Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 8 af 8

Emner: Lægge bukser op

  1. #1
    Nicolin Gæst

    Lægge bukser op

    Jeg spørger lige en hel masse, for jeg er ret ny i det her syning, men er kreativ anlagt og smadder nysgerrig *G*

    1) Kan man lægge bukser op på en overlock?

    2) Hvordan lægger man et par bukser op, er det bare først at zig-zagge kanten, og derefter evt. i hånden at hæfte kanten på vrangen af benet?

    3) Kan man få en maskine der BÅDE kan overlocke og brodere?

    4) Hvor mange overlocke sømme behøver man til hobby brug?

    På forhånd tak.

    (50)

  2. #2
    Dorado Gæst
    1. Ja, man kan lægge bukser op på en avanceret overlockmaskine,
    men det er så svært, at ingen gør det tror jeg.
    2. Ja, man zigzagger kanten, bugger om,
    og her kan det godt betale sig, at stryge ombugget, sæt nåle i,
    og sy i hånden.
    3. Ja, man kan få en husholdningsmaskine der både kan overlocke og brodere,
    men det er ikke den samme overlock som på en separat overlockmaskine,
    og husholdningsmaskinen har ikke kniv, så den kan skære kanten samtidig.
    4. Overlocksømme er ikke nødvendige til hobbybrug. De er gode at bruge,
    men du kommer altså osse langt med en zigzagsøm.

    Hvis jeg var dig, ville jeg nok finde en almindelig husholdningsmaskine,
    lån evt en, og prøv om syningen er noget for dig inden du investerer.

  3. #3
    Trold Gæst
    Jeg har syet siden jeg var højst 15 år (nu er jeg 44). I starten foregik på mors den gamle.
    Senere købte jeg en med stræksømme, og ind i mellem har jeg drømt lidt om en overlocker. Men helt ærligt, jeg klarer mig fint uden en overlocker.
    Jeg tror at alle maskiner, i dag, har stræksømme, og dem når du meget langt med.
    Der har for nylig været en tråd med gode råd m.h.t. valg af symaskine, til en begynder.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    10 Feb 2007
    Geografisk sted
    Prescott Valley, Arizona
    Indlæg
    125
    Man kan altså også godt lægge bukser op på symaskinen, der er nogle særlige sømme til det, og det bliver helt usynligt på retsiden.
    Og jeg tror også de findes på selv den billigste maskine
    Hilsen Grethe

  5. #5
    the_dane Gæst
    hej
    jeg har en broderisymaskine, hvor der er en fod med der har kantskærer. Jeg ved godt det ikke er den samme som en overlocker. :)

    Jeg vil give de øvrige ret i at man kommer langt med overlock på maskine. Jeg har ingen overlocker - har overvejet - men har klaret mig fint uden.

  6. #6
    Mosterkoster Gæst
    Ja man kan klare sig rigtig godt uden en overlocker. Og den fylder også sådan en. Men hold da op hvor er jeg glad for min. Den har absolut gjort nogen ting nemmere og syningerne ser altså godt ud, når der er skåret af.


  7. #7
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Jeg hader at lægge bukser op, det bliver gjort i sidste minut inden de skal bruges, og nu har jeg taget en beslutning, at jeg ikke lægger flere bukser op i mit liv, forretningerne skal også leve
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  8. #8
    Mollypigen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Jeg hader at lægge bukser op, det bliver gjort i sidste minut inden de skal bruges, og nu har jeg taget en beslutning, at jeg ikke lægger flere bukser op i mit liv, forretningerne skal også leve

    Som talt ud af min mund, Hundeuld. Jeg har i de sidste år betalt mig fra at få syet bukserne op, uanset om jeg kun har givet 100 kr. for dem. Det er stadig et par billige bukser. Jeg giver omkring 75 kr. pr. par og det giver jeg gladeligt for at slippe for besværet med at klippe ½ meter af, zikzakke, bukke dem om og sy dem i hånden.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •