Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 18 af 18

Emner: Begynderprojekter søges

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Fine

    Du skal nok opdage, hvis du slår den forkerte vej om :lol: Og jo, der skal hele tiden være det samme antal masker. Den maske, du har slået om, er den, der laver "hullet".

    Tørklædet, jeg viste ovenfor, er strikket af Eleganza, der er 100% polyamid og på pind 12. Det er såååå blødt og lækkert.
    Lige nu er jeg i gang med at strikke et tørklæde i ren uld med samme mønster.

    Du finder vist bare noget lækkert garn og går i gang.

    God fornøjelse med dit projekt
    Venlig hilsen
    Rokken

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Puskram

    Fine> Jeg har lige lavet en lille prøve med pind 6 og noget gammelt bomuldgarn jeg havde til at lægge, for at se om jeg kunne finde ud af det Der kom i hvert fald en del huller :lol:
    Venlig hilsen
    Rokken

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Dyhr-Kostow

    jeg vil bare lige give mit besyv med, da jeg står i samme situation som dig, jeg er også en begynder med vide-begærlighed.... Og jeg er heller ikke bange for at kaste mig ud i nye projekter.....

    Mit første projekt hvor jeg helt selv skulle følge en opskrift, var et tørklæde a la det du nu er igang med, og ellers har jeg bare kastet mig ud i det....

    I en alder af 4år lærte jeg at strikke ret... Min, dengang, 64årige farmor slog masker op for mig, og så strikkede jeg tæpper og halstørklæder til mine dukker og bamser, inde hun lukkede af igen....

    Jeg var måske 10-12 år, da jeg selv lærte at slå masker op og lukke af, og jeg kunne også strikke både ret og vrang.... (jeg har svært ved at huske hvad der er ret og vrang, så jeg kalder det 'bagside-strik' og 'forside-strik'.....

    Sidste efterår synes jeg så at det var på tide at jeg kom lidt videre, så jeg tog op til min farmor igen, forsynet med strikkepinde og garn, og denne gang lød opfordringe: "kan du lære mig at tage ind og ud?"

    I dag er dette også føjet til mit repertoir, og jeg har lavet mange sjove tørklæder og sjaler ved at kombinere de forskellige grund-ting jeg kan... Jeg har fundet en nem opskrift på en trøje, så den tror jeg snart jeg vil kaste mig over.... Men som begynder er min tålmodghed heller ikke så stor, så jeg tror det bliver til min grankusine på 6uger... det er da et overkommeligt projekt....

    Jeg vil bare ønske dig held og lykke, og skulle du falde over nogle spændende begynderprojekter, er jeg da meget interesseret i at høre fra dig.....
    Venlig hilsen
    Rokken

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet nette stormlund

    I kan altså også sagtens lave et sjal.

    Prøv at se tråden om kauni-sjalet. Det er bare SÅ nemt, og ligner 1.000.000

    Der skal bare tages ud hveranden pind, til man har strkkket halvedelen, og så tages ind hveranden pind, til man er færdig. Det kan næsten ikke være nemmere, hvis det er ud og ind-tagninger man vil øve.
    Venlig hilsen
    Rokken

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Laurine

    Ja, det er der i hvert fald ingen ben i.
    Et sjal er jo bare at slå masker op, strikke med ind- og udtagninger, så langt, det nu skal være, og så lukke af. Lettere kan det næsten ikke være.
    Venlig hilsen
    Rokken

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet supersine669

    SKAL det være 100% uld for at filte?

    Hvis ikke, hvor meget % uld skal være, for at kunne filte?
    Venlig hilsen
    Rokken

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet nette stormlund

    Det skal være 100 %
    Venlig hilsen
    Rokken

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Puskram

    Nu har jeg jo strikket et "tørklæde" efter Fines opskrift, som jeg er meget tilfreds med.

    Det er ikke fordi jeg står lige nu og her og skal i gang med noget nyt (jeg har nok at se til) men derfor må man jo godt overveje lidt

    Et sjal var da en fin idé, men jeg ved ikke helt om jeg synes det er sjovt bare at skulle lave det i ret, nok mest mht. hvordan det færdige resultat bliver. Hvis man gerne vil have lidt luft i det, strikker man så bare med tyndt garn og en stor pind?

    Ellers havde jeg tænkt på, inden jeg bevæger mig ud i at strikke trøjer til mig selv, at strikke noget dukketøj - ville det være en god idé? (eller rettere, ville den være dårlig?
    Venlig hilsen
    Rokken

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •