Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 8 12345 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 76

Emner: Vævestrikket sjal - lad os strikke det sammen?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    05 Dec 2007
    Geografisk sted
    Storkøbenhavn
    Indlæg
    347

    Vævestrikket sjal - lad os strikke det sammen?

    Jeg laver lige denne tråd om til en lad-os-strikke-sammen-tråd. Håber der er andre der har lyst til at være med hen ad vejen?

    Er der nogle af jer der har strikket det vævestrikkede sjal fra Silkeborg Uldspinderi?

    Jeg havde tænkt mig at strikke det i arwetta strømpegarn, men først ville det være rart at vide om der er andre der har strikket det og om det er nemt eller svært at strikke???

    Her er lige et link til opskriften hvis nogle skulle være interesserede http://www.silkeborg-uld.com/index.php
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    - Carpe Diem! -

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Det er et fantastisk sjal. Har set på det før, men jeg har det nok med vævestrik - så kan jeg lige så godt væve det i farveeffekt.
    Husk at have nok garn og tid.
    Strikke Marie

  3. #3
    Spirrevip Gæst
    Unger, jeg er igang med at strikke det. Har dog købt garn og opskrift af amanda-m . Det går MEGET langsomt fremad. Har strikket ligeså meget baglæns som forlæns . Jeg strikker i to lilla farver og en sort og da jeg har synsproblemer løber farverne ud i hinanden når jeg har siddet med det i et stykke tid.

    Mangler vel ca. 20-25 cm og så er det færdigt. Jeg tager det med til vores første Krea møde så du kan se det i virkeligheden.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    05 Dec 2007
    Geografisk sted
    Storkøbenhavn
    Indlæg
    347
    Citat Oprindeligt indsendt af Spirrevip Se meddelelser
    Unger, jeg er igang med at strikke det. Har dog købt garn og opskrift af amanda-m . Det går MEGET langsomt fremad. Har strikket ligeså meget baglæns som forlæns . Jeg strikker i to lilla farver og en sort og da jeg har synsproblemer løber farverne ud i hinanden når jeg har siddet med det i et stykke tid.

    Mangler vel ca. 20-25 cm og så er det færdigt. Jeg tager det med til vores første Krea møde så du kan se det i virkeligheden.
    Kanon, det glæder jeg mig til. Men er det svært at strikke? Er det svært at få pænt? Jeg havde tænkt at strikke det i brun, turkis og petrol eller mørk brun, lys brun og råhvid.

    Du har ikke et foreløbigt billede vel?
    - Carpe Diem! -

  5. #5
    Spirrevip Gæst
    Vær omhyggelig med at sno garnet ved farveskift hele arbejdet igennem . Du kan vælge om mønstret skal være nærmest snorlige eller bølge, alt efter hvor meget garnet strammes under strikningen. Jeg har valgt at lade mit bølge lidt.

    Så dygtig som du er Unger burde du ikke have problemer med at få et flot resultat.

    Det kræver en del tålmodighed da teknikken ikke er den hurtigste at strikke.

    Billeder: Jeg må se om jeg kan tage mig sammen imorgen og få indsat nogle billeder af det ( og mine Hex hatte som jeg også har lovet ).

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Færøerne
    Indlæg
    285
    Det er superflot.
    Glæder mig til at se det færdigt.
    de venligste hilsener fra
    hulda

  7. #7
    Spirrevip Gæst
    1.jpg

    2.jpg

    Billederne viser altså ikke de rigtige farver . I virkeligheden er sjalet meget mørkt og det ser helt tæt ud i strikningen. Jeg strikker på pinde 3½ da jeg ikke var tilfreds med hvordan det ville komme til at se ud med pinde nr. 4.


  8. #8
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Færøerne
    Indlæg
    285
    Neeeeeeejjjjjj hvor ser det flot ud.

    Er det ikke svært at strikke?
    de venligste hilsener fra
    hulda

  9. #9
    Spirrevip Gæst
    Jeg har gjort det svært for mig selv pga. farvevalg, og så glipper koncentrationen altså lidt for meget . Jeg har da mod på at lave et til, men det skal være i lyse og skarpe kontrast farver og på tykke pinde . Det er første gang i mit liv jeg strikker efter diagram og det tog måneder inden jeg forstod at læse det, kombineret med de skriftlige instrukser .

  10. #10
    Mosterkoster Gæst
    Det ser godt nok rigtig dejligt ud. Det er lige før jeg får lyst til at strikke det med det samme, men må nok hellere vente til de 1000 andre projekter er overstået.

Side 1 af 8 12345 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •