Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 4 af 9 FørsteFørste 12345678 ... SidsteSidste
Viser resultater 31 til 40 af 86

Emner: Strikkepinde

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet strikkemor

    Det kan du tro jeg kan Olivia, den kommer her.:

    http://www.kostenloser-shop.com/cgi-bin/shopserver/shops/s000545/index.cgi
    Venlig hilsen
    Rokken

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Ditmar - Strikkepinde i ædeltræ

    Nu må jeg have hjælp!

    Jeg har efterhånden købt lidt forskellige ædeltræspinde - både strømpepinde og rundpinde - men jeg synes, der er enorm forskel på både kvalitet og især pris.

    I dag så jeg pony-rundpinde i rosentræ - til 167 kr!!! De fik lov at ligge.

    Hvilke er de bedste rundpinde (som er det, jeg kommer til at bruge mest)?

    Hvad skal man give for dem? Kan det passe, at 90 kr for en rundpind er rimeligt? Det vil jeg godt give.

    Hvor er det godt at købe dem - kan man bestille et helt sæt på nettet, f.eks?
    Venlig hilsen
    Rokken

  3. #33
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Bondekonen

    Jeg kan faktisk ikke svare på dine spørgsmål, men vil lige pege på endnu et problem med ædeltræspinde;
    Jeg købte et lækkert par hurtigstrikkere, dvs. de der pinde med en snor i enden og en lille stopklods forneden, de er i ibenholt og enormt glatte og lækre, fremstillet i resttræ fra instrumentbygning - alt sammen meget prisværdigt.

    Men efter at have strikket en hel bluse der blev for lille (selvom jeg havde checket strikkefasthed - med et andet par pinde dog) opdagede jeg at pindene faktisk ikke var den størrelse 5 som de lovede, men istedet en størrelse 4 3/4. Og det var træls.
    Venlig hilsen
    Rokken

  4. #34
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Mudde

    Min erfaring er at rosentræspinde fra Pony, dem skal man holde sig fra. Jeg har knækket en strømpepind og en jumperpind fra Pony, og det er de altså for dyre til.
    Derimod har jeg gode erfaringer med pindene fra Suzannes. De er tyske og fremstillet af resttræ fra produktion af musikinstrumenter. Jeg finder dem meget stærke, de bliver smukkere og bedre i brug. Overgangen på rundpinde fra træ til line er meget fint lavet. Jeg synes maskerne flyver let. Og jeg har ikke observeret at størrelsen ikke passer.
    De fleste af mine Suzannes har jeg købt hos Strikkestuen, der er prisen lavest.
    Venlig hilsen
    Rokken

  5. #35
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Garnet lugter

    Fine:

    Jeg har fået (ellere rettere købt) noget Evilla-uldgarn, og nu vil jeg så til at vinde det op.

    Men det lugter helt forfærdeligt. Kan jeg gøre noget nu, eller skal jeg leve med stanken, indtil jeg har strikket noget af det, så det kan vaskes.

    Det er samtidig meget fedtet, så det er sikkert en kombination af lanolin og farve, der er synderen.


    ----
    Alt er relativt .....Katten har lige begravet hovedet i garnet og så helt salig ud.

    Men... det er jo ikke ham, der skal have et lækkert sjal af det, selv om farverne vil være gode til ham, så gode råd er velkomne.
    Venlig hilsen
    Rokken

  6. #36
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Galleri

    Katte og lanolin - det er noget der vil noget. Jeg ved ikke hvorfor men min søns katte var vilde med de lanolinbukser jeg havde strikket til hans datter. De tyvstjal bukserne ned af tørresnoren når de, nyvaskede, hang og skulle tørre
    Venlig hilsen
    Rokken

  7. #37
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Ulla P

    Jeg er vild med duften af uld.

    Men er garnet i 'dukker'?

    Dyp dem i eddikevand - kuldslået - lad dem stille trække lidt i eddikkevandet og lad dem dryptørre.
    Venlig hilsen
    Rokken

  8. #38
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Fine

    Hvis det lugtede af får, så kunne jeg nok bedre leve med det. Men det lugter gammelt og støvet, dog ikke jordslået. Og så også noget kemisk.

    Jo, de er i "dukker", bortset fra den ene, som jeg har bundet op. Jeg har imidlertid heldigvis ikke pillet det garn af, der holder det sammen.

    Jeg må prøve eddiketricket.
    Venlig hilsen
    Rokken

  9. #39
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Ulla P

    Uhhhhh - der er intet værre end lugt af jordslået.
    Jeg får kvælningsfornemmelse, bare ved tanken.

    Gammel lugt af støv ...
    Det er næsten lige så slemt.

    Så kan jeg godt forstå, du vil ha´lugten væk.
    Venlig hilsen
    Rokken

  10. #40
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Fine

    Fnis... det var altså ikke nemt at dyppe garnet i vand. Som jeg skrev, så var det fedtet. Faktisk vandskyende

    Nu har jeg prøvet med det ene nøgle, og så må jeg vente spændt til i morgen med at se/lugte, om det virkede.
    Venlig hilsen
    Rokken

Side 4 af 9 FørsteFørste 12345678 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •