Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 15

Emner: Kan en gris spindes

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075

    Kan en gris spindes

    Ja, kan en gris spindes ???
    Hvad tror i
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #2
    Mosterkoster Gæst
    Om den kan spinde eller spindes

    Ingen af delene eller også er det her et snydespørgsmål.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Har aldrig prøvet, men når man kan spinde heste hår, menneskehår, og kohår (det blev noget sjovt men blødt noget), så kan man vel også spinde grisehår.
    Har en gang set en spisestue betrukket med hestehårs stof. Det var godt nok flot, og havde siddet på i en menneskealder. Det var en familie i norge, hvor det gik i arv med både hus, møbelment m.m.
    Men tænker at det vil være underligt med en stol betrukket med grisehår?????
    Har du prøvet?
    Strikke Marie

  4. #4
    MMajken Gæst
    det må da blive noget stift garn men føj for en lugt

  5. #5
    beta Gæst
    Øh æh... hvorfor spørger du ?

    Har du planer om at prøve det?


    I så fald er jeg spændt på at se resultatet

    Mvh beta

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    He he en gris kan spindes for det var en kunde der kom med et spørgsmål, om en gris kan spindes for den pose hundeuld hun havde stående...altså det skulle være betaling for at få spundet hundeulden.

    Men jeg har prøvet at spinde af en halvstor pattegris, kun for sjov til en 50 års fødselsdag, og kun ca 15 cm, der var nemlig en der kom til at sige det kan du ikke, og det skal man ikke sige til mig...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  7. #7
    Mosterkoster Gæst
    Nej, det tror jeg gerne på.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Hundeuld: Flere nørdede tekniske data - husk det nu. Det er det, der holder os igang!
    Var det stift? Ændrede det sig efter vask. Blandede du det sammen med noget. Karte eller kamgarnsspundet? Har du billede af det?
    Vi hungrer efter den "fatale error"
    Strikke Marie

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Jamen nu var det i 1988 så det er et par dage siden, og billed har jeg ikke af det, for det var før vores digitale tid.
    Men jeg sagde alle de ord min mor havde lært mig man ikke må sige.

    Det var min mening at der skulle have været 50 cm 1 for hvert år vores nabo gårdejer fyldte.
    Men det er stift som bare fanden og det glider fra hinanden, så da jeg havde fået lavet 2 cm bandt jeg et snor om garnet ende, for det gled fra hinandne lige så snart jeg slap med fingerne, men det var ikke nok, så der kom tape på den første cm. så gik det , det kan ikke bruges til noget som helst, og jeg vil ikke anbefale nogen at gøre det .

    Det endte med at blive tapet ind alle 15 cm, sat ind i en skifteramme, og hængt op i vaske afd over ved grisene om det er der endnu tvivler jeg på, da gården har skiftet ejer.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.839
    Vil det sige, at man f.eks. også kan spinde af pelsen fra skotsk højlandskvæg. De er meget langhårede. Jeg ved en mark i Thy, hvor der går nogle.

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •