Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 19 FørsteFørste 123456713 ... SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 186

Emner: Sjal - vi strikker sammen nr 1

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    17 Mar 2007
    Geografisk sted
    Bevtoft
    Indlæg
    90
    Ja, jeg er ikke nået så langt endnu - ting tar tid her ude på landet. Men nu mangler vi kun at gimmerlammet fra sidste år læmmer!
    Er nået til pind 67.
    Mangetil jer alle
    - medlem af Krea Syd

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Sidse38: Hop med på "vognen". Vi er så heldige, at Luffedreng har inspireret Unger kraftigt til at få gang i dette sjal. Hun har lavet en dansk version af det - og det kører bare!
    Og diagrammet er jo ligegyldigt om det er på finsk eller ej, bare man ved hvad tegnene står for.
    Der er masser af hjælp at hente her, og Unger har jo overstået alle sjalbørnesygdommene for os andre

    Hundeuld: Vi andre må strikke et til dig, men så må du jo lække farve ønsker til en eller anden tråd???

    Mosterkoster: Tænk i flader, tænk i flader. Når først du er kommet et lille stykke, så begynder fornemmelsen for, hvad det er der sker, og så går man fra at sidde og stirre sig blind på hver enkelt firkant i diagrammet, maskemarkører og rækker.
    Jeg talte og talte indtil diagram 1 var ovre, herefter tog jeg det store diagram fra originaltråden, og scrollede ned til den række jeg var/er ved. Så gælder det om at se "hver enkelt lange bane" (mellem de "rækker m. vrangmasken omgivet af udtagninger - sikkert her du har placeret markør?) Gør det til en regel i starten lige at tjekke den række ud på diagrammet,du skal strikke, og herefter laver du lige en hurtig "øjenscanning" af hvor mange masker du skal strikke inden dobbeltindtagning/ udtagning eller hvad det nu er, du synes er nemmest. På denne måde laver du små delmål. Tjek i starten, når du så har lavet en rapport efter diagrammet. Det kan ikke gå galt, og du skal nok få det lavet.
    Håber du kan få lidt ideer her.

    Strikke Marie

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Lægger lige lidt billeder ind - pink, lilla, bordeaux kauni. Billederne er vist lidt lyse, men hva´pyt.
    Du milde en fart de billeder bliver uploaded med. Man kan jo næsten ikke nå at tænke imellem dem. Fedt, Charitas!

    Strikke Marie

    Revontuli & Fay 003.jpg

    Revontuli & Fay 004.jpg

  4. #24
    Tilmeldingsdato
    01 Apr 2007
    Geografisk sted
    vestsjælland 4140 Borup
    Indlæg
    186
    Uhaaa hvor er det flot i den farve strikkemarie --ja jeg SKAL alså være færdig med det andet sjal først--ellers får det lov at ligge og det går ikkeMen jeg kommer med
    Kig ind på min Hjemmeside
    Medlem af Falkeklubben

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Godt HelleT. Det er bare hyggeligt, det her.
    Strikke Marie

  6. #26
    mutti Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikke Marie Se meddelelser
    Lægger lige lidt billeder ind - pink, lilla, bordeaux kauni. Billederne er vist lidt lyse, men hva´pyt.
    Du milde en fart de billeder bliver uploaded med. Man kan jo næsten ikke nå at tænke imellem dem. Fedt, Charitas!

    Strikke Marie

    Revontuli & Fay 003.jpg

    Revontuli & Fay 004.jpg
    Hvor ser det godt ud. Jeg har gang i flere KAL, ellers ville jeg gerne have været med, men det kan jo være næste gange, at jeg hopper med.

  7. #27
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Ja, Mutti. Der bliver vist en tråd igen efter sommeren er ovre. Det er bare sådan et skønt sjal. Det kommer jeg til at strikke mange af. Det ligger bare så godt i fingrene. Tror såmænd godt at det kunne gå hen og blive en "fjernsyns ting" inden længe. Det er mest det med at få startet de første 24 pinde, så kører resten bare derudaf.
    Strikke Marie

  8. #28
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Strikke Marie. Hvor er det bare et flot sjal og skønne farver.
    Knus Rita

  9. #29
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Sydvestjylland
    Indlæg
    144

    sjovt sjal

    Jeg er også hoppet med på vognen. Har været ude og købe rød og mørk rød Kauni i dag.
    Kh bstorm.

  10. #30
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Tak Rita. Det er et skønt sjal at strikke, men nu er jeg snart færdig......

    bstorm: Kan du lægge et billede ind. Jeg vil meget gerne se farvespillet i det røde.
    Er der andre der har noget i grønne og blå nuancer?
    -og så kunne jeg godt tænke mig at se de gyldne nuancer.
    Ho strik har jo ikke mere. Mon de får det igen?
    Strikke Marie

Side 3 af 19 FørsteFørste 123456713 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •