Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 29

Emner: Mit allerkæreste juleeje

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Mit allerkæreste juleeje

    Jenny
    Kender i det at der er en bestemt juleting, som man glæder sig til at få pakket ud fra julekassens dyb ?!? Jeg har en helt igennem speciel lille nisse som står oven på en spilledåse.
    Ham er jeg RIGTIG glad for, og jeg trækker ham en gang imellem op så jeg ka' gå og nyde den dejlige julemelodi han ka' spille - den blir man nemlig rigtig glad af at lytte til. Han betyder noget særligt for mig, fordi jeg fik ham da jeg kun var 1 år gammel, altså i det herrens år 1974. Så han er meget gammel i menneskeår, men ik' i nisseår der er han en ret ung nisse Han har ozze et navn, han hedder Odrian..
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Venlig hilsen
    Rokken

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet hundeuld

    Så fik jeg mit kæreste jule eje taget frem, det er en håndskåret juleuro, vi fik af min mor det første år vi var gift 1969
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Venlig hilsen
    Rokken

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    18 Aug 2007
    Geografisk sted
    Kbh
    Indlæg
    193

    Smiler Nisser

    Mit kæreste eje, at blevet nisser fra Sia.
    Der kommer en ny kollektion hvert år og jeg "kommer" som regel til at købe 1-2 stykker.
    Så stuerne er befolket i december

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Jo jo det kan vi da, det var bare for at minde jer om det, nu i snart skal til at pakke ud
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    2400 København
    Indlæg
    102
    Jeg har en gammel nisse, der engang har siddet på juletræets top...nu sidder han over min dør....

    Billede kommer når julepynten kommer frem den 1. december....
    Hilsen StrikkeTrine

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    5450 Otterup (Nordfyn)
    Indlæg
    60
    Jeg har meget julepynt som jeg holder meget af men 3 ting kommer altid frem:

    En nisseuro med filtnisser som hænger i ståltråd - ikke særlig køn længere, men den er købt i Brugsen engang i min barndom hvor vi ikke havde særlig mange penge, så købt julepynt var luksus. Den har fulgt med i noget der vel efterhånden er mindst 35 år.

    Så er der en engleuro - købt i Rema for nogle år siden - nogen vil mene den er kikset, men jeg elsker min engleuro og den kommer altid op.

    Og så er der en juleklokke. Den har jeg arvet fra min elskede moster, hun havde den altid hængende i et vindue. Først i december pyntede jeg den med gran og en rød sløjfe og så fik hun den hængt op. Et år faldt den ned og gik i mange stykker - men min far limede den sammen igen. Hun hængte den ikke mere op af frygt for at den skulle falde ned igen, men herhjemme hænger jeg den op, fint pyntet hænger den og minder om min moster.

    Der er mange flere ting som bare skal op uanset om de passer ind eller ej og når jeg når frem til at pakke kasserne ud skal jeg se om jeg kan huske at tage billeder.
    Mange hilsener

    Lotte Birgitte

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Hvad er det lige, der gør julen til hjerternes fest... Jo se det er mange ting. Hvert år er der en vis spænding i at lave nyt til denne højtid og få hilsener fra nær og fjern - ventet som overraskende.

    Men fundamentalt for mig er ikke gavegivningen i sig selv - det var højdepunktet, da jeg var barn! Og duftene af sulemad og søde sager, kan heller ikke stå alene. Næh det handler om minder. For selv det, jeg føjer til i år, vil i 2008 og fremover være et minde, hvis ellers min hukommelse det vil Kasser, der tages frem og glemte sager, der dukker op og får en til at komme i tanke om noget. Gensynet med pynteting, man holder meget af. Og så pigernes frembringelser op til jul, som med garanti bliver uvurderlige skatte engang!

    I år er der allerede ved at komme nye juleminder til - ikke mindst de valnøddelyseholdere fra Parkie, som vil blive passet på som kronjuveler - for sådan er det nu med noget jeg holder af, uden at jeg hysterisk vogter det!

    Men det allerkæreste er en klokkestreng, jeg fik i sommers. Det bliver min allerførste jul uden mormor i levende live. Men denne klokkestreng, som hun har broderet året efter min fødsel, må der helst ikke ske noget med. Jeg har fået den i arv efter hende og dén er en uvurderlig del af hjerternes fest i årene, der kommer
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  8. #8
    JanJac Gæst
    Jeg har rigtig meget julepynt, som jeg holder meget af.

    Da min mor i efteråret 1999 fyldte 67 år ventede vi længselsfuldt på at hun måtte få fred. Jeg VILLE give hende en fødselsdagsgave, men vidste jo godt at det bare var en ting, jeg købte til mig selv. På en gåtur forbi isenkræmmerens butik, så jeg årets juleuro fra Georg Jensen. Da besluttede jeg, at den ville jeg give hende, og hvert år når jeg pakkede den ud til jul, ville jeg mindes hende med glæde.

    Som tænkt så gjort. Hvert år når jeg finder den frem, står jeg lidt med den i hånden og lader minderne fare.

    Rigtig glædelig jul til jer alle.

    Janne

  9. #9
    symadammen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af JanJac Se meddelelser
    Jeg har rigtig meget julepynt, som jeg holder meget af.

    Da min mor i efteråret 1999 fyldte 67 år ventede vi længselsfuldt på at hun måtte få fred. Jeg VILLE give hende en fødselsdagsgave, men vidste jo godt at det bare var en ting, jeg købte til mig selv. På en gåtur forbi isenkræmmerens butik, så jeg årets juleuro fra Georg Jensen. Da besluttede jeg, at den ville jeg give hende, og hvert år når jeg pakkede den ud til jul, ville jeg mindes hende med glæde.

    Som tænkt så gjort. Hvert år når jeg finder den frem, står jeg lidt med den i hånden og lader minderne fare.

    Rigtig glædelig jul til jer alle.

    Janne
    Hvor er det smukt Janne at du mindes din mor på den måde. Jeg selv tænker også på min mor når jeg finder julepynten frem, jeg har nemlig 3 små engle som hun har hæklet med sine meget krogede fingre (p.g.af leddegigt). Min mor døde desværre allerede i 1980.
    Glædelig jul til Janne og alle I andre her på Rokken ønsker Jette

  10. #10
    Thomas' mormor Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af JanJac Se meddelelser

    Da min mor i efteråret 1999 fyldte 67 år ventede vi længselsfuldt på at hun måtte få fred. Jeg VILLE give hende en fødselsdagsgave, men vidste jo godt at det bare var en ting, jeg købte til mig selv. På en gåtur forbi isenkræmmerens butik, så jeg årets juleuro fra Georg Jensen. Da besluttede jeg, at den ville jeg give hende, og hvert år når jeg pakkede den ud til jul, ville jeg mindes hende med glæde.

    Som tænkt så gjort. Hvert år når jeg finder den frem, står jeg lidt med den i hånden og lader minderne fare.

    Rigtig glædelig jul til jer alle.

    Janne
    Også glædlig jul til dig Janne.

    Din lille historie, om tankerne til din mor fik mine øjne til at blive fugtige.
    Det er ikke alle der husker/huskes med glæde og savn.

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •