Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 8 af 8

Emner: Strikke Maries uld tråd.

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892

    Strikke Maries uld tråd.

    Jeg starter lige en uldtråd - mest for at holde mig selv lidt fast.
    Idag har jeg været på landet - i Bevtoft. Solen skinnede fra en blå himmel, varmen lagde sig om kinderne, lammene hoppede ret op og drønede afsted som skudt ud af en kanon. Folkene på gården - vores alle sammens Canterbury og hendes husbond havde kaffe på kanden og æblekage, brød og hjemmelavet marmelade dertil. Her manglede ikke noget..............og slet ikke uldne skønne sager.
    Dernede i det orange hus er der en lille gårdbutik i spire....og selvom butikken er lille, er den fyldt til randen med alskens uldent. hylder med Dansk Pelsuld, kaunigarn,opskrifter, små filtede får, huer, tasker, strikkede trøjer og futter i sjove farver og faconer. Rokken var der også plads til og en bunke af nygarvet skind - lige hjemkommet fra Sverige - med de dejligste tætte grå krøller.
    Absolut et besøg værd, og så er der fri klapning af de skønneste små lam og dejlige får man kan tænke sig.
    Tak for en rigtig dejlig eftermiddag, Canterbury - og jeg behøver vel ikke sige, at munden ikke stod stille på nogen af os.
    Her er lidt af oplevelserne:

    Jacobsfår

    Kun et døgn gammel
    Fri leg
    Hygge på gården
    Hilsen Strikke Marie
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    ElisabethW Gæst
    Ej, det ser hyggeligt ud! Fine billeder

    Men, øh... hvor ligger Bevtoft? Det lyder som et sted, der er værd at besøge.

    ElisabethW

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Nå ja, jeg købte jo også lidt garn...........Dansk pelsuld, som skal bruges til at indfarve. Dels med planter og dels med Karen Noe farver - et "UFO - pulver" jeg har haft liggende de sidste 5 - 10 år.
    Og så strøg der også lige en sæk uld med hjem. Uha, hvor jeg glæder mig - sammen med katten. Det dufter herligt. Spændende hvad der kan blive ud af det.

    pelsuld 002.jpg

    pelsuld 001.jpg

    pelsuld 004.jpg

  4. #4
    Spirrevip Gæst
    Sikken en dejlig beskrivelse og billeder StrikkeMarie . Jeg går til køjs nu og vil ikke tælle får, men forestille mig alle de dejlige strikkerier deres uld kan blive til .

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Bevtoft er i nærheden af Skrydstrup. Meget meget langt ude på landet...... Husk madpakke til kragerne. Undskyld Lisbeth, det kan være, jeg ikke ved, at der er en by lidt længere fremme rundt om hjørnet.......
    Elisabeth, hvorfor tænkte jeg ikke på at tage dig med? Vi må derned igen............tag penge med!
    Strikke Marie

  6. #6
    Ulla P Gæst

    Noiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

    suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuk

    Jeg vil være kat hos dig, så jeg osse kan stikke næsen i ulden ... MUMS
    Tak for de dejlige billeder.

    Jeg MÅ altså derned en dag.

  7. #7
    ingeborg Gæst
    Det bliver spændende at se, hvad du får lavet ud sf dine indkøb.

    Det ser ud til, at du har haft en dejlig dag i høj sol og landlig idyl

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Jeg behøvede ikke at tælle får i aftes, for jeg er igang med at flytte en gammel Forsythia... Lyder som en uimodståelig dag! Jeg skal nok forsøge at holde dig til tråden her (når ellers jeg er inde ).

    Godt begyndt...(50)
    og Julemor

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •