Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 4 af 19 FørsteFørste 1234567814 ... SidsteSidste
Viser resultater 31 til 40 af 186

Emner: Sjal - vi strikker sammen nr 1

  1. #31
    ingeborg Gæst
    Jeg vil også gerne være med.

    Jeg har kauni i rød/mørk rød, sikkert det samme som bstorm.

    Men jeg kommer nok først igang i weekenden, hvor andre måske allerede er færdige med deres rokkersjal.

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Unger: Hvor mange cm fik du blokket dit sjal ud til. Fra nakke til ende?
    Hvor bredt var "vingefanget"? Jeg synes, det ser noget småt ud. Overvejer natten over om jeg skal lave det større?

    Fint Ingeborg - vi starter da bare et nyt sammen med dig, så passer det.
    Strikke Marie

  3. #33
    Mosterkoster Gæst
    Rolig nu, så langt er jeg slet ikke nået.
    Og har også et arbejde der lige skal passes, og det lægge beslag på min fritid.

    Er kun nået til p. 26
    Men det er da et klart fremskridt, og nu håber jeg at det fungerer. Har pillet op 7 gange, så kan næsten diagram 1 udenad.

  4. #34
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Mosterkoster.
    Tro mig - samme problem havde jeg. Det er det jeg siger: inden længe er dette sjal et fjernsynsprojekt, for vi kan tegne rubrikkerne af i søvne.
    Det er godt gået, og du vil ikke fortryde. Herefter går der ikke mange pinde inde i det nye diagram - pludselig vil du irritere dig over maskemarkører, tælleark m.m. og kun lige skimme hvormange nye rubrikker, der kommer til på diagrammet - og pludselig er du ved enden.
    Jeg tror dog at jeg vil have det en smule større. Jeg hader at fryse om baglommerne.
    Lægger du ikke snart et billede ind? Jeg er så spændt. Det er sådan noget som dette her, der inspirerer mig allermest.
    Men i week - enden er der dømt - Havearbejde. Uha, det gror med lynets hast derude, så strikkesæsonen for mit vedkommende er nok på standby efter sjal nr. 2.
    Herefter er det nok de evindelige sokker sommeren over.
    Strikke Marie

  5. #35
    Mosterkoster Gæst
    Jeg smed maskemarkører ad h.. til efter p. 6 og krydsede fingre for at jeg talte rigtigt. Og det gjorde jeg denne gang.

    Mit kaunisjal
    kaunisjal.JPG

    Så langt er jeg kommet.

  6. #36
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Det ser da godt ud, Mosterkoster. Du har jo heller ikke gjort det nemmere ved at vælge en mørk farve - det er da flere udfordringer på een gang
    Strikke Marie

  7. #37
    Mosterkoster Gæst
    Nåh nej, men jeg er også til udfordringer.

  8. #38
    ingeborg Gæst
    Jeg er også nysgerrig efter at vide målene på det færdige sjal. 143 pinde, virker ikke af meget. Men det ser ud til at man bare kan fortsætte diagrammet i en uendelighed, hvis det er det man vil.

    Mosterkoster skal du give mig baghjul ?

  9. #39
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Unger - hallo, der er bud efter dig.
    Jeg har sådan brug for hjælp. Har jo strikket Revontuli efter opskriften. Nu har det ligget med nåle i på gulvet natten over, og jeg synes bare, der har været en lille gnom og sy det ind?????
    Er det ikke for lille til et sjal? Synes det ser meget større ud på billederne.
    Er der en af jer, der har strikket det, som vil måle længden fra nakken og ned?
    Mit er 60 x 140 ikke udspændt.

    Revontuli 001.jpg

    Revontuli 002.jpg

  10. #40
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2008
    Geografisk sted
    Nordjylland
    Indlæg
    141
    Så kan jeg bedre forstå det-er nået til pind 92 i diagrammet-og ja for mig ligner det jo bare,ja måske da nok et stort lommetørklæde,

    Men prøv lige og se i linket med de tre der står rundt om træet-det e jo børn/piger-så må vist indse at det diagram skal være noget læææængere
    http://www.ullaneule.net/0307/ohjeet_revontuli.html
    Mvh. Else M - Hyggestrikker og hundepasser

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •