Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 3 FørsteFørste 123
Viser resultater 21 til 25 af 25

Emner: Min væv - lidt nyt.

  1. #21
    Ulla P Gæst
    Dét er da pudsigt.

    Hvor længe var du med i Fyns vævekreds?
    Eller er du stadig med?

    Jeg var med i Sverige til træf i Glimåkra ...
    Jeg kan ikke huske, hvad der var af navne i vævekredsen.

  2. #22
    ElisabethW Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikke Marie Se meddelelser
    Jeg vil lige sige: at jeg har kendskab til en her i nærheden, der vil sælge sin kontramarchvæv, med tilbehør. Sig endelig til, hvis du er interesseret.

    Stränggarn: åh, det bliver så skønne tæpper. Har du prøvet at lave dem i dobbeltvæv. De ligger bare hvor de er lagt, og holder en menneskealder.
    Strikke Marie
    Det der med væven vælger jeg at overhøre

    Har ikke prøvet at væve dobbeltvævning, men vil meget gerne. Vil faktisk gerne lære mere om tæppevævning. Synes der er så mange muligheder og så kan man jo lave brugbare ting, som også forskønner ens (eller andres) hjem.

    Der er et tæppe-væve-kursus på Skals til august. Har ikke meldt mig til (det er jo desværre ikke gratis), og nu er det garanteret overtegnet.

    (50) ElisabethW

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Elisabeth: det der med tæppekurset. Det vælger jeg at overse.. Det interesserer mig jo slet slet ikke.
    Jeg har vævet en del kludetæpper m.m., og dem der har ligget bedst og været uopslidelige er dem, der har været vævet i bobbeltvævede teknikker. Måske skulle kigge nærmere på det en dag, når jeg får mine vævesager samlet til huse. Mange af de rigtig gamle svenske vævebøger indeholder ofte opskrifter og mønstre på disse. De har jo altid haft en stor tradition for den slags vævning.
    Jeg samler stadig (også) gamle lagner, dynebetræk, cowboybukser m.m. som jeg i ledige stunde strimler op og gør klar til kludetæpper. Det er et skønt afstressende arbejde.
    Det med væven gælder endnu. Hun har ikke gjort andet end at sige det til mig - endnu. Men hvor skal den være, og hvor kommer tiden fra til at bruge den?

    Ulla: jeg var med i mange år. Men er det ikke efter jeg flyttede til Middelfart. Var med til at starte den sammen med Karin, Kirsten Iversen, og flere andre.Dorthe Bundgård var formand. Vi lavede mange udstillinger. Bl. a. den årlige på Klosterbakken, og havde mange arrangementer. Det var mig, der i sin tid lavede folderen til udstillingerne.
    Måske husker du disse. Bl.a. fra udstilling i 89?
    foldere. 001.jpg

    foldere. 002.jpg

    Jeg var ikke med i Glimåkra, men mon dog ikke vi har mødtes derinde?
    Strikke Marie

  4. #24
    Ulla P Gæst
    Jeg tror kun, jeg var med i 95/96 og gik ud i foråret 97.

    Men jeg husker klart udstillingerne i Klosterbakken - jeg tror endda, de stadig holder udstillinger dérnede.

    Jeg blev ikke så længe - det virkede statisk og indspist ...

    Og daværende formand og resten af bestyrelsen havde en attitude som om det var DERES forening - og ikke medlemmernes.

    Så inspirationen (for mit vedkommende) kunne ligge et meget lille sted.

    Jeg ved, at bestyrelsen kort efter min udtræden blev 'skiftet ud' - så måske er det igen blevet helt humant af være medlem.

    (Jeg tror, jeg var lidt provokerende - men om dét har givet anledning til deres afgang skal jeg lade være usagt )

    Men jeg har ikke savnet medlemsskabet - og da slet ikke efter jeg er kommet på Rokken.dk

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Det var et af mine hjertebørn førhen, men alting har sin tid, og der er jo mange fine damer - undskyld piger, undskyld piger, der kun synes, det er interessant, hvis man væver det sidste nye, -som alle andre gør, og i den dur.
    Det er slet ikke noget for mig. Jeg er meget mere til at eksperimentere mig frem, prøve af, have gang i noget, der måske bliver til noget, måske ikke. Det skal være levende!
    Efterhånden blev der lidt for meget kopieren vævemagasinet, de sidste nye vævedesigneres opskrifter m.m., og da jeg flyttede var det lige som det!
    Jeg er også udemærket tilfreds med Rokken. Vil ikke bytte. Her er liv og inspiration, gode velmenene folk, og masser af tilbud man kan springe af og på som man lyster. Det gi´r mening for mig, og der er da fart på projekterne som aldrig før, så inspirationen kommer da et sted fra.
    Jeg aner ikke hvem, der er med idag eller hvad de laver, men der er ikke meget Fyns over den vævekreds mere. Der er endnu mere gang i Uldkredsen, væveholdene flere steder på fyn m.m.
    Strikke Marie

Side 3 af 3 FørsteFørste 123

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •