Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 6 af 9 FørsteFørste ... 23456789 SidsteSidste
Viser resultater 51 til 60 af 86

Emner: Strikkepinde

  1. #51
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet jhj

    Fine, du kunne jo prøve at lave et fed, hvis det ikke allerede ligger i fed.
    - Vaske det i håndvarmt vand med uldsæbe eller hårshampoo ( ikke gnubbe på garnet, - bare lade det løbe gennem vandet. Skylle det i samme temperatur vand. Tilsætte en sjat eddike i sidste hold skyllevand.)
    Og hvis så ikke lugten er væk, kunne du returnere resten af garnet.
    Venlig hilsen
    Rokken

  2. #52
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Fine

    Jeg er også begyndt at tro, at jeg har en forkert opfattelse af, hvordan et får lugter

    Men nu stammer jeg jo også fra en egn, hvor lugten af skidtfisk var markant, og nu bor jeg i den smogfyldte storby
    Venlig hilsen
    Rokken

  3. #53
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Fine

    Jeg må hellere komme med en opdatering på mit lugte-garn, så jeg ikke skræmmer andre unødigt

    Jeg tog mig sammen og fik vundet et nøgle op i sidste uge, og så fik det lov til at stå nogle dage.
    Det lugter stadig, men det stinker ikke mere. Og jeg har som tidligere nævnt erkendt, at jeg måske ikke havde helt styr på, hvordan uld egentlig lugter. Min eneste erfaring med ubehandlet uld er vist også kun et par gamle lammeskind

    I går gik jeg i gang med at strikke af det, og det går fint. Lige nu er strikketøjet dog blevet vådt, for katten gik lige i gang med først at gnide hovedet heftigt i det og dernæst slikke henført på det. Nu har jeg så en kat, der lugter af får, og som har uld-ånde

    Modsat alle andre får jeg tørre hænder af at strikke med fedtet garn. Jeg bliver nemlig nødt til med jævne mellemrum at vaske mine hænder, for jeg bryder mig ikke om den fedtede fornemmelse
    Venlig hilsen
    Rokken

  4. #54
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Gitte

    Fine!!!
    Nu tror jeg altså du er sippet. (Er det sådan det staves? Jeg har aldrig haft brug for at stave det, kun sagt det til min datter). Hi hi
    Venlig hilsen
    Rokken

  5. #55
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet strikkemor

    Jeg har lige i går modtaget en pakke med evillagarn, både alm. og pladegarn.

    Pladegarnet lugter nærmest af eddike vil jeg sige. Det andet lugter som det skal/plejer.

    Jeg har aldrig strikket med pladegarn før, men har forstået at det meget nemt går over......så skal det ikke vindes op først eller...???????
    Venlig hilsen
    Rokken

  6. #56
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Ulla P

    Strikkemor

    Uhhhh nej!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Du skal strikke let og blidt (som om du sad med en nyklækket dunvamset kylling ... eller et råddent æg der ikke må gå i styker) ... Når du først har strikket, holder det fint, men pladegarn er hverken spundet eller tvundet ... det er de rene 'uldtotter', du sidder med.

    Jeg har somme tider overvejet at prøve at spinde det ... men det er blevet ved overvejelsen.

    ----

    Aiiii Fine ... sippet eller ej - det er bare så synd, at naturen ikke passer til din fine lugtesans.

    Jeg kan huske, jeg i sin tid hentede en 8 uger hvalp.
    Den DUFTEDE af frisk hø - og DUFTEN holdt i næsten 14 dage.

    Jeg elsker osse duften af kostald.
    Venlig hilsen
    Rokken

  7. #57
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet yrsa_ch

    Ja nu spørger jeg nok dumt, men pladegarn hvad er det. Det har jeg aldrig hørt om eller set, så måske en kunne sætte et billede ind.
    Det lyder til at være et spændene garn.
    Venlig hilsen
    Rokken

  8. #58
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet strikkemor

    Tak for rådet Ulla, det skal jeg huske når jeg går i gang med det.
    Venlig hilsen
    Rokken

  9. #59
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Ulla P

    strikkemor

    Du kan egentlig vælge at snuppe ½ meter og 'øve' dig på - hvad den kan holde til i træk.

    Og HVIS garnet knækker (når du strikker), skal du lade to ender overlappe hinanden over nogle masker. så binder det igen.
    Venlig hilsen
    Rokken

  10. #60
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Ulla P

    pladegarn kaldes det, fordi det ligger i plader.
    Det er skånsomt (og nødvendigt) for garnet.
    Det kan ikke holde til at blive vundet op i almindelige nøgler.

    Det er godt at strikke 'oversize' sutsko af - og bag efter give dem en valketur i vaskemaskinen ... eller håndfilte dem.

    og yrsa ... der findes INGEN dumme spørgsmål.
    Men der findes mange dumme svar!
    Venlig hilsen
    Rokken

Side 6 af 9 FørsteFørste ... 23456789 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •