Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 19

Emner: 1. hele stykke strik

  1. #1
    kridthuset-ikast Gæst

    1. hele stykke strik

    Så lykkedes det endelig at få en friaften, og at få stavet sig igennem brugsvejledningen til min strikkemaskine. Efter en del uforklarlige stop lykkedes det endelig i 10. forsøg. Det blev til 20 x 25 cm uden alt for mange fejl.
    Reddede endda tråden tilbage på rette spor 3 gange. Hylder atter princippet, prøv, så virker noget af det sikkert.
    Glæder mig meget til at komme til Lolland og få lært hvorfor det ikke virker og få bekræftet hvorfor det virker.
    Og nej der kommer ikke fotos med.
    Man har vel sin selvrespekt.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Vordingborg - Sydsjælland
    Indlæg
    162
    Vi vil altså så gerne se!!!!!!
    Jeg er da helt misundelig over du kun har brugt 10 forsøg..........jeg er holdt op med at tælle for længe siden
    Birdie4760
    nu osse med strikkemaskine

  3. #3
    kridthuset-ikast Gæst
    Nej nu må i vente. Jeg prøvede i noget tæppegarn jeg havde på en spole. Jeg skal lige have fundet noget der bliver lidt mindre stridt.
    Det her kan bruges som grydesvamp.
    I skal nok få et foto af det næste stykke, der lykkes.

  4. #4
    beta Gæst
    Tillykke du har fundet ud af at slå masker op,
    og strikke noget der ligner. Flot flot...

    Jeg vil foreslå dig kun i starten at bruge tyndt garn, maskingarn er det nemmeste at begynde med.

    Held og lykke fremover med "dyret"

    Mvh beta

  5. #5
    kridthuset-ikast Gæst

    Tak for rådene.

    Selv om jeg skrev, det er tæppegarn, så er det også tyndt.
    Så tykkelsen passer. Jeg har arvet en del rester af garn fra forskellige venlige mennesker, og deriblant er noget ælgammelt "plasticmaskingarn" fra et af de nedlagte lokale strikkerier. Det skal jeg lige have testet af også.
    Når jeg så føler mig sikker på at jeg kan strikke et hæderligt stykke vil jeg ofre lidt lækrere maskingarner på mine forsøg.

  6. #6
    Mosterkoster Gæst
    Jeg glæder mig også til kurset, for jeg har kun fået lavet et halstørklæde, alt andet er gået i spåner. Så 10 forsøg er altså rigtig godt gået.

  7. #7
    beta Gæst
    Kridthuset-ikast

    Det plastikmaskingarn du omtaler, er det det man bruger når man stikker hulmønster uden ribapparat ?

    Mvh beta

  8. #8
    kridthuset-ikast Gæst

    Plasticgarn?

    Helt ærligt ved jeg det ikke. Jeg kender det blot, som det jeg som meget ung fik lov at lære en flok drengespejdere at brikvæve med. Det foregik udendørs i stærk blæst. Det er derfor ikke de bedste minder jeg har om det. Det er næsten så tyndt som en grov sytråd. Stærkt som beton og vi strikkede også af det . Flere tråde sammen. Når det blev strikket i hånden blev det uopslideligt og ganske uelastisk.
    Så måske kan det bruges til noget godt, men jeg har min tvivl. Jeg kan nu bedst lide noget der har været i nærheden af et dyr eller en plante.
    ( untagen fleece- som både miløjmæssigt og brugsmæssigt er en fin ide)

  9. #9
    jane72 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af kridthuset-ikast Se meddelelser
    Det er næsten så tyndt som en grov sytråd. Stærkt som beton og vi strikkede også af det . Flere tråde sammen. Når det blev strikket i hånden blev det uopslideligt og ganske uelastisk.
    Det lyder som det min Mormor kaldte 'kinesertråd'...

  10. #10
    kridthuset-ikast Gæst

    Maskingarn

    Det er nu ikke kinesertråd, som jeg udemærket husker.
    Maskingarn var noget meget tyndt og meget flyvsk stads ( ihvert fald i blæsevejr.) og kun når man lagde flere tråde sammen blev det stærkt.

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •