Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 7 af 7

Emner: Stingtyper og til hvad

  1. #1
    the_dane Gæst

    Stingtyper og til hvad

    Så er der faldet ro på hjemmefronten og tid til mere egne sysler.

    Men så er det jeg nok kommer med et sært/dumt spørgsmål. Jeg har fået en ny lækker symaskine NV4000D
    Jeg ved det ikke kun er min maskine der har et hav af sømme/stingtyper, det er jo rigtig mange symaskiner idag, der har det.
    Er jeg mon den eneste der ikke ved hvad de forskellige er bedst til og hvornår man ellers bruger dem. Pynt ja på hvad? eller??

    Når man idag sidder der og kigger på alle de forskellige sømme der er kan jeg altså ikke undgå at tænke:
    hmm hvad bruger man dog alle de forskellige søm/stingtyper til?
    jeg ved lige, zigzag, overlock, satin, men der er jo et hav af andre.

    Hvad bruger I de forskellige søm / Stingtyper til.
    Jeg er nysgerrig, for så kan det være jeg kan blive inspirerert samt jeg jo gerne vil udnytte maskinen bedst muligt.

    Tusind tak

  2. #2
    Tofteberg Gæst
    Jeg har også en maskine der kan sy mange forskellige sømme, men egentlig bruger jeg kun ligeud og zig zag. (jeg har en overlocker ved siden af) Lige gyldigt om jeg syr fint selskabstøj eller ganske alm. tøj bruger jeg ikke andre syninger. Du kan jo altid prøve at ekspermitere med de forskellige sømme. Da jeg købte mine maskiner, blev jeg tilbudt at kome på kursus så jeg kunne lære dem at kende. Jeg ved ikke om du måske har samme mulighed.
    Held og lykke med din nye maskine.

  3. #3
    the_dane Gæst
    Ja, Det er utrolig så mange stingtyper - sømme der er. GGGG

    Det er nok fantasien der skal i omdrejninger

  4. #4
    Mosterkoster Gæst
    Jeg bruger også min trestingszigzag.
    Især til at sy kantebånd og elastik i undertøjet, når der skal elastik rundt om benet. (Har lært det af en dameskrædder) Jeg bruger også mine knaphulssting, det er en fantastisk opfindelse, så skal man ikke sidde der og sy det i hånden.
    Egentlig er der flere sting jeg bruger, men det er nok når man kommer mere og mere ind i syverdenen.

  5. #5
    Dorado Gæst
    Jeg har fikseret noget lagenlærred med vlieseline,
    klippet dem ud i A4 størrelse,
    og så har jeg syet en række af hvert stingmønster.
    Nu har jeg alle disse sider liggende i plastlommer,
    så har jeg overblik, og kan altid finde en pyntesøm der passer.

  6. #6
    Hjørdis Jensen Gæst
    Man må da ku' lave en masse spændende crazy Quilt, med alle de spændende sømme.

  7. #7
    the_dane Gæst
    Tusind tak for jeres dejlige svar.
    Jeg vil tage og lave Dorados eksempel, så skal lige finde noget stof og så ellers sy prøver GGG

    Er der nogen af jer der har den funktion hvor man kan sy i alle retninger - det kan min maskine, - men jeg har ikke helt fattet det gode ved den funktion. Det må være svært at styre når man skal lave noget specielt eller ?

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •