Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 5 af 19 FørsteFørste 12345678915 ... SidsteSidste
Viser resultater 41 til 50 af 186

Emner: Sjal - vi strikker sammen nr 1

  1. #41
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Odense
    Indlæg
    119
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikke Marie Se meddelelser
    Unger - hallo, der er bud efter dig.
    Jeg har sådan brug for hjælp. Har jo strikket Revontuli efter opskriften. Nu har det ligget med nåle i på gulvet natten over, og jeg synes bare, der har været en lille gnom og sy det ind?????
    Er det ikke for lille til et sjal? Synes det ser meget større ud på billederne.
    Er der en af jer, der har strikket det, som vil måle længden fra nakken og ned?
    Mit er 60 x 140 ikke udspændt.

    Vedhæftet fil 17193

    Vedhæftet fil 17194
    Flot sjal, StrikkeMarie, Prøv at se målene her (tror der det er på den du også har lavet, men er jo ikke lige verdensmester i dette sprog i ædru tilstand:
    Lanka ja langan menekki
    Virolainen liukuvärjätty 100 % villa (125 x tex 2; 8/2), lankaa kannattaa varata 200 g. Mallihuiveihin on mennyt n. 180 g lankaa ja huivin koko on n. 190 x 90 cm.

    Jeg får helt lyst at strikke det også, har bare lige nogle UFO'er først
    Tid - er det bedste, du kan give et andet menneske


  2. #42
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Tusind tak, det havde jeg overset - læs overhovedet ikke kigget efter, da jeg ikke fatter en dyt finsk.
    Men kan da se at deres er ca. 30 cm mere end mit. Godt nok har de strikket på p. 5,5 og jeg har brugt p. 5. Jeg kan også se at de beregner ca. 200 g garn. Det svarer nogenlunde til det jeg lavede det lilla/sorte i, og det er næsten dobbelt så stort.
    Jeg kan se de har 8 hulrækker, og det har jeg også - dvs. havde for jeg pillede afslutningskanten op, og har bestemt nu, at det altså skal være større end et lommetørklæde.
    Tak for hjælpen. Jeg går igang.
    Ikke for at lokke Tico, men når du er nået gennem diagram 1, så er det næsten fjernsynsstrik.
    Der kommer en tråd mere efter sommer. Flere vil gerne lave det.
    Strikke Marie

  3. #43
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Det er flot at kunne strikke efter en opskrift, man ikke kan forstå. Jeg forstår heller ikke finsk. Havde det bare været f.eks. fransk eller spansk, så skulle jeg nok kunne forstå den.

  4. #44
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Strikkelene - opskriften er også på engelsk som pdf fil i linket, men endnu bedre, så har Unger oversat den til dansk, og den er her på Rokken. Vi har lavet os en lille uofficiel knit a long her i denne tråd. Der er allerede flere, der er færdige.
    Det er et nemt sjal, når man først er kommet igang.
    Bare hop på, hvis du vil. Der er masser af hjælp.
    Strikke Marie

  5. #45
    Tilmeldingsdato
    05 Dec 2007
    Geografisk sted
    Storkøbenhavn
    Indlæg
    347
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikke Marie Se meddelelser
    Unger - hallo, der er bud efter dig.
    Jeg har sådan brug for hjælp. Har jo strikket Revontuli efter opskriften. Nu har det ligget med nåle i på gulvet natten over, og jeg synes bare, der har været en lille gnom og sy det ind?????
    Er det ikke for lille til et sjal? Synes det ser meget større ud på billederne.
    Er der en af jer, der har strikket det, som vil måle længden fra nakken og ned?
    Mit er 60 x 140 ikke udspændt.

    Vedhæftet fil 17193

    Vedhæftet fil 17194

    Undskyld, men har været fraværende herinde det sidste døgn pga. mit bachelorprojekt....

    Lige nu ligger mit sjal nede i bilen, så jeg kan ikke lige måle det, men jeg synes også mit er meget lille i forhold til de billeder jeg har set. Men jeg strikkede jo også på pind 4½ i stedet for 5½. Jeg skal helt sikkert strikke et mere på et tidspunkt, og det skal klart være meget større...

    Når jeg lige får været i bilen og hente sjalet, så skal jeg nok måle det
    - Carpe Diem! -

  6. #46
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Unger.
    Undskyld, jeg forstyrrer. Det er vigtigst med din b....or.
    Jeg har fået hjælp af andre, og har besluttet mig at strikke det større. Ville ikke bruge større pinde, da jeg synes, det bliver for åbent i maskerne.
    Måske har de brugt noget andet garn? Det har jeg faktisk ikke tjekket.
    Held og lykke med opgaven.
    Strikke Marie

  7. #47
    Tilmeldingsdato
    05 Dec 2007
    Geografisk sted
    Storkøbenhavn
    Indlæg
    347
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikke Marie Se meddelelser
    Unger.
    Undskyld, jeg forstyrrer. Det er vigtigst med din b....or.
    Jeg har fået hjælp af andre, og har besluttet mig at strikke det større. Ville ikke bruge større pinde, da jeg synes, det bliver for åbent i maskerne.
    Måske har de brugt noget andet garn? Det har jeg faktisk ikke tjekket.
    Held og lykke med opgaven.
    Strikke Marie
    Tak skal du have - og du forstyrrer da ikke

    Nu har jeg målt mit sjal og det er 125 cm x 62 cm så det er endnu mindre end dit. Det er lidt øv, men jeg må jo bare strikke et mere. Jeg havde desværre ikke garn nok til at gøre det andet større :o(

    Jeg glæder mig til at se dit og alle de andres færdige resultater - det er godt nok sjovt at vi fik sat sådan en bølge igang...

    Billede af mit færdige udblokkede sjal kan ses i min tråd: http://www.rokken3.dk/forum/showthre...?t=6821&page=4
    - Carpe Diem! -

  8. #48
    Tilmeldingsdato
    06 Feb 2008
    Geografisk sted
    2791 Dragør (Tårnby)
    Indlæg
    142
    Det bare så flot det sjal, jeg får helt lyst til selv at strikke et
    Knus Susanne - medlem af Krea Hafnia

  9. #49
    Tilmeldingsdato
    05 Dec 2007
    Geografisk sted
    Storkøbenhavn
    Indlæg
    347
    Citat Oprindeligt indsendt af Jabini Se meddelelser
    Det bare så flot det sjal, jeg får helt lyst til selv at strikke et
    Så er det da "bare" med at komme igang - her er masser af hjælp at hente
    - Carpe Diem! -

  10. #50
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2008
    Geografisk sted
    Nordjylland
    Indlæg
    141
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikke Marie Se meddelelser
    Tusind tak, det havde jeg overset - læs overhovedet ikke kigget efter, da jeg ikke fatter en dyt finsk.
    Men kan da se at deres er ca. 30 cm mere end mit. Godt nok har de strikket på p. 5,5 og jeg har brugt p. 5. Jeg kan også se at de beregner ca. 200 g garn. Det svarer nogenlunde til det jeg lavede det lilla/sorte i, og det er næsten dobbelt så stort.
    Jeg kan se de har 8 hulrækker, og det har jeg også - dvs. havde for jeg pillede afslutningskanten op, og har bestemt nu, at det altså skal være større end et lommetørklæde.
    Tak for hjælpen. Jeg går igang.
    Ikke for at lokke Tico, men når du er nået gennem diagram 1, så er det næsten fjernsynsstrik.
    Der kommer en tråd mere efter sommer. Flere vil gerne lave det.
    Strikke Marie
    Ja jeg strikker mit på pinde nr 5 og i en lys kauni og der skal da bare fortsættes til det bliver et" kæmpe lommetørklæde"
    lige nu er jeg 10 pinde fra den beregnede afslutning,men det syner jo slet ikke af ret meget,så fjernsynet og strikkepindene,skal da få en ordentlig "skalle" i aften
    Mvh. Else M - Hyggestrikker og hundepasser

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •