lavet så det passe til at 30 masker= 10 cm og 40pinde = 10 cm. Så det er vigtigt ikke at forstørre eller forminske tegningen, hvis det skal passe.

    Har garnet en anden strikkefasthed, skal man altså lave et andet stykkepapir.

    1 tern er lig med en maske. og man kan klister flere ark sammen.

    Jeg ved ikke om jeg har forklaret det godt nok..ellers spørg endelig.. Det er nemelig mig der har lavet det og jeg laver gerne flere papire til andre strikkefastheder, hvis der er behov for det.
    Venlig hilsen
    Rokken

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Mette

    Nøj hvor er jeg nysgerrig nu, har aldrig hørt om maskepapir før. Er det til hvis man vil lave egne figurer til strik? Forresten har jeg en mægtig sjov cd-rom hvor man kan lave ALT om til korsstingsbroderi, den sætter endda farvenumre på til dmc-garn, og man kan selv bestemme, hvor nøjagtigt det skal være, hvis man f.eks. ikke ønsker at bruge 15 forskellige toner til et ansigt, så kan det ændres. Sig til, hvis nogen vil låne den.
    Venlig hilsen
    Rokken

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet the_dane

    Tusind tak for det. Jeg har noget garn der har lidt færre masker for 10 cm betyder det meget, når man tegner et mønster??

    Var lige inde på din hjemmeside. Sikke lækre Jaywalker strømper. var de svære at strikke?
    Venlig hilsen
    Rokken

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Bitbyte

    Jammen du har ret... Maskepapiret bruges til hvis man vil lave figurer og ligende på sit strik...

    Papirets tern skal ses som strikketøjets masker.. Derfor er ternene på lige dette papir ikke lige så høje som de er brede..
    Venlig hilsen
    Rokken

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Mette

    Smart ...... det har jeg tit tænkt på om man kunne opfinde, det kunne man så altså ...... jeg har jo altid bare brugt kvadreret papir, men det bliver aldeles ikke spor rigtigt.
    Venlig hilsen
    Rokken

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet supersine669

    Hold da op, det lyder spændende. Kan man også lave en billede af mine sønner til korsstingbroderi?
    Venlig hilsen
    Rokken

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Mette

    Ja supersine, det kan man og det er ret let at bruge det ..... har aldrig broderet noget efter det, men leget med at lave div. fotografier om til mønstre ...... du må gerne låne den ..... send en pb med din adr. så fikser vi det
    Venlig hilsen
    Rokken

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet supersine669

    TUSIND TAK søde Mette
    Venlig hilsen
    Rokken

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •