Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 19 af 19

Emner: 1. hele stykke strik

  1. #11
    beta Gæst
    Jeg tror ikke det er det samme som jeg snakker om, det jeg har er nylon snørre/tråd. Undskyld jeg blandede mig.

    Er der ingen her inde der har strikket hulmønster på strikkemaskine med nylontråd.

    Jeg kender ikke lige det du beskriver. Så fik i jo tiden til at gå på spejderturen, og du glemmer det ikke kan jeg høre.

    Mvh beta

  2. #12
    kridthuset-ikast Gæst
    Så er det her. Mit første pæne tørklæde i sort og hvidt.
    Og en prøve i 2 trådet uld. Det blev først dampet i facon og så vasket ved 30 grader i maskine. Det er bare så blødt og lækkert. Mysteriet er den lilla/lyngfarvede stribe. den var sødsuppefarvet , men ændrede sig i vask og strygning. Har nogen en god ide til hvorfor- så lad mig høre.
    Til de der ikke tror mig, så tager jeg garn og prøve med til Lolland, så i kan se det med egne øjne.
    Det trælse var, at jeg ikke ville strikke mere fordi farven var smågrim. Nu viser den sig at blive pæn.ØV. SÅ skulle det have været et helt halstørklæde.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  3. #13
    Mosterkoster Gæst
    Hold da op hvor er det bare godt gået. Min maskine er pakket sammen, og klar til Lolland. Er blevet enig med mig selv om at det må vente til jeg kan få hjælp.

  4. #14
    kridthuset-ikast Gæst

    tørklæde 2 og 3

    Så er der ved at ske noget. Nu er der endelig kommet 2 hele tørklæder i 2 trådet tvinni af maskinen.
    Jubelen vil ingen ende tage.

    Det kunne jo ende med at blive hverdagskost.
    I hvert fald er jeg ved at have brugt alle mine rester.


    Heldigvis har
    netop været her med mere garn, så
    weekenden er reddet.
    Det er godt nok ikke tvinni, men kauni, som er en anelse tykkere, så det skal nok give mig nye problemer.

    Fotos af de to værker følger.

    De er begge til vask.
    Så de kan finde deres rette facon og farve.

  5. #15
    kridthuset-ikast Gæst
    Og så kom der et mere.
    I morgen har jeg fri for familien hele dagen. Så håber jeg det lykkes med et mere kompliceret projekt. Kaster mig ud i en enkel trøje med lidt striber. Går der galt kan jeg jo bare trævle op og begynde forfra.

  6. #16
    kridthuset-ikast Gæst

    Smiler 3 tørklæder fotos

    Her er så de 3 fotos af mine tørklæder.
    (50)
    Er rævestolt af dem alle.
    De fejl der har været er blevet rimelig godt camufleret.
    Så noget har jeg da lært.
    Dagens projekt er også lykkedes , så nu er der lavet 2 forstykker, et bagstykke og et skulderstykke til min første trøje.
    I morgen håber jeg på ro til et par ærmer og det sidste skulderstykke. Så er der bare alt det monotome monteringsarbejde tilbage.
    Trøjen kommer helt sikkert med til Lolland. Så har jeg noget at holde modet oppe med , når vores søde instruktør begynder at rettet i alt det jeg har fået lært at gøre på en forket måde.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Vordingborg - Sydsjælland
    Indlæg
    162
    Hvor er det bare godt gået - glæder mig til at se dine ting i virkeligheden næste weekend.
    Men kan altså næsten ikke vente - kan vi ikke få billeder af din trøje osse???
    Fortæl endelig videre om monteringen - det er lige det svage punkt hos mig (sammen med en masse andre ).
    Birdie4760
    nu osse med strikkemaskine

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    21 Dec 2009
    Geografisk sted
    Nordjylland
    Indlæg
    12
    Hej pas på at det ikke bliver for tyk noget garn så bliver det for fast i maskerne og kan bruges til tæppe

  9. #19
    Ege Gæst
    montering ..af trøjer , da jeg strikkede på maskine syede vi skulderne sammen i hånden men tegnede op med kridt et halshul og syede dette med overlook .......
    en rib kant svarende til hele ripapperatets længde (herre hovede str) blev slået op
    Startede med løse masker som gradvis blev strammere og starmmer ind mod miden og den kant der vendte opad fik lige en række med 3-4 nr større masker for at give et flot knæk og så gentog jeg ned tælling med at det blev løsere igen og kørte bare hals kanten af uden at hæfte da den jo skulle syes på bullen .

    Kraven blev syet sammen hvor den mødes i nakken og sat fast ret mod ret mod bullen med et hav af kanppenåle
    Del kraven /bullens halshul op i fire dele , så får man det flot
    Syes med zigzag eller overlook , så havde vi en pæn hals

    Pøj pøj med strikkemaskinen
    Sidst redigeret af Ege : 23-12-2009 kl. 09:13 Årsag: tilføjelse

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •