Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 8 af 8 FørsteFørste ... 45678
Viser resultater 71 til 76 af 76

Emner: Vævestrikket sjal - lad os strikke det sammen?

  1. #71
    Tilmeldingsdato
    24 Jan 2009
    Geografisk sted
    region syd
    Indlæg
    1

    Vævestrikket Sjal

    Jeg er også startet på sjalet, dog i de orginale farver og garn men på pinde nr. 3 1/2. Jeg bruger meget tid på, at vikle garnet fra hinanden. Hvordan holder I andre styr på de 4 nøgler.

  2. #72
    Tilmeldingsdato
    18 Aug 2011
    Geografisk sted
    københavn
    Indlæg
    3
    Kære Spirrevip
    ER ny på Rok'en.
    Er begyndt på vævestrikket sjal - og har brug for vejledning. Har strikket og pillet op nogle gange nu.
    Håber du kan hjælpe mig.
    Silles framor
    dianaholm

  3. #73
    Tilmeldingsdato
    15 Jul 2011
    Geografisk sted
    Esbjerg
    Indlæg
    32
    Hejsa:-) Jeg har kastet mig ud i projekt sjal med vævestrik.

    Hvordan får i kanten pæn i den side hvor I skifter farve?

    Tak for jeres indlæg og hjælp. Som ikke særlig erfaren strikker er det helt fantastisk at være med i dette forum.

    God weekend
    Kh Marianne

  4. #74
    Tilmeldingsdato
    19 Jan 2011
    Geografisk sted
    Næstved
    Indlæg
    187
    Ja så røg jeg med på bølgen ..men er ikke helt dus med alle de nøgler garn ..
    Jeg har valgt garnet Navia, lys lilla ,mørk lilla og sort grå ..syntes det så flot et sjal men det er rigtigt det kræver ikke snak og tv...og nok heller ikke lige et der bliver færdigt lige med det samme

  5. #75
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637
    Sidder og læser denne gamle tråd igennem... og er fasineret over hvor smukt sjalet er...

    Sad så og læste opskriften... http://www.silkeborg-uld.com/filcola...rift.php?ID=73

    Men det med at garnet skal snoes.. forstår jeg ikke en dyt af! bryder man garnet hele tiden og snor med anden farve? eller?

    Hvad menes der med "snoes"?

    Og hvad så dér hvor der kun er een maske med een farve? forstår det ikke rigtigt...

    men jeg er sybt facineret af sjalets mønster..
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  6. #76
    Tilmeldingsdato
    13 Mar 2012
    Geografisk sted
    Nykøbing Mors
    Indlæg
    1
    Jeg har brug for hjælp til vævestrikket sjal mønster 2 hvor der står at man kal tage en maske løs af og strik en ret og gentag . Når jeg har gjort dette bliver arbejdet helt anderledes og ligner ikke mønstret men almindelig væveteknikker. Hvad gør jeg forkert.

Side 8 af 8 FørsteFørste ... 45678

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •