Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 6 af 19 FørsteFørste ... 234567891016 ... SidsteSidste
Viser resultater 51 til 60 af 186

Emner: Sjal - vi strikker sammen nr 1

  1. #51
    Tilmeldingsdato
    06 Feb 2008
    Geografisk sted
    2791 Dragør (Tårnby)
    Indlæg
    142
    Citat Oprindeligt indsendt af Unger Se meddelelser
    Så er det da "bare" med at komme igang - her er masser af hjælp at hente
    Jeg vil prøve at finde et billigt sted at købe garn imorgen, også skal jeg igang med sjalet
    Knus Susanne - medlem af Krea Hafnia

  2. #52
    ingeborg Gæst
    Så er jeg også kommet igang med sjalet. Har strikket 50 pinde. Jeg strikker på p nr 5 og strikker til sjalet har den størrelse jeg ønsker. Jeg har heldigvis 400 g garn.
    Jeg skulle også koncentrere mig om de første 26 pinde (diagram 1) men nu kører det bare derudaf. Det er et meget enkelt mønster.

    Jeg skal nok vise sjalet frem, når jeg er kommet længere.

    Det er utrolig flotte farver, der er i dit sjal Strikke Marie

  3. #53
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.847
    I et andet website, der hedder "Kandu.dk" er der én, der har anbefalet mig dette link. Man kan vist få rabat på sine indkøb, hvis man er medlem her i Rokken. www.hostrik. Så det kan være, at det er en god ide, at kigge der ind, hvis man mangler garn mm.

    Ellers kig op under min intruduktion. Der har jeg postet 2 links til "Skytten" og "Hørmann", hvor man også kan købe garn og andet håndarbejds tilbehør (også væve).

  4. #54
    ingeborg Gæst
    Ja, vi rokkere får 20% rabat, når vi handler i ho.strik
    Der har lige være dobbelt-op på kauni garn, så det er nok derfor vi er så mange, der har garn til dette skønne sjal.

    I tråden 'fordele ved at være medlem på rokken' kan man læse mere om firmaer der giver gode tilbud til medlemmerne her på rokken

  5. #55
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Uha, Strikkelene. Vores kort er rødglødende, når vi har været derinde og kigge

    Ingeborg. Skønt. Glæder mig til at se dit sjal.
    Jeg er ved at strikke mit længere, synes det blibver for kort efter de små 150 rækker med min strikkefasthed.
    Var inde på Ravelry igår for at tjekke om der var andre, der havde strikket lige efter opskriften, og fået det kæmpestort alligevel.
    90 projekter var lavet efter dette mønster, så der var noget at tjekke. heldigvis er der billeder, og man kan jo hurtigt spotte hvormange hulrækker, der er, så det gik o.k. hurtigt.
    Der var mange bud, men fler syntes også det var for kort, og havde strikket det længere (10 hulrækker) - bare hvis der er andre, der savner lidt pejlemærker at gå efter.
    Der var også nogle der havde lavet en anden afslutningskant. Med mere eller mindre held. Sjalet er nu smukt som det er efter min mening.
    Strikke Marie

  6. #56
    Tilmeldingsdato
    06 Feb 2008
    Geografisk sted
    2791 Dragør (Tårnby)
    Indlæg
    142
    Ja så er 'Spørge-Jørgen' her

    Hvor meget garn skal jeg beregne til et sjal? Jeg synes ikke at kunne finde oplysningen nogen steder.

    Jeg har fundet garnet her http://www.eventyrgarn.dk/group.asp?group=11 og er du vimmer for nogle farver
    Knus Susanne - medlem af Krea Hafnia

  7. #57
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Hvis du ser på det lilla/sorte/grå sjal, jeg har lavet. Der er brugt 275 g kauni 8/2, på pinde 5.
    Det sjal når ned over rumpen, og har størrelse, der giver: "sjal med putteeffekt"
    Strikke Marie

  8. #58
    strikkesinen Gæst
    skrevet af Strikkemarie:
    Hvis du ser på det lilla/sorte/grå sjal, jeg har lavet. Der er brugt 275 g kauni 8/2, på pinde 5.
    Det sjal når ned over rumpen, og har størrelse, der giver: "sjal med putteeffekt"
    Var det efter du valgte at strikke det længere du brugte 275 g garn

    Hvad er det lige der skal puttes

  9. #59
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    viby sj
    Indlæg
    286
    jeg er nået til pind 90 nu og jeg synes kun det var diagram 1 der var svært.Men det er nok fordi jeg startede med sort garn, så det var meget svært at se.Nu kan jeg sagtens se fjernsyn imens, dejligt
    Jeg strikker i evilla garn på pind nr. 5.
    Her er starten :
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    hilsen Tina

    hvad skal jeg nu finde på

  10. #60
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Strikkesinen. Nej det sjal jeg strikker størrer er i pink, lilla og bordeaux farver. Det andet jeg taler om, er det jeg strikkede inden (Karen Noe). Kan ses i en anden tråd.

    Luffedreng: Hvor er det nogle skønne farver dit garn har. Jeg synes også at det kører efter diagram 1. Nu bruger jeg slet ikke mønster mere. Er snart færdig.

    Strikke Marie

Side 6 af 19 FørsteFørste ... 234567891016 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •