Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: Uro af gyldlenris

Threaded View

Foregående indlæg Foregående indlæg   Næste indlæg Næste indlæg
  1. #1
    dr.broadbrain Gæst

    Uro af gyldlenris

    Så Kom endelig det længe ventede forår, og på mark og krat står resterne af sidste års sommerflor – dødt og ubrugeligt – og dog.


    Gyldenrisens lange stive stængler, egner sig godt til at lave diverse uroer af.


    Selv er jeg lidt fascineret det esoteriske, dog ikke meget mere end folk i almindelighed er af fx astrologi, og jeg finder det spændende at betragte de såkaldte regulere polyeder.
    For dem som ikke kender til regulære polyeder, er her et par link til artikler om emnet, et til http://da.wikipedia.org/wiki/Polyeder, og et til på Visdomsnettet. http://www.visdomsnettet.dk/a-273-3/ ,Det først beskriver den mere naturvidenskabelige side af fænomenet, og den andet den mere esoteriske side, men der kan vel næppe siges at være nogen skarp skillelinje, i hvert fald ikke hvis man betragter begreberne i et historisk lys.


    På billederne ses, dels et lille billede af en uro jeg har lavet af gyldenrisstængler, som jeg møjsommeligt har skrabet rene med en kartoffelkniv, samt en lille bukkeskabelon til de ståltråds vinkler, jeg har samlet de enkelte ”polyeder” med.


    Jeg brugte vel nok den mest almindelig type galvaniseret ståltråd, som bruges til hegn osv.


    I hver hjørne af objekterne sidder der 3 vinkler, som så har et ben i hvert af de gyldenris rør, som danner hjørnet. Jeg har kommet en klat hvid hobbylim i hver rør, så konstruktionerne bliver stabile.


    Man må eksperimentere lidt med længderne af rørene til de enkelte former, da den ene jo skal være i den anden, som skal være i den tredje,

    Hjørnerne har jeg, da konstruktionerne var færdige, pyntet med små kogler af en Tuja art – hvilken må guderne vide.Selv har jeg stor fornøjelse i af uroen, og den giver et udmærket fokuspunkt for daglig meditation.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Sidst redigeret af dr.broadbrain : 10-04-2008 kl. 16:05 Årsag: forkerte billeder

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •