Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: Strikkede dyredukker

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    uggerslev
    Indlæg
    110

    Strikkede dyredukker

    Hej. Har i set disse søde dyr på denne side http://littlecottonrabbits.typepad.co.uk/ jeg ville ønske man kunne finde opskrifter på noget der ligner, jeg er helt vild med fødderne hvordan mon de er strikket? alt det andet kunne man måske finde ud af, sikken masse man kunne finde på at lave af tøj til dem. Er der nogen der ved noget vil jeg blive meget glad. Mange hilsner vibeke.

  2. #2
    Nette Gæst
    Jo, de er rigtig flotte. - Jeg er helt syg med specielt aben.
    Deres buttede oversizefødder er rigtig søde, mon ikke man kunne efterligne på en eller anden måde?
    Lige nu eksperimenterer jeg i en hæklet babuska,- da jeg samler på babuskadukker, og synes, jeg trængte til at forære mig selv noget for engangs skyld. Desværre skal jeg nok skynde mig lidt, for det plejer altid at være sådan, at når jeg endelig har opfundet noget, så finder jeg ud af, at det findes i forvejen.

    En skam man ikke kan købe kits derinde. :-)

    Nette

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    uggerslev
    Indlæg
    110
    Hej Nette tak for dit svar jeg er glad for at jeg ikke er den eneste der er helt vild med fødderne. Jeg kan lige umiddelbar ikke knække koden til at lave fødderne de er nok begyndt forneden eller hvad?. mange hilsner vibeke

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Efter det jeg kan se, så er det ½delen af maskerne , man har strikket et ekstra stykke = fod
    Så vil jeg tror der er slået op igen med skofarven strikket det stykke man vil have, lukket af, hæklet 1 gang fast masker rundt, så remmen kommer på, syet dem sammen lige nedenfor den hæklet kant.
    Man kan jo også samle masker op i det stykke der er foden, også hækle bagefter, det er så bare min mening
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    uggerslev
    Indlæg
    110
    Hej Hundeuld tak for dit svar det lyder rigtig fornuftig det må jeg afprøve en dag men jeg er også igang med stjernesjalet og candleflame sjalet og, og, og, jeg må altså se at begrænse mig tror jeg nok nej hvorfor skulle jeg det jeg har det jo mægtig sjovt jeg skal jo også følge med her på rokken. I kommer jo med alt for mange gode ideer som man lige skal prøve. mange hilsner vibeke

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    06 Feb 2008
    Geografisk sted
    2791 Dragør (Tårnby)
    Indlæg
    142
    De er godt nok skønne


    Vil glæde mig til at se dine dyr
    Knus Susanne - medlem af Krea Hafnia

  7. #7
    Nette Gæst
    Nu skal I lige se min overspringshandling. ( Får lidt problemer med at forklare den manglende rapport i morgen )

    Måske jeg skulle have lukket flere maskepar af foran på foden... Det havde gjort noget helt andet ved størrelsesforholdet mellem ankel og fod.

    Nette
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    uggerslev
    Indlæg
    110
    Hej Nette nej hvor ser det godt ud hvordan gjorde du? og hvor er du dygtig og hurtig mange hilsner vibeke

  9. #9
    Nette Gæst
    Jeg gjorde følgende, men læs lige det nederste inden du eventuelt prøver:

    strømpepinde, 8 masker i alt
    1 omgang: *1r*, nu i alt 8 masker på pinden
    2. omgang: *1 r, 1r m. udtagning*, nu i alt 12 masker på pinden
    3. omgang: *1r, 1r m. udtag, 1 r*, nu i alt 16 masker på pinden
    4. omgang: *1r*, nu i alt 16 masker på pinden
    5. omgang: *1r, 1r m. udtag*, nu i alt 24 masker på pinden
    6. omgang:*1r, 1r m. udtag*, nu i alt 36 masker på pinden
    7. omgang: *1r*, nu i alt 36 masker på pinden
    8. omgang: *1r, 1r m. udtag*, nu i alt 54 masker på pinden
    9., 10., og 11. omgang: *1r*, nu i alt 54 masker på pinden
    12. omgang: 20 r, 2r sm, 10 r, 2r sm, 20 r, nu i alt 52 masker på pinden
    13. omgang: 20, 2 r sm, 8 r, 2 r sm, 20 r, nu i alt 50 masker på pinden
    14. omgang: 20, 2 r sm, 6 r, 2 r sm, 20 r nu i alt 48 masker på pinden
    15. omgang: 20, 2 r sm, 4 r, 2 r sm, 20 r, nu i alt 46 masker på pinden
    16. omgang: 20, 2 r sm, 2 r, 2 r sm, 20 r, nu i alt 44 masker på pinden
    17. omgang: 20, 2 r sm, 2 r sm, 20 r, nu i alt 42 masker på pinden
    18. omgang: 21 r

    Så lagde jeg pind 2 og 3 sammen og lukkede dem sammen af for i alt 2x13 masker
    Derefter strikkede jeg pind 4 ret ud til midtbag.

    Til sidst strikkede jeg en retpind over alle masker, imens jeg tog 2 masker ud midt for ved aflukket. Der er nu 29 makser på pindene.

    Derefter skiftede jeg farve for synlighedens skyld, og fortsatte op af benet

    Jeg tror, jeg skulle have lukket flere masker af. I stedet for 2x13, skulle jeg måske have lukket af for 2x17. Så havde forholdet ben/fod været anderledes.
    Ligeledes skulle jeg nok have undladet den sidste udtagningsrunde helt, så var foden ikke blevet så grov.

    Nette

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    uggerslev
    Indlæg
    110
    Hej Nette tusind tak for dit besvær jeg kan desværre ikke prøve det i dag da jeg skal i byen hele dagen men jeg skal prøve det i morgen. det var dejligt at få løst knuden. Resten af dyrene tror jeg nok jeg kan finde ud af man skal bare få det hele til at passe i størrelsen. Mange tak og mange hilsner vibeke.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •